Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mumfie

Startat av MOA, 7 juli 2022 kl. 13:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Elios skrivet 14 juli 2022 kl. 13:39:18
Åh tack så jätte mycket då vet jag precis vad jag ska göra idag!  ;D ;D
Det var så lite så. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran


Elios

Citat från: Lillefot skrivet 14 juli 2022 kl. 14:24:26
Det var så lite så. :)

Den var skit bra. Nu väcktes många minnen till liv. ;D ;D

Will Siv

Ni vet kanske det här redan, men jag älskar trivia så jag berättar ändå:

Serien är producerad av Britt Allcroft som också producerade "Thomas och Vännerna".

Hennes ikoniska signatur var även med i början av varenda avsnitt ( men i inspelningen är den bara med i eftertexterna )

https://youtu.be/rsD6m1HUXzk

Will Siv

#19
och i "originalversionen" var det bara berättarrösten som spelade alla karaktärerna, förutom drottningen som spelades av Britt själv.

Intressant att KM valde att förse serien med en "riktigt" dubbning, med flera röster, även om vissa fick ta "double duty" och spela mer än en roll ( Anders Öjebo och Gunnar Uddén )

Will Siv

Är det förresten nån mer serie som dubbats så här?

Erika

Citat från: Will Stewart skrivet 30 oktober 2022 kl. 00:55:10Är det förresten nån mer serie som dubbats så här?

Så här på rak arm kommer jag på Sagostunden - underbara sagor från hela världen (Manga Sekai Mukashi Banashi).

Will Siv

Citat från: Erika skrivet  6 november 2022 kl. 17:15:09Så här på rak arm kommer jag på Sagostunden - underbara sagor från hela världen (Manga Sekai Mukashi Banashi).
Kom just på en till.
 
I första säsongen av "Postis Per" ( Postman Pat ) var det Ken Barre som gjorde alla rösterna på engelska.

I den svenska dubbningen ( åtminstone i TV versionen ) var Jan Nygren berättare och spelade alla "manliga" karaktär, medan Louise Raeder spelade alla "kvinnliga" ( samt barnen )

( I säsong 2 är det Håkan Mohede och en annan kvinna )

Från och med säsong 3 fick alla karaktärerna egna röster, b.l.a Niclas Wahlgren som Per m.fl.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 december 2022 kl. 20:05:51Röster ?
Alfred Ek, Lexi Reveman, Frans Lessing, Jasmine Heikura & Peter Vittanen m.fl.

Översättning av Vicki Benckert.

Dubbningen är utförd av Eurotroll på uppdrag av SVT.


MOA

Efter att ha sett den engelska version kommer jag aldrig se Mumfie på engelska igen.Det låter bara så dåligt men de nog bara för att jag sett de på svenska så många gånger