Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trolls 2: Världsturnén

Startat av gstone, 22 november 2019 kl. 10:39:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

En första svensk trailer har släpets till Trolls: Världsturné  uppföljaren till Dreamworks filmen Trolls 2016.


https://www.youtube.com/watch?v=3YXJd6NC960

Bland orginal rösterna återvänder Anna Kendrick ,Justin Timberlake ,James Corden och Icona Pop från första filmen.

Och bland det  nya rösterna är Oscarvinnare Sam Rockwell, Rapparen Chance the Rapper(okej hans jobbär nog upenbar frpn hans aristnamn.), Karan Soni från Deadpool filmerna , Nio gånger  Grammyvinare Mary J. Blige och och en av 20-talet populäraste sångerskor som sålt 25 miljoner album och 40 miljoner singlar över hela världen Kelly Clarkson !

Så vit jagvt är inga svenska röster klar eller mer troligt är är dom  förmoldigen nog vaöda men inte avsöljade än.



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Distributören UIP har så sent som idag publicerat en svenskdubbad trailer på YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=3YXJd6NC960

Utifrån en första snabb genomlyssning tycker jag det låter som samma röster som i den första filmen (av de rollfigurer därifrån som syns i trailern). :)

Det behöver ju i och för sig inte nödvändigtvis innebära samma röster i den slutgiltiga filmen, men jag skulle bli förvånad om rösterna i Trolls 2: Världsturnén skulle skilja sig från den första filmens röster i någon högre grad (annat än eventuellt någon enstaka skådis som inte haft möjlighet).

Elios

Nu undrar jag lite dock om det inte är så att det ska vara just en världsturné där det är folk som ska klä ut sig till Troll och spela över hela världen.  :D

Elios

Är det förresten någon som vet vad den kommer att handla om?^^

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 26 november 2019 kl. 05:27:37
Är det förresten någon som vet vad den kommer att handla om?^^

Jo, rocktrollens drottning tänker dra en Thanos på extrem nivå och tvinga alla, med hjälp av några magiska gitarrsträngar, att enbart spela rockmusik. Så Poppy och Kvist måste resa runt för att få övriga trollförsamlingar på deras sida så att de kan stoppa rockdrottningen från att förgöra all musik förutom rock.
Det finns en bättre handling utskriven på Filmstadens hemsida
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag har köpt soundtrack cden till denna film redan. Eller snare boka eftersom den inte kommer ut för än i mars. För jag tänker slås för att hålla fysiskt media vid liv tills mitt sista andetag ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Har läst lite om den nu och den verkar rimligt intressant må jag säga. Hoppas bara inte att den kommer att innehålla allt för många sånger.  ::)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 24 januari 2020 kl. 19:39:31
Har läst lite om den nu och den verkar rimligt intressant må jag säga. Hoppas bara inte att den kommer att innehålla allt för många sånger.  ::)

Det är ju en musikal precis som den första, dock kanske lite mer varierad musik och inte bara pop den här gången. Ser fram emot den och planerar att se den fredag den 10 April, det vill säga dagen den släpps, den första upplevde jag som riktigt bra och låtarna återvänder jag till lite då och då.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 januari 2020 kl. 21:16:31
Det är ju en musikal precis som den första, dock kanske lite mer varierad musik och inte bara pop den här gången. Ser fram emot den och planerar att se den fredag den 10 April, det vill säga dagen den släpps, den första upplevde jag som riktigt bra och låtarna återvänder jag till lite då och då.

Tyckte inte att den Justin Timberlake Can't stop this feeling alls passades till att översättas. Blev så korkat tyckte jag då!  ???

clara liljeberg

jag tycker mimmi sanden sjunger jättebra i jag kan resa mig igen.

Elios

Citat från: clara liljeberg skrivet 17 februari 2020 kl. 22:48:01
jag tycker mimmi sanden sjunger jättebra i jag kan resa mig igen.

Hon är bra men sånginsatsen perfekt.

gstone

Citat från: Elios skrivet 25 februari 2020 kl. 15:12:24
Hon är bra men sånginsatsen perfekt.

Jag gillar Mimmi i alla dubbroller jag hört henne ! ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Ska bli intressant om den även kommer att ta och dubba alla låtarna till svenska. Så att dem sjunger på svenska menar jag.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 26 februari 2020 kl. 18:33:22
Ska bli intressant om den även kommer att ta och dubba alla låtarna till svenska. Så att dem sjunger på svenska menar jag.  ;D

Jag skulle tro att de har gjort det, men filmens trailers har inte lagt fram några som helst bevis för det
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Undra vilka rösterna till alla nya rollfigurer kommer bli ? :D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.