Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Bengt Feldreich;

- TV-hallåmannen = De 101 Dalmatinerna

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2024 kl. 22:36:09Jeppe från 101 dalmatiner
Biggie från Trolls
Har han dubbat karaktärens originalröst förut?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 februari 2024 kl. 22:53:05Bengt Feldreich;

- TV-hallåmannen = De 101 Dalmatinerna
Om någonsin Sir Anthony Hopkins  behöver dubbas igen ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2024 kl. 22:56:05Om någonsin Sir Anthony Hopkins  behöver dubbas igen ;)
Om någonsin Sir Anthony Hopkins behöver dubbas igen så vill jag påpeka att avlidna personer inte kan dubba.

Skokaka

Anton Körberg:
Zebran Marty och Hacke Hackspett 

Oliver Åberg:
Dr. Don't 

Per "Ruskträsk" Johansson:
Ingvar och Bowser 

Adrian Alebo Andersson:
Pleakley 

Michael Segerström:
Ärlige John från Pinocchio 

Peter Magnusson:
Monty från Stuart Little 

Markolio:
Baloo, Lille John, Thomas O'Malley och Patou 

Hans Mosesson:
Shere Khan 

Arne Weise:
Archimedes 

Bengt Feldreich:
Quasimodo

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 23 februari 2024 kl. 23:55:11Anton Körberg:
Zebran Marty och Hacke Hackspett

Oliver Åberg:
Dr. Don't

Per "Ruskträsk" Johansson:
Ingvar och Bowser

Adrian Alebo Andersson:
Pleakley

Michael Segerström:
Ärlige John från Pinocchio

Peter Magnusson:
Monty från Stuart Little

Markolio:
Baloo, Lille John, Thomas O'Malley och Patou

Hans Mosesson:
Shere Khan

Arne Weise:
Archimedes

Bengt Feldreich:
Quasimodo
Den enda jag vet är Peter Magnusson: personen som spelade Plutten Den Lille i Lilla Kycklingen var även Monty i Stuart Little (den första filmen).

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten? (särskilt i Bengt Feldreichs fall: hade han inte varit för gammal för den rollen?)

Vem är förresten Dr Don't.?

Disneyfantasten

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 februari 2024 kl. 08:12:02Var någonstans?
Anton Körberg dubbade han som Jeppe i 1996 filmen räknas det ?

Anton Körberg dubbade James Corden som gör den original rösten till Biggie , i Emoji filmen.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 februari 2024 kl. 07:59:38Den enda jag vet är Peter Magnusson: personen som spelade Plutten Den Lille i Lilla Kycklingen var även Monty i Stuart Little (den första filmen).

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten? (särskilt i Bengt Feldreichs fall: hade han inte varit för gammal för den rollen?)

Vem är förresten Dr Don't.?
Just det.

Anton Körberg som Zebran Marty och Hacke Hackspett: Eftersom jag tycker att Anton och Anders Lundin har lite likheter med varandras röster och eftersom Anton är bra på att vara vattenslangsanimerade karaktärer.

Oliver Åberg som Dr. Don't: Han är en av skurkarna i Sonic Prime som är en tonårsversion av Dr. Eggman. Faktum är så är de andra skurkarna andra varianter utav Eggman. Jag tänkte på hur deras engelska röster lät, så... Ledaren är Mr. Dr. Eggman, som är bokstavligen bara Eggman med hår. Ja, precis som i den första långfilmen, och jag tycker att Stephan Karlsén skulle passa utav samma anledning som den riktiga Eggman, att jag bara tyckte att han skulle passa. Dr. Done-It är en väldigt gammal Eggman och jag tycker att Christian Fex kunde passa. Dr. Deep är en ninja variant och jag skulle välja Joakim Jennefors, vilket är ironiskt, därför att han medverkar i den riktiga svenska dubbningen, men som Big. Tycker att han lät VÄLDIGT likt Joakim... Och Dr. Babbles är en bebis Eggman som bara babblar. Han kunde ha spelats utav Andreas Nilsson. Och ingen utav dessa är de riktiga rösterna i den svenska dubbningen.

(Förresten, du sa att du inte hade några erfarenheter med Oliver Åbergs röst, men han var i hela fall till exempel Julian i Ice Age 5, som jag tror att du har sett?)

Per "Ruskträsk" Johansson som Ingvar och Bowser: Av samma anledning som jag tog upp Råbarkar-Sam hos Lennart Jähkel, eftersom jag tycker att Ruskträsk och Lennart har liknande röster. Och Bowser eftersom i filmen så spelades han utav Jack Black, som också var Zeke från Ice Age.

Adrian Alebo Andersson som Pleakley: Eftersom du bara hade med Lilla Kycklingen som ett förslag, och jag tycker att han och Pleakley låter lika varandra...

Michael Segerström som Ärlige John: Eftersom du hade med Ärlige John från Resan till Amerika som ett förslag, och båda har samma namn.

Markolio som Baloo, Lille John, Thomas O'Malley och Patou: Eftersom han sjunger, ju. Och kan vara att han skulle vara en bra ersättare till Beppe Wolgers. Därför tog ja' upp alla karaktärerna som Phil Harris har spelat.

Hans Mosesson som Shere Khan: Eftersom jag tycker att Hans och Olof Thunberg låter lika varandra.

Arne Weise som Archimedes: Eftersom jag tycker att Arne och Guy de la Berg låter lika varandra.

Och Bengt Feldreich som Quasimodo: Eftersom gstone tog upp Sir Anthony Hopkins, och han har spelat Quasimodo, dock inte Disneys variant, men ändå... Det hjälpte mig i hela fall att få denna idén...

gstone

Citat från: BPS skrivet 23 februari 2024 kl. 23:10:16Om någonsin Sir Anthony Hopkins behöver dubbas igen så vill jag påpeka att avlidna personer inte kan dubba.
:(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: BPS skrivet 23 februari 2024 kl. 23:10:16Om någonsin Sir Anthony Hopkins behöver dubbas igen så vill jag påpeka att avlidna personer inte kan dubba.
Disneyfantasten har med massa döda människor ;D :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2024 kl. 22:09:41Just det.

Anton Körberg som Zebran Marty och Hacke Hackspett: Eftersom jag tycker att Anton och Anders Lundin har lite likheter med varandras röster och eftersom Anton är bra på att vara vattenslangsanimerade karaktärer.

Oliver Åberg som Dr. Don't: Han är en av skurkarna i Sonic Prime som är en tonårsversion av Dr. Eggman. Faktum är så är de andra skurkarna andra varianter utav Eggman. Jag tänkte på hur deras engelska röster lät, så... Ledaren är Mr. Dr. Eggman, som är bokstavligen bara Eggman med hår. Ja, precis som i den första långfilmen, och jag tycker att Stephan Karlsén skulle passa utav samma anledning som den riktiga Eggman, att jag bara tyckte att han skulle passa. Dr. Done-It är en väldigt gammal Eggman och jag tycker att Christian Fex kunde passa. Dr. Deep är en ninja variant och jag skulle välja Joakim Jennefors, vilket är ironiskt, därför att han medverkar i den riktiga svenska dubbningen, men som Big. Tycker att han lät VÄLDIGT likt Joakim... Och Dr. Babbles är en bebis Eggman som bara babblar. Han kunde ha spelats utav Andreas Nilsson. Och ingen utav dessa är de riktiga rösterna i den svenska dubbningen.

(Förresten, du sa att du inte hade några erfarenheter med Oliver Åbergs röst, men han var i hela fall till exempel Julian i Ice Age 5, som jag tror att du har sett?)

Per "Ruskträsk" Johansson som Ingvar och Bowser: Av samma anledning som jag tog upp Råbarkar-Sam hos Lennart Jähkel, eftersom jag tycker att Ruskträsk och Lennart har liknande röster. Och Bowser eftersom i filmen så spelades han utav Jack Black, som också var Zeke från Ice Age.

Adrian Alebo Andersson som Pleakley: Eftersom du bara hade med Lilla Kycklingen som ett förslag, och jag tycker att han och Pleakley låter lika varandra...

Michael Segerström som Ärlige John: Eftersom du hade med Ärlige John från Resan till Amerika som ett förslag, och båda har samma namn.

Markolio som Baloo, Lille John, Thomas O'Malley och Patou: Eftersom han sjunger, ju. Och kan vara att han skulle vara en bra ersättare till Beppe Wolgers. Därför tog ja' upp alla karaktärerna som Phil Harris har spelat.

Hans Mosesson som Shere Khan: Eftersom jag tycker att Hans och Olof Thunberg låter lika varandra.

Arne Weise som Archimedes: Eftersom jag tycker att Arne och Guy de la Berg låter lika varandra.

Och Bengt Feldreich som Quasimodo: Eftersom gstone tog upp Sir Anthony Hopkins, och han har spelat Quasimodo, dock inte Disneys variant, men ändå... Det hjälpte mig i hela fall att få denna idén...
Nej, det är sant att jag inte har några erfarenheter av hans röst, men jag sökte upp på Svenska röster & credits och utgick ifrån hur jag minns att karaktären i Eric Skogens Hemliga Rike lät, nu har jag inte sett filmen på flera år så jag minns inte allting till punkt och prickar.

Och jo, jag har sett Ice Age 5, men det var bara en gång och det var på bio, så jag minns inte exakt hur han lät om jag ska vara ärlig...

Är du verkligen säker på att det är Jack Black som spelar Zeke? Jag har för mig att hans första roll var Lenny i Hajar som Hajar...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 februari 2024 kl. 19:04:17Nej, det är sant att jag inte har några erfarenheter av hans röst, men jag sökte upp på Svenska röster & credits och utgick ifrån hur jag minns att karaktären i Eric Skogens Hemliga Rike lät, nu har jag inte sett filmen på flera år så jag minns inte allting till punkt och prickar.

Och jo, jag har sett Ice Age 5, men det var bara en gång och det var på bio, så jag minns inte exakt hur han lät om jag ska vara ärlig...

Är du verkligen säker på att det är Jack Black som spelar Zeke? Jag har för mig att hans första roll var Lenny i Hajar som Hajar...
Ja, det gör han.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 23 februari 2024 kl. 23:55:11Per "Ruskträsk" Johansson:
Ingvar och Bowser
Och just det ja, jag kan väl lägga till Herr Krabba och Dr. Nefario här också. Båda är dock förslag från Will Siv. Undrar om Ruskträsk har dubbat de engelska rösterna förut... ???