Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 28 maj 2023 kl. 22:55:05Världens snabbaste djur och hans ex-rival

En talande svamp

"Ursäkta mig, Louise!"

Hälften robot

När en grej är bra så hojtar han till

Han kan jama, men är inte en katt

Två småtomtar

En galen gnagare

En töntig person

Vem är det jag söker?
De e ju Hasse!Ursäkta mig Louise e Louise Raeder så Link,Hälften Robot e Mega Man,den jamande saken e snigeln Gary & galna gnagaren måste va Knäppiga Kurre,dom andra kan jag int lista ut

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2023 kl. 13:54:38De e ju Hasse!Ursäkta mig Louise e Louise Raeder så Link,Hälften Robot e Mega Man,den jamande saken e snigeln Gary & galna gnagaren måste va Knäppiga Kurre,dom andra kan jag int lista ut
Jag visste att du kunde lista ut några eftersom du verkligen gillar Hasse. ;)

Nåja, bara två kvar.

Fred

Skådespelaren själv är en tvilling som är sextio sekunder bort

Blå snubbe som är antingen god eller ond

Delar roll med Anders och Chrisitan

Kortväxt man med kroniska näsproblem

Vem söker jag?




Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 30 maj 2023 kl. 01:33:49Skådespelaren själv är en tvilling som är sextio sekunder bort

Blå snubbe som är antingen god eller ond

Delar roll med Anders och Chrisitan

Kortväxt man med kroniska näsproblem

Vem söker jag?

Svårt att komma på bara sådär, den sista får mig att tänka på Prosit i Snövit och De Sju Dvärgarna men Ragnar Falck (rösten i originaldubbningen från 1938 och Trötter i samma dubbning) har endast medverkat i originaldubbningarna av Askungen och Peter Pan utöver denna och Bert-Åke Varg (rösten till karaktären i 1982-års omdubbning) har mig veterligen aldrig spelat något av det andra, Niclas Ekholm (rösten till karaktärens lilla replik i Hos Musse) har heller aldrig dubbat något av det andra, Anders Öjebo (rösten till karaktären i slutet av Lejonkungen 3 Simbas Skatt) har heller aldrig dubbat något av det andra, då återstår Peter Sjöquist (rösten till karaktären i DVD-filmen "Prinsess-Sagor Volym 2") har heller aldrig spelat något av det andra.

Jag kommer två blåa män (ifall du syftar på Dan Ekborg): Anden (den gode) och Hades (den onde)

Jag kan inte komma på någon som delar roll med Anders Öjebo och Christian Hedlund...

Jag kan heller inte direkt komma på någon tvilling-dubbare sådär på rak arm...

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2023 kl. 08:15:01Svårt att komma på bara sådär, den sista får mig att tänka på Prosit i Snövit och De Sju Dvärgarna men Ragnar Falck (rösten i originaldubbningen från 1938 och Trötter i samma dubbning) har endast medverkat i originaldubbningarna av Askungen och Peter Pan utöver denna och Bert-Åke Varg (rösten till karaktären i 1982-års omdubbning) har mig veterligen aldrig spelat något av det andra, Niclas Ekholm (rösten till karaktärens lilla replik i Hos Musse) har heller aldrig dubbat något av det andra, Anders Öjebo (rösten till karaktären i slutet av Lejonkungen 3 Simbas Skatt) har heller aldrig dubbat något av det andra, då återstår Peter Sjöquist (rösten till karaktären i DVD-filmen "Prinsess-Sagor Volym 2") har heller aldrig spelat något av det andra.

Jag kommer två blåa män (ifall du syftar på Dan Ekborg): Anden (den gode) och Hades (den onde)

Jag kan inte komma på någon som delar roll med Anders Öjebo och Christian Hedlund...

Jag kan heller inte direkt komma på någon tvilling-dubbare sådär på rak arm...

Prosit är rätt, men det är en ny (knappt tio år gammal) version av Snövit.

Den blåe mannen huvudrollen i en film där han byter sida halvvägs in i filmen.

Hedlund är rätt men det är en annan Anders jag tänker på.

Personen har en tvilling och dessa två bildar ett band.

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 30 maj 2023 kl. 14:11:16Prosit är rätt, men det är en ny (knappt tio år gammal) version av Snövit.

Den blåe mannen huvudrollen i en film där han byter sida halvvägs in i filmen.

Hedlund är rätt men det är en annan Anders jag tänker på.

Personen har en tvilling och dessa två bildar ett band.
Okej, den Prosit, då förstår jag, där ser dvärgarna ut och skildras på ett helt annat sätt, och Snövit är inte med i den heller.

I hela fall, det är Magnus Rongedal som spelar den versionen av karaktären.

Om det är han, så måste Megamind vara den blåa.

Och Zazu kanske, Anders Aldgård spelar den karaktären i de tre Lejonkungen-filmerna plus TV-serien Timon och Pumbaa samt datorspel och bonusmaterial på Specialutgåvan på DVD 2003, Magnus spelar den karaktären i Lejonvakten och Christian dubbat 2019-års version av karaktären.

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2023 kl. 14:45:34Okej, den Prosit, då förstår jag, där ser dvärgarna ut och skildras på ett helt annat sätt, och Snövit är inte med i den heller.

I hela fall, det är Magnus Rongedal som spelar den versionen av karaktären.

Om det är han, så måste Megamind vara den blåa.

Och Zazu kanske, Anders Aldgård spelar den karaktären i de tre Lejonkungen-filmerna plus TV-serien Timon och Pumbaa samt datorspel och bonusmaterial på Specialutgåvan på DVD 2003, Magnus spelar den karaktären i Lejonvakten och Christian dubbat 2019-års version av karaktären.
Rätt, det är Magnus Rongedal

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 30 maj 2023 kl. 14:52:08Rätt, det är Magnus Rongedal
Och hans bror är Henrik Rongedal.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 29 maj 2023 kl. 23:22:31Jag visste att du kunde lista ut några eftersom du verkligen gillar Hasse. ;)

Nåja, bara två kvar.
Vilka e dom 2 sista?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 maj 2023 kl. 17:07:21Vilka e dom 2 sista?
"När en grej ä' bra så hojtar han till" och "en töntig person".

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 maj 2023 kl. 21:10:45"När en grej ä' bra så hojtar han till" och "en töntig person".
Nu tror jag den första e Grejhöjta så Bo Ko men den töntiga personen kommer jag int på

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 maj 2023 kl. 21:34:42Nu tror jag den första e Grejhöjta så Bo Ko men den töntiga personen kommer jag int på
Du gissade rätt på hur jag menade, lol. :D

Nåja, då det är bara en kvar så passar det bra om jag säger det väl: Den töntiga personen är Gary Oak. 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 maj 2023 kl. 21:41:46Du gissade rätt på hur jag menade, lol. :D

Nåja, då det är bara en kvar så passar det bra om jag säger det väl: Den töntiga personen är Gary Oak.
Jag tänker bara på Steve Kratz som Bo Ko men jag kunde aldrig komma på att Gary Oak e töntig

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 maj 2023 kl. 21:44:30Jag tänker bara på Steve Kratz som Bo Ko men jag kunde aldrig komma på att Gary Oak e töntig
Jag tror att "tönt" ä' Svenska för "jerk" så ja' skrev därför så.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 30 maj 2023 kl. 21:46:59Jag tror att "tönt" ä' Svenska för "jerk" så ja' skrev därför så.
Det är det inte, tönt är svenska för det som man på engelska väl skulle kalla wimp. Den svenska motsvarigheten till jerk är väl snobb.