Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppgradering av forumprogramvaran

Startat av Daniel Hofverberg, 16 juli 2022 kl. 03:19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Det är ganska vilseledande

Så här ser det ut för mig. Det finns en knapp för citera och snabbt svar är längst ner.Screenshot_20220801-065628_Chrome.jpg

TonyTonka

Citat från: Zebastian skrivet  1 augusti 2022 kl. 12:15:50Det är ganska vilseledande

Så här ser det ut för mig. Det finns en knapp för citera och snabbt svar är längst ner.Screenshot_20220801-065628_Chrome.jpg
Fungerar inte snabbsvar lika bra som svara?   ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Zebastian

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 12:41:30Fungerar inte snabbsvar lika bra som svara?  ???
Nej, för man kan inte göra vissa saker via snabbsvar.

Goliat

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 02:51:59Min avatar var inte kvar, jag bytte till en ny bild med samma figur på.
Samma här, dock såg jag bilden under avatar men jag fick ladda ner och ladda upp den på nytt.

Goliat

Citat från: Zebastian skrivet  1 augusti 2022 kl. 13:06:28Nej, för man kan inte göra vissa saker via snabbsvar.
Har du testat att klicka på förhandsgranska? Då får du tillgång till samma som "svar" istället för snabbsvar.

Skokaka

När jag försökte komma till sidan igår så lät den inte mig att göra det. Detta hände typ två eller tre gånger då en ful vit skärm är i vägen och säger att det inte funkar. Tur att det var inte permanent...

TonyTonka

Citat från: Skokaka skrivet  1 augusti 2022 kl. 14:59:35När jag försökte komma till sidan igår så lät den inte mig att göra det. Detta hände typ två eller tre gånger då en ful vit skärm är i vägen och säger att det inte funkar. Tur att det var inte permanent...
Det var antagligen för att Daniel höll på att uppdatera forumet.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Skokaka

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 15:49:07Det var antagligen för att Daniel höll på att uppdatera forumet.
Jaså, då förstår jag.

Goliat


Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  1 augusti 2022 kl. 12:15:50Det är ganska vilseledande

Så här ser det ut för mig. Det finns en knapp för citera och snabbt svar är längst ner.Screenshot_20220801-065628_Chrome.jpg
Jag håller med dig - jag hade inte testat i mobil förut, men nu när jag gjort det måste jag medge att det var lurigt att "Svara" är dolt under Användaråtgärder... Jag ska se om det går att flytta ut just Svara-knappen i mobil, för det tycker jag är en så viktig funktion att det borde vara direkt synligt. :)
(och så vet jag inte riktigt om "Användaråtgärder" är det bästa ordvalet för den drop-downmenyn heller...)

I den gamla forumprogramvaran hade jag ju dolt "Snabbsvar" som standard, men här verkar det vara automatiskt synligt. Men själv föredrar jag den gamla hederliga Svara-skärmen, för där finns ju som sagt betydligt fler valmöjligheter - inte minst är det ju idiotiskt att Bifoga filer inte finns med i Snabbsvar...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 augusti 2022 kl. 17:18:59Jag håller med dig - jag hade inte testat i mobil förut, men nu när jag gjort det måste jag medge att det var lurigt att "Svara" är dolt under Användaråtgärder... Jag ska se om det går att flytta ut just Svara-knappen i mobil, för det tycker jag är en så viktig funktion att det borde vara direkt synligt. :)
(och så vet jag inte riktigt om "Användaråtgärder" är det bästa ordvalet för den drop-downmenyn heller...)

I den gamla forumprogramvaran hade jag ju dolt "Snabbsvar" som standard, men här verkar det vara automatiskt synligt. Men själv föredrar jag den gamla hederliga Svara-skärmen, för där finns ju som sagt betydligt fler valmöjligheter - inte minst är det ju idiotiskt att Bifoga filer inte finns med i Snabbsvar...

Kan snabbsvar ändå få vara kvar? Jag gillar den funktionen. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 17:21:14Kan snabbsvar ändå få vara kvar? Jag gillar den funktionen. ^^
Jag ska se vilka möjligheter som finns. :)

Personligen kan jag absolut leva med att Snabbsvar finns, men jag skulle föredra om "Citera"-knapparna ledde till den fullständiga svarsskärmen istället för till Snabbsvar - just för att det annars blir svårt att bifoga filer och liknande om man vill citera någon annans inlägg...

Intressant att notera är också att den nya forumprogramvaran automatsparar alla inlägg man skriver till Utkast var 30:e sekund, så att man inte förlorar något om webbläsaren eller datorn kraschar; eller om något annat oförutsett inträffar. Väldigt värdefullt, då det har drivit mig till vansinne när webbläsaren plötsligt hänger sig när man skrivit ett jättelångt inlägg... Men om det händer är det bara vid den fullständiga Svara-skärmen som man kommer åt att välja bland sparade utkast (det finns under rubriken "Visa utkast" nedanför Bilagor), så det finns inte på Snabbsvar...
(Vilseledande att vissa funktioner finns med på Snabbsvar och vissa inte...)

TonyTonka

Eller jo förresten, vissa har nog fått behålla sina avatars, såg att Cadpig (som varit bannad i fem år och därför omöjligt kan ha fixat sin avatar) fått behålla sin avatar:

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=profile;u=80
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 19:40:09Eller jo förresten, vissa har nog fått behålla sina avatars, såg att Cadpig (som varit bannad i fem år och därför omöjligt kan ha fixat sin avatar) fått behålla sin avatar:

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=profile;u=80
Vet du något konkret exempel på någon som har en avatar som inte visas korrekt? D.v.s. någon som inte har gått in och fixat så att den syns. Jag behöver ha någon att gå på för att kunna se var filerna lagras och kunna flytta de rätt. :)

Nu är i alla fall spoilertaggen tillbaka, och likaså att ljud- och videofiler går att spela upp online istället för att bara ladda hem. :)

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2022 kl. 02:41:38Vet du något konkret exempel på någon som har en avatar som inte visas korrekt? D.v.s. någon som inte har gått in och fixat så att den syns. Jag behöver ha någon att gå på för att kunna se var filerna lagras och kunna flytta de rätt. :)

Nu är i alla fall spoilertaggen tillbaka, och likaså att ljud- och videofiler går att spela upp online istället för att bara ladda hem. :)

Jag gav dig ju ett exempel, Cadpig är exemplet. Om jag inte missförstått dig?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D