Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  3 augusti 2022 kl. 22:43:22Min gissning är att det är Annelie Berg, nu står visserligen inte hon med heller i förtexterna men ändå.
Det låter dock för mycket som Charlotte Ardai Jennefors för att det inte skulle vara hon.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2022 kl. 22:44:48Det låter dock för mycket som Charlotte Ardai Jennefors för att det inte skulle vara hon.
Varför säger du emot Lillefot?

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2022 kl. 22:44:48Det låter dock för mycket som Charlotte Ardai Jennefors för att det inte skulle vara hon.
Det är defenitivt Annelie Berg som sjunger. Hade tidigare problem med att skilja hennes röst från Charlottes, men nu klarar jag det utan problem. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 augusti 2022 kl. 00:03:42Varför säger du emot Lillefot?
Det är inget fel i sig att säga emot någon, om man tror annorlunda.

Jag gissade helt enkelt på Annelie Berg utifrån det lilla sjungandet som hörs i introlåten, men jag är långt ifrån expert inom röstidentifikation.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

#1024
Citat från: TonyTonka skrivet  4 augusti 2022 kl. 00:14:42Det är defenitivt Annelie Berg som sjunger. Hade tidigare problem med att skilja hennes röst från Charlottes, men nu klarar jag det utan problem. ^^
Men då får du ta och lyssna på Christian Hedlund och Linn Ehrners podcastavsnitt med Charlotte och Joakim. Där hör man hennes röst och det kan inte vara någon tvekan om att detta också är hon. Ni kan också jämföra med introsången till Bananer i pyjamas.

Lillefot

#1025
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2022 kl. 01:16:03Men då får du ta och lyssna på Christian Hedlund och Linn Ehrners podcastavsnitt med Charlotte och Joakim. Där hör man hennes röst och det kan inte vara någon tvekan om att detta också är hon. Ni kan också jämföra med introsången till Bananer i pyjamas.

Lyssnat ett flertal gånger nu på båda intron, och måste medge att det finns en likhet till Charlottes röst nu i introt till The New Scooby Doo and Scrappy Doo Show. Men då det är så kort period med sång och jag fortfarande tycks höra Annelies stämma får ni andra bilda er en egen uppfattning.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Zebastian

Jag håller med Steffan och tycker att det hörs ganska tydligt att det är Charlotte och inte Annelie. Jag bifogar ett Scooby Doo intro som Annelie faktiskt sjunger så hör ni att det inte är hon.


TonyTonka

Nu när jag lyssnar igen tycker jag faktiskt att det låter som Vicki Benckert.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  4 augusti 2022 kl. 03:31:30Nu när jag lyssnar igen tycker jag faktiskt att det låter som Vicki Benckert.
Det finns en viss likhet Vicki Benckert men hon har ju spelat in en del sånger och hon låter inte riktigt så när hon sjunger.


https://youtu.be/CKHl75jqAqk

gstone

'Scoob!: Holiday Haunt kommer inte göras klart och släppas längre.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Jag ser just nu på ett avsnitt av The Scooby-Doo Show, dubbat av Sun Studio där Fred kallar Mysteriebilen för "Äventyrsbilen", brukar Sun Studio översätta Mysteriebilen till det, för jag kan inte påstå att jag känner igen översättningen.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

#1031
Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2022 kl. 10:45:11Jag ser just nu på ett avsnitt av The Scooby-Doo Show, dubbat av Sun Studio där Fred kallar Mysteriebilen för "Äventyrsbilen", brukar Sun Studio översätta Mysteriebilen till det, för jag kan inte påstå att jag känner igen översättningen.  ???
På den tiden fanns inga fasta begrepp även i säsong 2 ur Scooby Doo: Var är du! förekommer det konstiga begrepp.

TonyTonka

Var förresten The Scooby-Doo Show den första Scooby-serien som Media Dubb gjorde? För jag tycker att Steve Kratz låter så annourlunda jämfört med i te.x Scooby-Doo: Var är du? och Scooby-Doo i Hollywood, den är aningen djupare tycker jag.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2022 kl. 11:37:07Var förresten The Scooby-Doo Show den första Scooby-serien som Media Dubb gjorde? För jag tycker att Steve Kratz låter så annourlunda jämfört med i te.x Scooby-Doo: Var är du? och Scooby-Doo i Hollywood, den är aningen djupare tycker jag.
Inte den första men ganska tidig.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2022 kl. 11:37:07Var förresten The Scooby-Doo Show den första Scooby-serien som Media Dubb gjorde? För jag tycker att Steve Kratz låter så annourlunda jämfört med i te.x Scooby-Doo: Var är du? och Scooby-Doo i Hollywood, den är aningen djupare tycker jag.
Det kan nog ha varit den första Scooby-Doo-serien som Mediadubb International gjorde, men inte Media Dubb - då åtminstone delar av serien utan tvekan gjordes av Mediadubb International efter ägarbytet.

Första gången Steve Kratz spelade Scooby-Doo måste ha varit i Scooby & Scrappy-Doo, som gamla Media Dubb dubbade som del av Tecknade pärlor från Hanna-Barbera på TV3.