Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Goldie och Björn

Startat av Disneyfantasten, 2 januari 2019 kl. 10:53:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hittade ingen tråd med detta ämne, så jag bestämde mig för att skapa en...

Jag tycker att den serien är ganska trevlig, visserligen är temat lite barnsligt, men till skillnad från de flesta andra Disney Junior serier så irriterar jag mig inte lika mycket här...

Utifrån hur jag kommer ihåg rösterna så är jag rätt säker på att Figge Norling spelar Stora Stygga Vargen, han stod med i creditlistan efter avsnitten, han gör Kuzco i Kejsarens Nya Stil och rösterna låter ganska lika...

Andra skådespelare som står med i creditlistan är Sandra Caménisch (alias Törnrosa), Ellen Bergström, m.fl.

Vet någon vem som gör rösten till vem i denna serie?

Jag har iallafall hittat introt på YouTube, som här sjungs av Sandra Caménisch (Törnrosa som sagt), Mikaela Tidermark (alias Eve i WALLE och Silverdagg i Tingeling-filmerna) och Magnus Rongedal;
www.youtube.com//watch?v=u6XVSWr9Qk4

(ja, jag nämnde Sandra Caménisch två gånger och vet att hon sjunger introt tillsammans med Mikaela Tidermark, men jag undrar om båda också gör någon rollkaraktär i serien)

Sammanfattningsvis tycker jag att serien är ganska trevlig, även om jag finner Sofia Den Första, Lejonvakten och Elena från Avalor en del strån vassare...

Daniel Hofverberg

Jag har faktiskt aldrig sett serien, men efter jul- och nyårshelgerna kan jag fråga Disney om en komplett rollista till serien om du vill. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2019 kl. 11:36:01
Jag har faktiskt aldrig sett serien, men efter jul- och nyårshelgerna kan jag fråga Disney om en komplett rollista till serien om du vill. :)

Gärna det!  :D

Disneyfantasten

Hej! Vet någon möjligtvis vem som spelar vem i dessa klipp?  :)

www.youtube.com/watch?v=rzwqP-Oq4Ew

www.youtube.com/watch?v=0t_XoQN8BCc

www.youtube.com/watch?v=S6LUrjVJS90

www.youtube.com/watch?v=BzfVFanS53E

www.youtube.com/watch?v=9v-sBxlMFnU ( ifall det inte fungerade så gör jag ett annat försök; www.youtube.com/watch?v=9v-sBxIMFnU )

www.youtube.com/watch?v=GQXsl7U75As ( ifall det inte fungerade så gör jag ett annat försök; www.youtube.com/watch?v=GQXsI7U75As )

Tacksam för svar!  :)

Alexander

#4
Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 april 2019 kl. 21:07:36
Hej! Vet någon möjligtvis vem som spelar vem i dessa klipp?  :)

www.youtube.com/watch?v=rzwqP-Oq4Ew

www.youtube.com/watch?v=0t_XoQN8BCc

www.youtube.com/watch?v=S6LUrjVJS90

www.youtube.com/watch?v=BzfVFanS53E

www.youtube.com/watch?v=9v-sBxlMFnU ( ifall det inte fungerade så gör jag ett annat försök; www.youtube.com/watch?v=9v-sBxIMFnU )

www.youtube.com/watch?v=GQXsl7U75As ( ifall det inte fungerade så gör jag ett annat försök; www.youtube.com/watch?v=GQXsI7U75As )

Tacksam för svar!  :)

Rödluvan: Mikaela Tidermark
Mamma Björn: Jennie Jahns
Jack: Adam Portnoff
Goldie: Jasmine Heikura
Björn: Cecilia Ustav
:)


Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 22 april 2019 kl. 22:26:10
Rödluvan: Mikaela Tidermark
Mamma Björn: Jennie Jahns
Jack: Adam Portnoff
Goldie: Jasmine Heikura
Björn: Cecilia Ustav
:)

Vem är Cecilia Ustav? Henne har jag aldrig hört talas om...

Vilka spelar Sandra Caménisch, Ellen Bergström och Ester Sjögren i serien?

Jag skulle gissa att Vargen spelas av Figge Norling...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 april 2019 kl. 23:05:39
Vem är Cecilia Ustav?
Det är hon som går under artistnamnet Zillah när hon framträder med tyg-apan Totte som jag pratat om tidigare

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 april 2019 kl. 08:09:18
Det är hon som går under artistnamnet Zillah när hon framträder med tyg-apan Totte som jag pratat om tidigare

Det måste jag nog ha glömt, men jag har för mig att du nämnde det i en annan tråd...