Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Croodarna 2 - En ny tid (The Croods: A New Age)

Startat av gstone, 18 september 2020 kl. 16:03:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Jack Black, Tenacious D (en duo bestående av Jack Black och Kyle Glass) samt HAIM medverkar på filmens soundtrack såg jag nyss på Spotify. Lustigt nog har både Jack och HAIM medverkat i Dreamworks-filmer tidigare.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Det förefaller som att filmen flyttats över till nytt datum för andra gången, den här gången till den 26 mars... (läste just det på Filmstaden)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 januari 2021 kl. 16:57:56
Det förefaller som att filmen flyttats över till nytt datum för andra gången, den här gången till den 26 mars... (läste just det på Filmstaden)

Samma sak har under en tid på distributören UIPs hemsida, det var bara en tidsfråga innan Filmstaden uppdaterade med den infon
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

I och med de nuvarande restriktionerna, som ingen vet hur länge de kommer vara, var det ju tyvärr väntat... :(

Men tills den 26 mars borde det väl finnas en ganska god chans att de har släppt de värsta restriktionerna, så att man åtminstone gått tillbaka till 50 personer igen istället för 8 - åtminstone hoppas jag verkligen det, för annars är det nog högst tveksamt om biograferna kommer överleva... :'(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 januari 2021 kl. 20:36:26
I och med de nuvarande restriktionerna, som ingen vet hur länge de kommer vara, var det ju tyvärr väntat... :(

Men tills den 26 mars borde det väl finnas en ganska god chans att de har släppt de värsta restriktionerna, så att man åtminstone gått tillbaka till 50 personer igen istället för 8 - åtminstone hoppas jag verkligen det, för annars är det nog högst tveksamt om biograferna kommer överleva... :'(

Jag börjar bli så förjodat trött på det där sabla* Corona-viruset (eller rättare sagt är jag redan det sedan länge), hoppas det dalar innan mars iallafall så att jag kan gå och se Raya och Croodarna 2 på bio... (de har iallafall tillverkat vaccin och man tippar på att under Midsommaren så kommer problemet förhoppningsvis att vara borta, så vi får hoppas att så många som möjligt snart fått vaccin så att folk kan gå på bio igen...)

*Ursäkta men ni förstår mig väl?

Disneyfantasten

Den 1 juni kommer biograferna att öppna igen och filmen kommer upp på de svenska biograferna 2 juli, jag kommer dock vänta några veckor till efter det, jag fyller år den 26 juli, så den veckan under helgen tänkte jag att jag kanske skulle kunna gå och se den på bio som födelsedagspresent till mig själv!  :)

Steffan Rudvall

#36
Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 maj 2021 kl. 12:54:09
Den 1 juni kommer biograferna att öppna igen och filmen kommer upp på de svenska biograferna 2 juli, jag kommer dock vänta några veckor till efter det, jag fyller år den 26 juli, så den veckan under helgen tänkte jag att jag kanske skulle kunna gå och se den på bio som födelsedagspresent till mig själv!  :)
Ska du inte se Raya och den sista draken när biograferna öppnar igen?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2021 kl. 13:08:16
Ska du inte se Raya och den sista draken när biograferna öppnar igen?

Nej jag har ingen lust längre för nu när filmen väl finns ute i affärerna på DVD & Bluray tycker jag inte att det är lönsamt längre och priserna sänks inte förrän till hösten...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 maj 2021 kl. 14:18:14
Nej jag har ingen lust längre för nu när filmen väl finns ute i affärerna på DVD & Bluray tycker jag inte att det är lönsamt längre och priserna sänks inte förrän till hösten...

se den !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2021 kl. 18:52:22
se den !

Om du menar Raya och Den Sista Draken, så kommer jag att se den på något sätt... (min verksamhet har lovat mig att de kommer hjälpa mig att kunna se både den och Själen på Disney+ hos dem)

gstone

Kommer den här filmen visas på engelska med ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2021 kl. 20:48:32
Kommer den här filmen visas på engelska med ?
Möjligtvis i större städer.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 juni 2021 kl. 21:07:04
Möjligtvis i större städer.

Det ser inte ut som det. Det har ju släppts biljetter redan och filmen verkar bara visas svenskdubbad, men det kan ju släppas ytterligare biljetter nu i vecken, så vi får väl se...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juni 2021 kl. 00:43:40
Det ser inte ut som det. Det har ju släppts biljetter redan och filmen verkar bara visas svenskdubbad, men det kan ju släppas ytterligare biljetter nu i vecken, så vi får väl se...
Jag skulle nog ändå tro att den borde visas i textad originalversion på vissa större orter. På distributören UIPs webbsida står det ju trots allt utsatt både "Röster i originalversionen" och "Svenska röster", och det känns ju ganska meningslöst att upplysa om originalröster om det inte kommer finnas något sätt att få se filmen i den formen...

Oftast är det ju bara föreställningar som man tror kommer locka mest folk som det släpps biljetter tidigt till, så det skulle kunna förklara att det just nu inte tycks finnas textade föreställningar att köpa biljetter till. Vi får väl se nu på onsdag när samtliga biljetter för fredag - onsdag släpps, så först då lär vi väl få veta med säkerhet vilka versioner som filmen släpps i och var.

Men vi kan nog förutsätta att "huvudformen" kommer vara dubbad version, och att det på sin höjd kommer vara på vissa större orter som textad originalversion erbjuds - trots allt är det ju många biofilmer som "trängs" på biograferna just nu, och på många mindre orter räcker inte salongerna till för ens de filmer som redan nu visas (varför en del orter bara visar vissa filmer en gång i veckan eller liknande), så det lär nog bara vara på större orter med många biosalonger som det finns en realistisk chans att kunna rymma extra föreställningar i textad originalversion.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2021 kl. 01:11:19

Men vi kan nog förutsätta att "huvudformen" kommer vara dubbad version, och att det på sin höjd kommer vara på vissa större orter som textad originalversion erbjuds - trots allt är det ju många biofilmer som "trängs" på biograferna just nu, och på många mindre orter räcker inte salongerna till för ens de filmer som redan nu visas (varför en del orter bara visar vissa filmer en gång i veckan eller liknande), så det lär nog bara vara på större orter med många biosalonger som det finns en realistisk chans att kunna rymma extra föreställningar i textad originalversion.

Men jag kommer kunna se den textade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.