Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röstskådespelare som slutat dubba

Startat av E, 23 juli 2018 kl. 16:07:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 december 2021 kl. 19:23:16
Ja.

Båda verkar tyvärr ha slutat dubba :(
Man slutar inte automatiskt att dubba bara för att man har blivit ersatt i en viss roll.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2021 kl. 19:25:23
Man slutar inte automatiskt att dubba bara för att man har blivit ersatt i en viss roll.

I alla dessa tre personers fall kan det ha varit egna beslut att vilja trappa ner litegrann...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2021 kl. 19:25:23
Man slutar inte automatiskt att dubba bara för att man har blivit ersatt i en viss roll.

Om dom inte slutat varför blev dom ersatta ?

Ewa Fröling dubbar ju inte så mycket längre,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tor möjligen att Allan Svensson  kan dubba igen.

Men inte Ewa !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 december 2021 kl. 20:01:40
Jag tor möjligen att Allan Svensson  kan dubba igen.

Men inte Ewa !

Är det för att Ewa har cancer?

(isåfall är det synd tycker jag, hon hade varit en jättebra ersättare för Cruella De Vil efter Mona Seilitz bortgång, samma med Guy De La Berg för Herr Stork, Filurkatten och Roquefort samt Charlie Elvegård för Archimedes och Scottie, som bägge dessa herrar tyvärr numera är bortgångna och vad värre är; de dubbade ingenting alls efter 2010 respektive 2011 innan de sedan avled 2014 respektive 2018, likaså hade också Allan Svensson varit en jättebra Baloo, Thomas O'Malley och Lille John)

Så då är frågan vem som ska spela Filurkatten i TV-serien Alice's Wonderland Bakery som har premiär februari nästa år...?

Jo, Filurkatten kommer faktiskt att medverka i serien;

https://disney.fandom.com/wiki/Alice%27s_Wonderland_Bakery

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2021 kl. 20:15:30
Är det för att Ewa har cancer?

(isåfall är det synd tycker jag, hon hade varit en jättebra ersättare för Cruella De Vil efter Mona Seilitz bortgång, samma med Guy De La Berg för Herr Stork, Filurkatten och Roquefort samt Charlie Elvegård för Archimedes och Scottie, som bägge dessa herrar tyvärr numera är bortgångna och vad värre är; de dubbade ingenting alls efter 2010 respektive 2011 innan de sedan avled 2014 respektive 2018, likaså hade också Allan Svensson varit en jättebra Baloo, Thomas O'Malley och Lille John)

Så då är frågan vem som ska spela Filurkatten i TV-serien Alice's Wonderland Bakery som har premiär februari nästa år...?

Jo, Filurkatten kommer faktiskt att medverka i serien;

https://disney.fandom.com/wiki/Alice%27s_Wonderland_Bakery

Jag tycker det var att utags fall att hon upprepade sin roll som Enda och jag tror att det kan bror på att Enda Mode hade en relativt liten roll.

Allan Svensson kanske bara tar pause eller så dubbar han bara filmer.

Utom superhjärtana 2 har Jag inte hört  Ewa i många nyare dubbningar sen hon spelade Roz.

Allan var i alla fall med i Angry Birds och Första Husdjurens hemliga liv .

Ju längre det har gått sedan någon dubbat och dom är inte helt okända ju mindre chans är det att dom återvänder till dubbning.

Synd att många bra dubbar slutade dubba :'(















[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 december 2021 kl. 21:39:48
Jag tycker det var att utags fall att hon upprepade sin roll som Enda och jag tror att det kan bror på att Enda Mode hade en relativt liten roll.

Allan Svensson kanske bara tar pause eller så dubbar han bara filmer.

Utom superhjärtana 2 har Jag inte hört  Ewa i många nyare dubbningar sen hon spelade Roz.

Allan var i alla fall med i Angry Birds och Första Husdjurens hemliga liv .

Ju längre det har gått sedan någon dubbat och dom är inte helt okända ju mindre chans är det att dom återvänder till dubbning.

Synd att många bra dubbar slutade dubba :'(
Allan Svenssons senaste dubbning bör vara The Angry Birds Movie 2.

MOA


Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 24 december 2021 kl. 23:35:06
Nä vad sorgligt

Faktum är att hon fick det redan 2016;

https://www.hant.se/noje/ewa-froling-drabbad-av-cancer-kommer-jag-overleva/5086160

Hoppas verkligen att Ewa inte dör i en nära framtid... (tyvärr kan man dock inte ge garantier i det, i synnerhet inte nu när det är pandemi och allting och Ewa fyller 70 år den 9 augusti nästa år och kommer då att tillhöra riskgruppen)

Snackars Gunnar Ernblad var ju en sådan legend och han gick ju bort i oktober, onekligen tragiskt...

E

Citat från: gstone skrivet 24 december 2021 kl. 19:23:16
Båda verkar tyvärr ha slutat dubba :(
Seriöst vem fan bryr sig? Måste dom dubba hela tiden eller?😂

MOA


Elios


Marcusen


Steffan Rudvall

Citat från: Marcus R skrivet 27 december 2021 kl. 17:05:54
Vilken var Peter Wanngrenssista dubbning?
Hans senaste dubbning bör ha varit Nalle Puh och jakten på Christoffer Robin. Jag har dock för mig att jag hört honom i en reklam för Bernard och Bianca i Australien och minns jag rätt så fanns den med på 1999 års VHS-utgåva av Mary Poppins.