Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bästa Batman-filmen?

Startat av TonyTonka, 11 juni 2011 kl. 22:36:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Batman-filmen?

Batman (1966)
1 (5.9%)
Batman (1989)
5 (29.4%)
Batman Returns (1992)
4 (23.5%)
Batman Forever (1995)
0 (0%)
Batman & Robin (1997)
1 (5.9%)
Batman Begins (2005)
3 (17.6%)
The Dark Knight (2008)
3 (17.6%)
The Dark Knight Rises (2012)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 17

TonyTonka

Vilken Batman-film är bäst tycker ni? själv röstar jag på Batman (1989).

Motivera gärna

La till filmen som kommer på bio nästa år, även om den inte är släppt än, därför tillåter jag folk att ändra sina röster ifall dom gillar den filmen, slutligen ber jag  om ursäkt om jag glömt någon film i hastigheten.

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Jag tänkte bara säga att jag nu tycker att Batman Returns är den överlägset bästa Batman-filmen, helt otroligt bra skådespelare, specialeffekter och story :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Hans Tolvaly

Batman Returns är en jättemysig film att se under julaftons tider :)

jimstrom

Håller på att se alla Batman filmerna, och har det ganska svårt att välja eftersom jag gillar allihop av olika anledningar, jag måste dock välja Tim Burtons Batman 1989, eftersom det var den första serietidnings adaptionen av Batman. Jag måste också ge en heders omnämning till Batman möter mörkrets hämnare (The Mask of Phantasm) eller också kallad Batman TAS the movie.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

AlexanderM

#4
Jag tar nog också Tim Burtons Batman. Farsan köpte den på engelsk VHS och när jag såg den runt 1991 (en av de första actionfilmerna jag såg) fick jag en lättare engelskundervisning då morsan vid tillällen fick förklara vad som sades (man ska börja i tid :D).

Minns fortfarande att Jokern var ganska obehaglig så jag ville aldrig åka till USA (för tänk om man blev kidnappad av Jokerns gäng? ;) ) Ett tag senare upptäckte jag ju dock att hela filmen var inspelad i bla Pinewoods studior i London samt övriga platser i England och inte alls på andra sidan Atlanten (än så länge har jag inte blivit kidnappad de gånger jag varit i London ;D)
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

JRL

Med reservation för att jag inte sett The dark knight rises svarar jag Batman (1989). Jack Nicholson är oöverträffad som Jokern.

The dark knight (som är den film som det alltid brukar pratas mest om) är en bra och välgjord actionfilm, men den är inte ens i närheten lika bra som ryktet gör gällande. Christian Bale är suverän som Batman, men personligen tyckte jag att Heath Ledger inte var särskilt märkvärdig som Jokern. Jack Nicholson satte standarden för Jokern och är troligen omöjlig att överträffa.

Den första filmen från 1966 är också riktigt bra.

Conan

#6
Av alla Batman-filmer som finns med på listan så väljer jag The Dark Knight. Den är faktiskt den bästa Batman-filmen som gjorts. Sen gillar jag Batman Begins och The Dark Knight Rises jättemycket också. Batman (1989) och Batman Returns var ju inte heller dåliga, men inte lika bra som Nolans batman-trilogi. Batman Forever och Batman & Robin tycker jag dock inte om. Joel Schumacher var inte alls bra som Burtons efterträdare. Batman (1966) har jag tyvärr inte sett, men jag kanske skall göra det.

Cadpig

Citat från: Conan skrivet 15 juni 2015 kl. 12:46:20
Av alla Batman-filmer som finns med på listan så väljer jag The Dark Knight. Den är faktiskt den bästa Batman-filmen som gjorts. Sen gillar jag Batman Begins och The Dark Knight Rises jättemycket också. Batman (1989) och Batman Returns var ju inte heller dåliga, men inte lika bra som Nolans batman-trilogi. Batman Forever och Batman & Robin tycker jag dock inte om. Joel Schumacher var inte alls bra som Burtons efterträdare. Batman (1966) har jag tyvärr inte sett, men jag kanske skall göra det.


Amatör.

jimstrom

Eftersom jag är en stor Batman fan, känner jag att det är obligatoriskt att svara på den här tråden.


och mitt svar är..... ingen alla är lika bra på sina egna sätt.


Mina omdömmen.


Batman the movie 1966:


Detta är Läderlappen för mig, moralens väktare torr humor och färgglada karaktärer och effekter. Silveråldern är porträtterad i sin bästa prakt i och med denna film.


Batman 1989:


In kommer Tim Burton och introducerar allmänheten till den ursprungliga Batman. Mörk, dyster och noir inspirerad. Bra skådespelar insatser av Jack Nicholson, Michael Keaton, Kim Basinger och Jack Palance. Fantastisk scenografi och underbar musik av Danny Elfman.


Batman Återkomsten 1992:


Kan hända att Burton fick för fria tyglar med den här, men jag älskar den ändå. Skurkarna stjäl showen här, Michelle Pfifer är min favorit Catwoman än idag, Danny Devito som pingvinen är nästan oigenkännlig och försvinner helt i rollen, till och med bakgrundskaraktärerna är minnesvärda och Danny Elfmans musik är ännu bättre här.


Batman Forever 1994:


In kommer Joel Schumacher och förstör allt va? Fel! Schumacher gjorde bara vad ledningen ville göra från början göra Batman säljbar. Ljusare färger, lättare story och mer tecknade skurkar, men om man sett dom bortklippta scenerna så inser man att Schumacher hade en annan idé från början, med en djupdykning i Bruce Waynes psyke, som tyvärr hamnade på klippbordet. Än en gång är skådespelar insatserna utmärkta, Jim Carrey som Gåtan är Gåtan personifierad, Tommy Lee Jones som Two-face är troligtvis det närmsta vi kommer Two-face i silveråldern, Chris O' Donnel i som Robin gav faktiskt Robin lite välbehövlig karaktärs utveckling. Elliot Goldenthals musik är kanske inte lika minnesvärd som Elfmans, men gör ändå sitt jobb bra enligt mig.


Batman & Robin 1997:


Okay här är filmen som dom flesta skulle säga förstörde Batman, men jag måste medge att jag gillar den här filmen också. Med denna hade Schumacher bara en sak i åtanke, nämligen att återskapa hans Batman som han växte upp med, och detta är Silverålderns Batman i modern tappning, med allt vad det innebär. Jag beskyller dock mest den här filmen för usel timing, då den kom ut under några av dom mörkaste perioderna i Batmans serie karriär, och passade inte alls ihop med den mörka bilden av Batman som serierna presenterade, och om Bara filmen kommit ut lite tidigare så hade den förmodligen inte fått den oförtjänta kritiken över sig.


Batman Begins 2005:


In kommer Christopher Nolan, och allt blir återigen nattsvart med en mer realistisk tolkning av Batman, och fansen jublade igen. Mycket bra skådespelar insatser och fantastisk Scenografi och musik av Han Zimmer. Men ändå är det den Batman film som jag sett minst gånger. Jag gillar hur filmen visar mer av Bruce Waynes träning och uppbyggandet av Batman.


The Dark Knight 2008:


Mörkt var ordet. Heath Ledgers svansång visar en mer otäckare och oberäknande Joker än någon annan porträttering av karaktären, Aron Eckhardt visar oss även en Two-Face i den moderna tiden. och Gotham City ser verkligen inte ut som en trevlig stad. Jag satt som på nålar när jag såg den här filmen och tack vare Jokerns oberäknelighet hade jag ingen aning om vart storyn var på väg. Skådespelarna äger den här filmen och Jokerns repliker har idag blivit kulturhistoria.


The Dark Knight Rises 2012:


Den tredje och avslutande filmen i Nolans trilogi är ett värdigt men slarvigt avsked. Manuset är svagare än dom två tidigare filmerna men karaktärerna är fortfarande minnesvärda, Tom Hardy gör en jätte insats som Bane då han enbart visar hela sitt ansikte i max 10 sekunder. Hans röstval som Bane är lite oväntat till en början men man vänjer sig snabbt. Det här är tillsammans med Begins den film jag sett minst gånger, men trots en del skavanker är den också en utmärkt film enligt mig.


Så där har ni mina åsikter.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)


E

Gammalt ämne

Har nyligen sett Nolans filmer om Batman och alla var väldigt bra :) 3:an var rena mästerverket. Alla skådespelarna var bra, särskilt Heath Ledger, Christian Bale, Tom Hardy och Marion Cotillard

Också helt otroligt att Nolan struntar i specialeffekter och gör allt verkligt

Batman från 89 har jag också sett men den var ganska seg

Tony: När The Batman har premiär nästa år ska du lägga till den då

Elios


Hey Arnold på svenska

 Jack Nicholson är anledningen för min svar.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Elios

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 24 januari 2023 kl. 13:00:10 Jack Nicholson är anledningen för min svar.
Tycker att det kändes som en hyfsat bra insats han gjorde som Jokern. Bättre än Heath Ledger. Han var förstås också bra men har aldrig riktigt kunnat bestämma mig för vem jag tycker helt enkelt är bäst. Vet väl att jag säkert röstade på Jack Nicholson i ett tidigare ämne men det är inget jag har något större minne utav faktiskt. Men sättet som Jack blir Jokern på vad tycker du om det Hey Arnold På Svenska? Om man jämför med i Jokern med Joaquin Phoenix? ^^

Hey Arnold på svenska

Citat från: Elios skrivet 24 januari 2023 kl. 13:23:24Tycker att det kändes som en hyfsat bra insats han gjorde som Jokern. Bättre än Heath Ledger. Han var förstås också bra men har aldrig riktigt kunnat bestämma mig för vem jag tycker helt enkelt är bäst. Vet väl att jag säkert röstade på Jack Nicholson i ett tidigare ämne men det är inget jag har något större minne utav faktiskt. Men sättet som Jack blir Jokern på vad tycker du om det Hey Arnold På Svenska? Om man jämför med i Jokern med Joaquin Phoenix? ^^
Jag gillar det :) 

Jag ser inte på moderna filmer så jag aldrig sett filmen Jokern med Joaquin Phoenix och kommer inte se den.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048