Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Adam Alsing (1968-2020)

Startat av E, 15 april 2020 kl. 19:30:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Karantän finns bara till för att stoppa spridning av en smitta. Redan smittade människor blir ju inte friska snabbare för det.
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 17 april 2020 kl. 02:55:43
Karantän finns bara till för att stoppa spridning av en smitta. Redan smittade människor blir ju inte friska snabbare för det.

Det borde dem bli. Vad fan ska man egentligen göra om dem är smittade ska det ju finnas en snabbare lösning. Om nu en 90 årig gubbe eller hur gammal han nu var som blir frisk. Så var det väl för han satt i karantän.  >:(

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 02:46:44
Det är det ju ingen som vet - Tragiska saker händer varje dag utan någon förklaring. Min poäng är att sjukhuset gjorde obviously allt de kunde för att hjälpa honom.

Det vägrar jag tro på. Vad jag vet så andades han genom en respirator. Är det en sån man till och med ska behöva för detta skit!?  >:( >:(

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 17 april 2020 kl. 04:28:29
Det borde dem bli. Vad fan ska man egentligen göra om dem är smittade ska det ju finnas en snabbare lösning. Om nu en 90 årig gubbe eller hur gammal han nu var som blir frisk. Så var det väl för han satt i karantän.  >:(
Orsakssambandet funkar tyvär inte på det viset. Än en gång så är det inte tillfrisknande som karantän är till för, utan för att minska smittspridning.

Personerna i karantänen kan ju självklart vara hur döende som helst. Det är ju ovesäntligt.
Houba !

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 17 april 2020 kl. 04:28:29
Det borde dem bli. Vad fan ska man egentligen göra om dem är smittade ska det ju finnas en snabbare lösning.

Det finns ju en anledning till att det blivit sådan hysteri kring Covid-19, fattar du inte det? Blir du sjuk har du chans att dö för att det FINNS INGET BOTEMEDEL än din egna kropp och dess immunförsvar och hur snabbt den återhämtar sig (och sunda förnuft i vissa fall). Lösningen kallas "vaccin" och finns inte än så länge.

Citat från: Elios skrivet 17 april 2020 kl. 04:28:29
Om nu en 90 årig gubbe eller hur gammal han nu var som blir frisk. Så var det väl för han satt i karantän.  >:(

Åter igen; nej. Blir en 90-årig karl sjuk och sedan frisk kan det bero på en miljon saker, precis som att det finns personer i 20-års åldern som dör och som, precis som Adam, inte har bakomliggande sjukdomar. Oddsen är STÖRRE att en äldre och sjuk person dör, men oddsen är ju ingen spikad lag.

Citat från: Elios skrivet 17 april 2020 kl. 04:29:53
Det vägrar jag tro på. Vad jag vet så andades han genom en respirator. Är det en sån man till och med ska behöva för detta skit!?  >:( >:(

Åter igen verkar du, precis som gstone, tagit alldeles för lätt på den här sjukdomen. Tänk dig en influensa med stora drag lunginflammation och riktigt hög feber på det. Lunginflammation är i sig inte dödligt om du får rätt vård, men en aggresiv och plötsligt sådan kan vara nog för att ha ihjäl folk. Det vet vi ju i historien också, där just lunginflammation literally var livsfarlig att få om du var fattig.

Och, åter igen, så fanns det väl inget alternativ. Blev Adam så sjuk att han behövde hjälp att andas så behövde han, vad tycker du annars att sjukhuset skulle göra?

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 11:34:30
Blir en 90-årig karl sjuk och sedan frisk kan det bero på en miljon saker, precis som att det finns personer i 20-års åldern som dör och som, precis som Adam, inte har bakomliggande sjukdomar.

Nu var tydligen Adam en tidigare rökare och överviktig, både det ena och det andra kan höja dödsrisken hos en individ. Tydligen är de flesta med corona på intensiven överviktiga män.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 11:34:30
precis som Adam, inte har bakomliggande sjukdomar
Jag har för mig att han hade diabetes

Lilla My

Måste erkänna att jag inte vet mycket om exakt hur frisk Adam var innan han blev sjuk, men om han nu hade diabetes och var rökare så, well... Fortfarande tragiskt dock.

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 april 2020 kl. 12:30:44
Nu var tydligen Adam en tidigare rökare och överviktig, både det ena och det andra kan höja dödsrisken hos en individ. Tydligen är de flesta med corona på intensiven överviktiga män.

Hade jag ingen aning om att han har rökt. Eller hade diabetes för den delen heller. Att diabetes kunde vara i riskgruppen har jag inte tänkt på förrän nu. Hoppas bara inte att Peter Jihde blir nästa fall. Han är ju så snygg ju enligt han själv.  :(

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 11:34:30
Åter igen verkar du, precis som gstone, tagit alldeles för lätt på den här sjukdomen. Tänk dig en influensa med stora drag lunginflammation och riktigt hög feber på det. Lunginflammation är i sig inte dödligt om du får rätt vård, men en aggresiv och plötsligt sådan kan vara nog för att ha ihjäl folk. Det vet vi ju i historien också, där just lunginflammation literally var livsfarlig att få om du var fattig.

Och, åter igen, så fanns det väl inget alternativ. Blev Adam så sjuk att han behövde hjälp att andas så behövde han, vad tycker du annars att sjukhuset skulle göra?

Inte för att jag tar lätt på viruset, men alla får väl inte exakt det du beskriver?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 17 april 2020 kl. 20:04:47
Inte för att jag tar lätt på viruset, men alla får väl inte exakt det du beskriver?  ???

Nej det tror jag inte heller.  ???

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 17 april 2020 kl. 20:04:47
Inte för att jag tar lätt på viruset, men alla får väl inte exakt det du beskriver?  ???

Sade jag det dock? ::) Min poäng var att Covid-19 är mer aggresiv än vad folk tycks tro. "Det är som en vanlig infleunsa" är en lögn, den är mer aggresiv än så. Men, som jag också sade innan, beror det helt från person till person hur pass påverkad man blir. För vissa sätter den sig i lungorna och blir dödlig, för vissa blir den som en irriterande hosta.

Soscla

Det var fruktansvärt tråkigt. Jag hade ingen direkt relation till Adam men blev ändå väldigt ledsen. Om man kan hoppas på nåt är det att det skakar om folk lite grann så att de fattar allvaret, håller sig inne, osv osv.

Villa i frid! <3
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

Han spelade även en väckarklocka i Svampbob Fyrkant-Filmen Det sa han iallafall i ett avsnitt ur Jeopardy! När han ledde det programmet.  ;D

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 11:34:30

Det finns ju en anledning till att det blivit sådan hysteri kring Covid-19, fattar du inte det? Blir du sjuk har du chans att dö för att det FINNS INGET BOTEMEDEL än din egna kropp och dess immunförsvar och hur snabbt den återhämtar sig (och sunda förnuft i vissa fall). Lösningen kallas "vaccin" och finns inte än så länge.


Vad menar du egentligen med "sunda förnuft?" Det är väl ingen som har missat någon hysteri om detta. Klart jag fattar det. Det finns inget botemedel nej för att det inte uppfunnits ännu. Kanske fel ord att säga men det ska ju uppnås först. Men sätts man i karantän så folk hålla koll på en 24/7.
Det hade han säkert men det verkade ju inte dessvärre hjälpa.
Nu hade han antagligen diabetes så då vet man ju inte om det var därför det inte hjälpte.

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 11:34:30

Åter igen; nej. Blir en 90-årig karl sjuk och sedan frisk kan det bero på en miljon saker, precis som att det finns personer i 20-års åldern som dör och som, precis som Adam, inte har bakomliggande sjukdomar. Oddsen är STÖRRE att en äldre och sjuk person dör, men oddsen är ju ingen spikad lag.


Men kan en 90-årig man överleva så borde det även gå att rädda Adam i det här fallet.
Vad jag vet så hade den gamle mannen någon sjukdom men visste inte vad men blev ändå frisk och så borde även Adam bli då jag fortfarande tycker det är rätt konstigt hur jävla fucking skit helvetes fan ska kunna hända honom!?  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 11:34:30

Åter igen verkar du, precis som gstone, tagit alldeles för lätt på den här sjukdomen. Tänk dig en influensa med stora drag lunginflammation och riktigt hög feber på det. Lunginflammation är i sig inte dödligt om du får rätt vård, men en aggresiv och plötsligt sådan kan vara nog för att ha ihjäl folk. Det vet vi ju i historien också, där just lunginflammation literally var livsfarlig att få om du var fattig.

Och, åter igen, så fanns det väl inget alternativ. Blev Adam så sjuk att han behövde hjälp att andas så behövde han, vad tycker du annars att sjukhuset skulle göra?

Har jag tagit lätt? Och vart har han tagit lätt?
Det är klart som fan det är en allvarlig sjukdom om det nu har blivit värsta zombieapokalypsen snart av det. Fast skillnaden är snarare att du dör direkt. Är ju i stort sätt digerdöden för hela jävla slanten. Nu drabbad i hela världen.
Är nästan helt säker på att det kan finnas en läkare som har svaren men inte vill ge med sig för pengakåt som hen säkert är.
Nu kanske det inte blir så farligt som jag beskrev men det är nog så de flesta människor säkert fruktar men är det en epidemi så är det. Särskilt i Sverige! 🇸🇪
Jag står fast i att jag inte visste att Adam hade diabetes. Eller att han var tidigare rökare som ställde till det.
Men vad spelar det för tjutsingen för någon roll om lunginflammation var farligt literally förr om du var fattig? Ja var du väl rik var det väl minst lika farligt för det då inte fanns något botemedel eller någon vård för det.
Spelar ju ingen roll om man är fattig eller rik!
Var det dödligt då så var det ju det för alla fattar man väl?!
Har du en dödlig sjukdom som det var då så är det ju en självklarhet att du ska få vård gratis. Fattig som rik. Kanske dem rika då kunde ge lite dricks för det men så är det allt.

Med respirator så menade jag att han är den första jag har hört som drabbats av det som fått en sån. Då tycker jag att det borde ha hjälpt susen. Men tydligen inte. Var kanske den det var fel på så att den inte funkade.
Hur gick det till med att få vatten och allt sånt då!?  ???