Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 juli 2021 kl. 18:27:39
Kan man inte bra ta röstklippen från orginalfilmem och sätta dom på den nya ?
Nej, de är inte identiska.

gstone

Jag vill ha credits till den animerad filmen The Invincible Iron Man.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Jag skulle vilja önska creditlista till Stora stygga räven, det finns på Wikipedia och Folkets Bios hemsida men det är en inte en fullständig lista.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 juli 2021 kl. 02:11:53
Jag skulle vilja önska creditlista till Stora stygga räven, det finns på Wikipedia och Folkets Bios hemsida men det är en inte en fullständig lista.
Den filmen kände jag faktiskt inte till; mest troligt på grund av att Folkets Bio inte har någon biograf i Skellefteå (och så verkar den väl heller inte ha släppts på vare sig DVD eller Blu-Ray i Sverige?) - men jag ska se vad jag kan få fram. :)

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2021 kl. 02:23:44
Den filmen kände jag faktiskt inte till; mest troligt på grund av att Folkets Bio inte har någon biograf i Skellefteå (och så verkar den väl heller inte ha släppts på vare sig DVD eller Blu-Ray i Sverige?) - men jag ska se vad jag kan få fram. :)
Jag såg den nyligen på SFAnytime. Den är riktigt mysig! Var bara tvungen att skapa artikeln på WP.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 juli 2021 kl. 04:57:56
Jag såg den nyligen på SFAnytime. Den är riktigt mysig! Var bara tvungen att skapa artikeln på WP.
Det råkade inte finnas några utsatta dubbcredits på SF Anytime?

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 juli 2021 kl. 04:57:56
Jag såg den nyligen på SFAnytime. Den är riktigt mysig! Var bara tvungen att skapa artikeln på WP.

Den filmer vill jag se.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu ser jag på Stora stygga räven ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 21 juli 2021 kl. 16:06:23
Nu ser jag på Stora stygga räven ;D ;D

Hade varit kul att se faktiskt.  ;D ;D ;D

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2021 kl. 14:26:34
Det råkade inte finnas några utsatta dubbcredits på SF Anytime?
Jodå. Dessa:
Houba !

gstone

Daniel, Kan du ta reda på vem som dubbar John Cleese i live action  Clifford, den stora röda hunden ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2021 kl. 17:36:34
Daniel, Kan du ta reda på vem som dubbar John Cleese i live action  Clifford, den stora röda hunden ?
Den här gången är det 100 % sant att det är Steffan.

MOA

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juli 2021 kl. 17:41:07
Den här gången är det 100 % sant att det är Steffan.
Sluta skriva lögner!

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2021 kl. 17:36:34
Daniel, Kan du ta reda på vem som dubbar John Cleese i live action  Clifford, den stora röda hunden ?
Långfilmen Clifford, den stora röda hunden verkar väl inte få premiär i Sverige förrän den 10 december (enligt UIPs webbsida), men när premiären närmar sig ska jag absolut göra allt jag kan för att få tag i creditlista - UIP brukar vara hjälpsamma, så det borde inte vara några problem. :)

Olika källor verkar dock lite oense om vilket releasedatum som faktiskt gäller i Sverige - distributören UIPs webbsida anger som sagt den 10 december, Moviezine uppger den 3 november medan den svenskdubbade trailern på Paramounts Facebook-sida uppger redan den 8 oktober... ???

Jag har lite svårt att förstå varför tre olika källor uppger tre olika datum, som rimligtvis måste komma någonstans ifrån, men tills man hör motsatsen är det väl (tyvärr) troligast att UIPs datum 10 december är det som gäller... :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 april 2021 kl. 19:38:31
Kan du få credits till Ainbo: Amazonas väktare när den kommer ut ?
Nu har jag fått creditlista till Ainbo: Amazonas väktare, så den kommer publiceras vid nästa uppdatering av sajten. :)