Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Netflix

Startat av Samlaren, 17 november 2016 kl. 16:13:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Netflix har en CGI Kommisare Gadget serier vilka är rösterna i den ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 16 april 2020 kl. 14:27:05
Netflix har en CGI Kommisare Gadget serier vilka är rösterna i den ?
Dom gjorde om Gadget?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 april 2020 kl. 20:00:56
är den bra?

Ja, men jag har aldrig sett originalet så jag kan INTE jemföra även om jag planar  att köpa en Fox Kids dvd med originalet på tradera i framtiden .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Hej Daniel! Fantastiskt att du har fått upp credits för så många Netflix serier. Hur gick det till?  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet  9 maj 2020 kl. 21:48:07
Hej Daniel! Fantastiskt att du har fått upp credits för så många Netflix serier. Hur gick det till?  :)
Jag har helt enkelt bara skrivit av de credits som står utsatta efter sluttexterna, så inte mer spännande än så... :)

Däremot tar det ofta ett bra tag, då det för många serier är olika credits för varje avsnitt; så att man därför måste gå igenom varenda avsnitt och jämföra för att se vilka röster som tillkommit för varje avsnitts credits. Dessutom är det ju inte alltid helt enkelt att komma åt de dubbcredits för femtioelva språk som ofta visas efter sluttexterna, då ju Netflix har en förkärlek att hoppa till nästa avsnitt när sluttexterna börjar spelas. På datorn går det att klicka på "Visa eftertexter" innan den hinner hoppa till nästa avsnitt, men om man castar till Chromecast verkar inte finnas något sätt att få den att visa alla sluttexter och dubbcredits... :(

Plus att de ju ofta visar dubbcredits för 20 - 30 olika språk, med ett par sekunder per språk, som gör att man måste lyckas att hitta åt de svenska creditsen mitt i röran, och så hinna pausa/sätta på stillbild innan den hinner gå över till nästa språk...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2020 kl. 07:53:49
Jag har helt enkelt bara skrivit av de credits som står utsatta efter sluttexterna, så inte mer spännande än så... :)

Däremot tar det ofta ett bra tag, då det för många serier är olika credits för varje avsnitt; så att man därför måste gå igenom varenda avsnitt och jämföra för att se vilka röster som tillkommit för varje avsnitts credits. Dessutom är det ju inte alltid helt enkelt att komma åt de dubbcredits för femtioelva språk som ofta visas efter sluttexterna, då ju Netflix har en förkärlek att hoppa till nästa avsnitt när sluttexterna börjar spelas. På datorn går det att klicka på "Visa eftertexter" innan den hinner hoppa till nästa avsnitt, men om man castar till Chromecast verkar inte finnas något sätt att få den att visa alla sluttexter och dubbcredits... :(

Plus att de ju ofta visar dubbcredits för 20 - 30 olika språk, med ett par sekunder per språk, som gör att man måste lyckas att hitta åt de svenska creditsen mitt i röran, och så hinna pausa/sätta på stillbild innan den hinner gå över till nästa språk...
Hej Daniel när det gäller Netflix hur ser det ut med Yu Gi Oh och Yu Gi Oh Gx? Hur många säsong har dubbats av båda serierna?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 januari 2021 kl. 05:13:43
Hej Daniel när det gäller Netflix hur ser det ut med Yu Gi Oh och Yu Gi Oh Gx? Hur många säsong har dubbats av båda serierna?
På Netflix finns säsong 1 och 2 av Yu-Gi-Oh på 49 respektive 48 avsnitt. Samtliga avsnitt har svenskt, danskt, tyskt, franskt och engelskt ljudspår (men bara engelsk textning), men tyvärr inga utsatta dubbcredits.

Yu-Gi-Oh Gx hittar jag inte åt på Netflix. :( Det kanske har funnits där förut, men i så fall verkar det inte längre finnas kvar.

Däremot finns Yu-Gi-Oh Arc-V från 2014 med två säsonger på 49 respektive 50 avsnitt, men den serien har av någon outgrundlig anledning endast engelskt, tyskt och franskt tal samt engelsk text (så varken svenskt tal eller text). Vet inte om det är avsiktligt, eller om det blivit något fel... :(

Jag har anmält problemet till Netflix, så får vi se om de bryr sig om att göra något åt det...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2021 kl. 09:10:52
På Netflix finns säsong 1 och 2 av Yu-Gi-Oh på 49 respektive 48 avsnitt. Samtliga avsnitt har svenskt, danskt, tyskt, franskt och engelskt ljudspår (men bara engelsk textning), men tyvärr inga utsatta dubbcredits.

Yu-Gi-Oh Gx hittar jag inte åt på Netflix. :( Det kanske har funnits där förut, men i så fall verkar det inte längre finnas kvar.

Däremot finns Yu-Gi-Oh Arc-V från 2014 med två säsonger på 49 respektive 50 avsnitt, men den serien har av någon outgrundlig anledning endast engelskt, tyskt och franskt tal samt engelsk text (så varken svenskt tal eller text). Vet inte om det är avsiktligt, eller om det blivit något fel... :(

Jag har anmält problemet till Netflix, så får vi se om de bryr sig om att göra något åt det...
Ok, Netflix verkar ha lite att erbjuda till en punkt.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2021 kl. 09:10:52
På Netflix finns säsong 1 och 2 av Yu-Gi-Oh på 49 respektive 48 avsnitt. Samtliga avsnitt har svenskt, danskt, tyskt, franskt och engelskt ljudspår (men bara engelsk textning), men tyvärr inga utsatta dubbcredits.

Yu-Gi-Oh Gx hittar jag inte åt på Netflix. :( Det kanske har funnits där förut, men i så fall verkar det inte längre finnas kvar.

Däremot finns Yu-Gi-Oh Arc-V från 2014 med två säsonger på 49 respektive 50 avsnitt, men den serien har av någon outgrundlig anledning endast engelskt, tyskt och franskt tal samt engelsk text (så varken svenskt tal eller text). Vet inte om det är avsiktligt, eller om det blivit något fel... :(

Jag har anmält problemet till Netflix, så får vi se om de bryr sig om att göra något åt det...
Könstigt

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 januari 2021 kl. 10:34:57
Ok, Netflix verkar ha lite att erbjuda till en punkt.
Det beror på hur man ser på saken. Ser man på hela utbudet, så har Netflix det i särklass största utbudet av alla streamingtjänster i Sverige. Däremot har de på senare tid börjat fokusera mer på sina egna originalserier, och mindre på att köpa in äldre befintliga serier.

Man kan ha delade meningar om huruvida det är positivt eller negativt, och Netflix originalserier håller också (enligt min bedömning) en minst sagt ojämn nivå - somliga är mediokra, medan andra är suveräna...

Lilla My

Skulle förvåna mig om NÅGON YGO-anime som kommit efter GX någonsin får en svensk dubbning, om inte ens orginalserien fick en hel dubbning. Yu-gi-oh är verkligen inte så stort i Sverige lol

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 17 januari 2021 kl. 03:30:43
Skulle förvåna mig om NÅGON YGO-anime som kommit efter GX någonsin får en svensk dubbning, om inte ens orginalserien fick en hel dubbning. Yu-gi-oh är verkligen inte så stort i Sverige lol
Hur mycket blev dubbat till svenska av Yu Gi Oh och Yu Gi Oh GX? Hur många säsonger & avsnitt?

Samlaren

Alltså enligt min mening har Netflix det minsta utbudet i Sverige kommer på 4:e plats

Disney+
HBO
Viaplay
Netflix
Cmore

Om man ser på totala utbudet. Så nej om Viaplay lyckas slå Netflix så är ngt fel. Jag tycker att Netflix bör köpa in mer serier och mer anime serier. Om nu Netflix Japan har ca 40 anime serier vad hindrar Netflix i övriga världen att få dem?

Netflix är ju större ön de amerikanska Anime tjänsterna som finns såför dem vore det en piece of cake att få in mer anime.