Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2019 kl. 21:23:08
Fyller du år under början av april? (påsken 2020 är nämligen omkring första halvan av april)

Ja   :D 19 April. Hoppas kunna se nya Lady och Lufsen på mim födelsedag.
Spar ofta en särskild  fil för den dagen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2019 kl. 23:14:39
Ja   :D 19 April. Hoppas kunna se nya Lady och Lufsen på mim födelsedag.
Spar ofta en särskild  fil för den dagen !

Då kanske detta passar perfekt för din dag...

Förresten så är jag förundrad över att Tant Sara i den här filmen tilltalar Lady vid namn... (det gjorde hon aldrig i den tecknade)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2019 kl. 16:47:12
När skulle ni tror att Disney Plus kommer till Sverige ?
Som TrondM skrivit flera gånger i den här tråden, senast för tre dagar sedan, så ska Disney+ tydligen lanseras i Skandinavien innan den 31 mars 2020.

Mer exakt än så kan nog ingen säga, annat än möjligen Disney i USA, men mest troligt någon gång mellan årsskiftet och slutet av mars.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2019 kl. 23:16:42
Då kanske detta passar perfekt för din dag...

Förresten så är jag förundrad över att Tant Sara i den här filmen tilltalar Lady vid namn... (det gjorde hon aldrig i den tecknade)

Trot ni katterna kommer tal och eller sjunga i filmen eller bara vara stumma och ge ifrån sig kattljud ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

#139
Daniel, kan du ändra den här trådens tittel till Disneys streamingtjänst? Eller kanske t.o.m Disney+ nu när vi vet att den kommer heta det.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 19 oktober 2019 kl. 16:03:09
Daniel, kan du ändra den här trådens tittel till Disneys streamingtjänst? Eller kanske t.o.m Disney+ nu när vi vet att den kommer heta det.
Sagt och gjort. :)

Sabelöga

Houba !

Anders M Olsson

Enligt den här artikeln använder Disney+ DRM-skyddet Widevine på en hög säkerhetsnivå, vilket bl.a. gör att det inte fungerar under Linux:

https://www.ghacks.net/2019/10/21/disney-does-not-work-on-linux-devices/

Lite oroande eftersom det med största sannolikhet kommer att göra det svårt eller omöjligt att ladda ner något. Förmodligen kommer det väl gå att använda inspelning från videominnet, men det vet vi ju hur bra det brukar bli...

Samlaren

Undra om Marvel spiderman serien kommer till norden också när disney + kommer hit och då kommer vara dubbad.

Undra vilka serier som kommer med dubb...

Simon Axelsson

Citat från: Samlaren skrivet 23 oktober 2019 kl. 16:22:36
Undra om Marvel spiderman serien kommer till norden också när disney + kommer hit och då kommer vara dubbad.

Undra vilka serier som kommer med dubb...

Vilken Spider-Man-serie? Jag känner till flera och vet att en visas på Disney XD eller något sånt lite då och då.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Spiderman (1994) serien som gick på TV4 på 1990talet och 2000talet

gstone

Kommer Hercules serien finnas på den här tjänsten ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

I usa kommer den iaf finnas men vet ej om den kommer finnas globalt och med dub.

gstone

Citat från: Samlaren skrivet 24 oktober 2019 kl. 19:03:23
I usa kommer den iaf finnas men vet ej om den kommer finnas globalt och med dub.

Jag skiter i dubb. Jag vill se Herkules serien på ENGELSKA som den var menad att SES !

Jag byr mig inte om Hercules är på svenska ett skit. Jag vill bara kunna streama serien i Sverige legalt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2019 kl. 20:56:24
Jag skiter i dubb. Jag vill se Herkules serien på ENGELSKA som den var menad att SES !

Jag byr mig inte om Hercules är på svenska ett skit. Jag vill bara kunna streama serien i Sverige legalt.
Om Herkules kommer finnas i Skandinavien kommer den givetvis också ha svenskt/norskt/danskt tal, men det är nog alldeles för tidigt att säga om den serien kommer finnas här eller inte; och i så fall när. Alla streamingtjänster har ju olika utbud i olika länder, och man behöver knappast vara ett geni för att lista ut att Disney+ i USA lär få ett större utbud än i Skandinavien; åtminstone till en början.

Citat från: Samlaren skrivet 23 oktober 2019 kl. 16:22:36
Undra vilka serier som kommer med dubb...
I dagsläget kan väl ingen annan än Disney säga något med säkerhet, men det är nog en inte alltför vågad gissning att Disney sannolikt kommer hantera Disney+ på samma sätt som Disney Channel och Disney XD vad gäller dubbning på svenska, norska, danska och finska.

Med andra ord lär serier och filmer som sänds eller har sänts på Disney Channel/XD släppas i samma form även på Disney+ (även vid nya/kommande säsonger), och vid nya serier och filmer lär sannolikt Disney+ resonera ungefär på samma sätt som Disney Channel - vid filmer och serier som är någorlunda familje- eller ungdomsinriktade lär det alltså sannolikt vara mer regel än undantag med dubbning på svenska, norska och danska, medan det lär vara mer undantag än regel med dubbning på finska.

Trots allt är Disney ett ganska centralstyrt företag, där många beslut fattas centralt i USA för hela världen med begränsade möjligheter till lokala beslut, och därför är det knappast troligt att de skulle resonera alltför olika med Disney+ gentemot Disney Channel.