Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Toy Tinkers Per-Erik Hallin eller Andreas Nilsson

Startat av Mathilda Gustafsson, 16 augusti 2020 kl. 17:38:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Erik Friman skrivet 18 augusti 2020 kl. 14:07:58
Har någon kortfilmen Musse Pigg på bergsbestigning från Musses galna sommar? Jag vill minnas att jag har hört Per-Erik även göra rösten till denna kortfilm medan Anders Öjebo gjorde Musse, som förr fanns på YouTube. Jämför man med kortfilmen Musses husvagn bör det utan tvekan vara Andreas Nilsson. Sen fanns även kortfilmen Kalle spelar golf och är det då Anderas Nilsson eller Per-Erik Hallin?

https://www.dailymotion.com/video/x32ktda
Detta ämnet handlar om toy Tinkers skriv ditt inlägg i tråden Disney kortfilmer istället

Steffan Rudvall

Citat från: Erik Friman skrivet 18 augusti 2020 kl. 14:07:58
Har någon kortfilmen Musse Pigg på bergsbestigning från Musses galna sommar? Jag vill minnas att jag har hört Per-Erik även göra rösten till denna kortfilm medan Anders Öjebo gjorde Musse, som förr fanns på YouTube. Jämför man med kortfilmen Musses husvagn bör det utan tvekan vara Andreas Nilsson. Sen fanns även kortfilmen Kalle spelar golf och är det då Anderas Nilsson eller Per-Erik Hallin?

https://www.dailymotion.com/video/x32ktda
Jag tror att det ska finnas två olika dubbningar av Musse Pigg på bergsbestigning en som har använts i Musses galna sommar och vid andra tillfällen och en dubbning från filmen I väntan på julen

Kalle Anka spelar golf har två olika dubbningar men i båda dubbningarna så är det Andreas Nilsson som gör rösten till Kalle

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2020 kl. 14:21:55
Jag tror att det ska finnas två olika dubbningar av Musse Pigg på bergsbestigning en som har använts i Musses galna sommar och vid andra tillfällen och en dubbning från filmen I väntan på julen

Kalle Anka spelar golf har två olika dubbningar men i båda dubbningarna så är det Andreas Nilsson som gör rösten till Kalle

Den i I väntan på julen är nog den enda jag sätt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 augusti 2020 kl. 16:35:20
Det kankse är E.H Brochmann  ;D ;D ;D
Jag skulle tro att om det inte är Andreas Nilsson eller Per Erik Hallin så är det någon på KM Studio som har  fått hoppa in

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2020 kl. 16:37:42
Jag skulle tro att om det inte är Andreas Nilsson eller Per Erik Hallin så är det någon på KM Studio som har  fått hoppa in

E.H Brochmann  gjord ju Kalle från början :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 augusti 2020 kl. 16:41:38
E.H Brochmann  gjord ju Kalle från början :D
Faktiskt inte både Rune Halvarsson och Clarence Nash hade gjort Kalles svenska röst innan E.H Brochmann

Och den här dubbningen är ju förresten från 90-talet

MOA


gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2020 kl. 16:44:35
Faktiskt inte både Rune Halvarsson och Clarence Nash hade gjort Kalles svenska röst innan E.H Brochmann

Förlåt tänkte inte på det :-[
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 augusti 2020 kl. 19:54:54
E.H Brochmann kanske levde då med ;D
Kanske vem vet vi vet ju inte ens könet på personen men i den här kortfilmen är det en bra Kalle röst inte riktigt i samma klass som Per Erik Hallin och Andreas Nilsson men ändå bra

Eriksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2020 kl. 14:21:55
Jag tror att det ska finnas två olika dubbningar av Musse Pigg på bergsbestigning en som har använts i Musses galna sommar och vid andra tillfällen och en dubbning från filmen I väntan på julen
Den dubbades för Musse Pigg superstjärnan med Sven Erik Vikström och Per-Erik Hallin, och så dubbades den väl om för Musses galna sommar med Anders Öjebo och Andreas Nilsson. Vilken dubbning är det på I väntan på julen?
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Steffan Rudvall

Citat från: Eriksson skrivet 18 augusti 2020 kl. 20:58:09
Den dubbades för Musse Pigg superstjärnan med Sven Erik Vikström och Per-Erik Hallin, och så dubbades den väl om för Musses galna sommar med Anders Öjebo och Andreas Nilsson. Vilken dubbning är det på I väntan på julen?
I Musse Pigg superstjärnan är det Anders Öjebo som gör Musse och Per Erik Hallin som gör Kalle det är den dubbningen som används på Musses galna sommar och alla andra DVD utgåvor förutom I väntan på julen där den har dubbats om i den dubbningen är det Andreas Nilsson som spelar Kalle

Eriksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2020 kl. 21:24:17
I Musse Pigg superstjärnan är det Anders Öjebo som gör Musse och Per Erik Hallin som gör Kalle det är den dubbningen som används på Musses galna sommar och alla andra DVD utgåvor förutom I väntan på julen där den har dubbats om i den dubbningen är det Andreas Nilsson som spelar Kalle
Nej, det är Vikström som gör Musse på Musse Pigg superstjärnan. Musses galna sommar har jag dålig koll på, men det måste vara antingen Vikström och Hallin (om det är den äldre dubbningen) eller Öjebo och Nilsson (om den dubbades om då).
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Steffan Rudvall

Citat från: Eriksson skrivet 18 augusti 2020 kl. 22:00:08
Nej, det är Vikström som gör Musse på Musse Pigg superstjärnan. Musses galna sommar har jag dålig koll på, men det måste vara antingen Vikström och Hallin (om det är den äldre dubbningen) eller Öjebo och Nilsson (om den dubbades om då).
Nej min vän Musse Pigg superstjärnan varför första gången som Anders Öjebo spelade Musse