Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bästa Rösten

Startat av MOA, 9 juni 2022 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Dagens karaktär är Impa, den sista Zelda karaktär för denna gång. Jag kommer gå igenom alla hennes röster och berätta vilken som är min favorit.
Impa.png

Okänd
Den första rösten är en okänd VA som spelade Impa i Wand Of Gamelon. Hon låter som en gammal kvinna men inlevelsen är inte så bra. Vem denna kvinna än är så passar hon som Impa i detta spel.

Aki Nagao
Nästa röst är Aki Nagao som enbart spelat Impa i Hyrule Warriors. Jag är osäker på om detta är samma karaktär då denna version är yngre och starkare. Riktigt bra inlevelse men Aki Nagao får Impa att låta som en Sheik eller Zelda klon. Impa borde varit en gammal kvinna istället för en ung krigare.

Shuko Tsuda
I den japanska versionen av Breath Of The Wild är det Shuko Tsuda som spelar Impa. Här är karaktären återigen gammal. Hon låter som en gammal mormor med bra inlevelse, mycket mer passande än ovanstående.

Andi Gibson
I den engelska versionen av Breath Of The Wild är det Andi Gibson som spelar Impa. Hon låter lik originalrösten med bra inlevelse. Även lite mystisk. Jag gillar ingen av dessa röster särskilt mycket men av alla röster Impa haft är Andi Gibson den bästa.

Så här blir Toplistan:
4.Okänd
3.Aki Nagao
2.Shuko Tsuda
1.Andi Gibson

Kommentera förslag på vem som skulle passa som Impa ett spel eller framtida Zelda film.

MOA

Nu kommer jag gå ifrån spelkaraktärer & börja med andra karaktärer som ni inte gjort än.Nu får ni va beredda på att fixa ljudklipp.
Om jag inte hittar nåt själv får ni hjälpa mig med:
Hacke Hackspett
Droopy
Dexters Laboratorium
PowerPuffPinglorna
Agent Kurre
Dennis The Menace
Chipmunkarna
Ed, Edd & Eddie
Katten Felix

Övriga spelkaraktärer:
Kid Icarus
Donkey Kong
Kirby
Bubsy(När jag int orkar mer)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 12:03:38Nu kommer jag gå ifrån spelkaraktärer & börja med andra karaktärer som ni inte gjort än.Nu får ni va beredda på att fixa ljudklipp.
Om jag inte hittar nåt själv får ni hjälpa mig med:
Hacke Hackspett
Droopy
Dexters Laboratorium
PowerPuffPinglorna
Agent Kurre
Dennis The Menace
Chipmunkarna
Ed, Edd & Eddie
Katten Felix

Övriga spelkaraktärer:
Kid Icarus
Donkey Kong
Kirby
Bubsy(När jag int orkar mer)
Står dessa figurerna på tur? Eller har du redan annat i tankarna? (Jag förmodar att du tänker ta med både Svenska och Engelska röster här också?...)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 11:24:43Dagens karaktär är Impa, den sista Zelda karaktär för denna gång. Jag kommer gå igenom alla hennes röster och berätta vilken som är min favorit.
Impa.png

Okänd
Den första rösten är en okänd VA som spelade Impa i Wand Of Gamelon. Hon låter som en gammal kvinna men inlevelsen är inte så bra. Vem denna kvinna än är så passar hon som Impa i detta spel.

Aki Nagao
Nästa röst är Aki Nagao som enbart spelat Impa i Hyrule Warriors. Jag är osäker på om detta är samma karaktär då denna version är yngre och starkare. Riktigt bra inlevelse men Aki Nagao får Impa att låta som en Sheik eller Zelda klon. Impa borde varit en gammal kvinna istället för en ung krigare.

Shuko Tsuda
I den japanska versionen av Breath Of The Wild är det Shuko Tsuda som spelar Impa. Här är karaktären återigen gammal. Hon låter som en gammal mormor med bra inlevelse, mycket mer passande än ovanstående.

Andi Gibson
I den engelska versionen av Breath Of The Wild är det Andi Gibson som spelar Impa. Hon låter lik originalrösten med bra inlevelse. Även lite mystisk. Jag gillar ingen av dessa röster särskilt mycket men av alla röster Impa haft är Andi Gibson den bästa.

Så här blir Toplistan:
4.Okänd
3.Aki Nagao
2.Shuko Tsuda
1.Andi Gibson

Kommentera förslag på vem som skulle passa som Impa ett spel eller framtida Zelda film.
Glenn Close på Engelska och Ewa Fröling på Svenska, kanske?...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 maj 2023 kl. 13:24:35Står dessa figurerna på tur? Eller har du redan annat i tankarna? (Jag förmodar att du tänker ta med både Svenska och Engelska röster här också?...)
Jag ber er om hjälp om jag int kant hitta dom svenska rösterna
Citat från: Skokaka skrivet 18 maj 2023 kl. 13:29:18Glenn Close på Engelska och Ewa Fröling på Svenska, kanske?...
Om Impa var en gammal mormor ja

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 13:35:03Jag ber er om hjälp om jag int kant hitta dom svenska rösternaOm Impa var en gammal mormor ja
Så, om du börjar med Hacke Hackspett (då han nämndes först på listan) så har ju Niclas Wahlgren och Irene Lindh dubbat honom. Osäker på om han har fått mer än dessa rösterna, dock... Om du tar med Engelska röster så har dessa varit honom:

Mel Blanc
Danny Webb
Kent Rogers
Dick Nelson
Ben Hardaway
Grace Stafford
Billy West
Och slutligen: Eric Bauza

Det var så lite, så. ;)



MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 maj 2023 kl. 14:12:42Så, om du börjar med Hacke Hackspett (då han nämndes först på listan) så har ju Niclas Wahlgren och Irene Lindh dubbat honom. Osäker på om han har fått mer än dessa rösterna, dock... Om du tar med Engelska röster så har dessa varit honom:

Mel Blanc
Danny Webb
Kent Rogers
Dick Nelson
Ben Hardaway
Grace Stafford
Billy West
Och slutligen: Eric Bauza

Det var så lite, så. ;)
Niclas Wahlgren måste va rösten som jag ogillar

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 14:27:32Niclas Wahlgren måste va rösten som jag ogillar
Det är rösten från de gamla kortfilmerna, så det verkar så...

MOA

Jag kommer göra en Mario karaktär som jag missade förra året:Pauline

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 19 maj 2023 kl. 11:08:49Jag kommer göra en Mario karaktär som jag missade förra året:Pauline
Detta påminner mig... Kommer du att göra en remake med Mario figurerna, eftersom de har nya röster i den nya filmen? Och eftersom filmen är inte gjord i Japan så borde väl endast de Svenska och Engelska rösterna räknas? De har också Svenska röster i musiksagan Fångar i fallgropen, och jag är osäker på om musiksagor har Engelska varianter... Fast du har redan jobbat så hårt, så... 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 maj 2023 kl. 14:19:36Detta påminner mig... Kommer du att göra en remake med Mario figurerna, eftersom de har nya röster i den nya filmen? Och eftersom filmen är inte gjord i Japan så borde väl endast de Svenska och Engelska rösterna räknas? De har också Svenska röster i musiksagan Fångar i fallgropen, och jag är osäker på om musiksagor har Engelska varianter... Fast du har redan jobbat så hårt, så...
Ja de kommer jag göra nån gång

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 16 maj 2023 kl. 14:05:32Undrar hur hon blir till en kille.
Verkar ju mer som hon är utklädd till kille.  ::)

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 19 maj 2023 kl. 18:55:24Verkar ju mer som hon är utklädd till kille.  ::)
Åh, det förklarar ju det hela.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 19 maj 2023 kl. 19:25:34Åh, det förklarar ju det hela.
En förklädnad. Lite som Camoflauge. 

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 20 maj 2023 kl. 20:18:59En förklädnad. Lite som Camoflauge.
Det förstod jag ett tag sedan.