Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 november 2022 kl. 20:31:14Så  Asterix & Obelix: I drakens rike kommer han en dålig dubbning ?
Det blir antagligen en dubbning i samma klass som dubbningen av Asterix & Obelix och britterna.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 13 november 2022 kl. 20:31:14Så  Asterix & Obelix: I drakens rike kommer han en dålig dubbning ?
Jag tycker att filmbolaget är snåla inte betala mer pengar än kollektivavtal.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 november 2022 kl. 20:44:28Det blir antagligen en dubbning i samma klass som dubbningen av Asterix & Obelix och britterna.
Den var dock inte så dålig.

Hade ju Allan Svensson ,Måns Nathanaelson , Freddy Åsblom ,Marie Richardson ,Marie Serneholt,Suzanne Reuter och Johan Wahlström ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 13 november 2022 kl. 20:45:54Jag tycker att filmbolaget är snåla inte betala mer pengar än kollektivavtal.
Det kan man tycka, men till filmbolagens försvar ska man ju nämna att dubbningar är tillräckligt dyra som de är - så skulle de plötsligt bli mycket dyrare är det ju oundvikligt att färre filmer och serier skulle dubbas till svenska; och det är väl knappast en fördel för de flesta... Trots allt dubbas det ju mångdubbelt mer nu än för 40 år sedan, samtidigt som intäkterna per film knappast blivit mer än förut nu när det finns mycket mer konkurrens. Kort sagt större risker än förut, då det inte alls är säkert att vinsten för varje film blir så stor (eller ens någon alls).

Och om filmbolagen ska börja göra undantag och betala en del skådespelare mer än kollektivavtalet, så hamnar man ju snabbt i en svår gränsdragningssituation - var ska gränsen gå för vilka som man ska erbjuda högre lön, och under vilka premisser...? Då kommer ju oundvikligen andra skådespelare att klaga och också vilja ha mer pengar än kollektivavtalet, och till sist kommer alla att kräva mer...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 19 oktober 2022 kl. 13:27:21Om jag inte minns fel har faktiskt Carl Bildt röstskådespelat i en av Sveriges Radios julkalendrar, det är ju inte dubbning, men det är nog det närmaste han kommit dubbning.
Om jag minns rätt hette hans karaktär något i stil med Diego.
https://sverigesradio.se/artikel/6269145

Jag hade helt rätt, här är Carl Bildt som Diego i radions julkalender från 2015. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Mikael Persbrandt kommer aldrig dubba.

När någon fråga hon sa han

"JAG DUBBAR INTE ! och ni har inte råd med mig !"

Han blev rent av arg när någon frågade honom :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 22:27:35Mikael Persbrandt kommer aldrig dubba.

När någon fråga hon sa han

"JAG DUBBAR INTE ! och ni har inte råd med mig !"

Han blev rent av arg när någon frågade honom :-\

Å andra sidan har han ändå gjort bra dubbningsroller under sin karriär, det är iallafall positivt.

gstone

Jag hoppas  verkligen att Feline Andersson och Anna Salonen dubbar i framtiden ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Göran Ragnerstam brukar ju ofta spela sliskiga typer så han hade nog passat som skurk även i dubbning

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Dubintrested

Miguel Pizarro är inte någon kändis men han borde få dubba. Han är ljudtekniker och har varit länge men inte dubbat. Jag vet att det är fel tråd men hittar inget bättre.

Erika

Citat från: Dubinterested skrivet  6 juni 2023 kl. 21:22:24Miguel Pizarro är inte någon kändis men han borde få dubba. Han är ljudtekniker och har varit länge men inte dubbat. Jag vet att det är fel tråd men hittar inget bättre.
Det har han väl? Vill minnas han var med i t. ex. All Grown Up.