Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2022 kl. 01:18:38
Mycket trevligt med säsong 3 av Soy Luna, det var verkligen hög tid. :)

Jep. Nu håber jeg bare de giver os Bia og O11CE også.

Her er kilderne (Der er også promos og bugs på kanalen)
Amphibia sæson 3 på Disney Channel:
https://tv24.se/kanal/disney-channel/2022-04-01

Soy Luna sæson 3 og Amphibia sæson 2 på Disney+:
https://digitalt.tv/nyt-paa-disney-i-april-2022?fbclid=IwAR0IJ8N9OTerEB1NJptefOIuqE0Wa_9UlO1fPPHZ0_8CJl_4LBZkubGeOXg

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet 29 mars 2022 kl. 01:29:31
Jep. Nu håber jeg bare de giver os Bia og O11CE også.
Ja, jag hoppas också verkligen att Disney 11/O11CE dyker upp på Disney+. Serien har ju inte sänts på TV på länge, och verkar inte finnas på Disney+ någonstans i världen. Och jag har lyckats med konststycket att helt missa hela säsong 2, så jag hade verkligen velat se den...

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2022 kl. 01:33:40
Ja, jag hoppas också verkligen att Disney 11/O11CE dyker upp på Disney+. Serien har ju inte sänts på TV på länge, och verkar inte finnas på Disney+ någonstans i världen. Och jag har lyckats med konststycket att helt missa hela säsong 2, så jag hade verkligen velat se den...

Den er i Argentina og Mexico med Engelsk, Spansk og Portugisisk lydspor. Jeg har optaget hele serien på Dansk og rippet den fra Disney+ i 1080p. Har bare ikke haft tid til at synce det  :P

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet 29 mars 2022 kl. 01:35:24
Den er i Argentina og Mexico med Engelsk, Spansk og Portugisisk lydspor. Jeg har optaget hele serien på Dansk og rippet den fra Disney+ i 1080p. Har bare ikke haft tid til at synce det  :P
Jaså, finns den? Tyvärr har jag inte lyckats hitta åt någon VPN som fungerar med Disney+ till Argentina eller Mexiko. :(

Det är ju betydligt lättare med VPN till USA, men där finns ju serien tyvärr inte.

Så tycker jag verkligen att det är hög tid att Binny och spöket släpps på Disney+. Jag vet inte om den finns i något annat land, men inte i Norden eller USA i alla fall... Och så borde verkligen säsong 2 och 3 av Alex & Co. släppas i de nordiska länderna, som ju tyvärr aldrig sänts här.

Artan1528

Binny og spøgelset er i Tyskland. Sæson 1 har Skandinavisk lydspor og tekster. Sæson 2 har kun Skandinaviske tekster.
O11CE har ikke Skandinavisk sprog på nogle af sæsonerne



KurageDHH

Nu har Disney Channel börjat sända säsong 3 av Amphibia. Inte långt kvar även för säsong 2 att börja även dyka upp i Norden på Disney+ (11 dagar kvar tills 13/4).

Nu har några avsnitt från säsong 1 fått finsk text (2, 4 och 16) på tjänsten. Trodde aldrig att dom tänker lägga till finsk text.
Betyder det att den skall även komma till Finland?

KurageDHH

Nu är det bara en vecka kvar tills säsong 2 släpps fri i Norden...

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  6 april 2022 kl. 14:00:41
Nu är det bara en vecka kvar tills säsong 2 släpps fri i Norden...

Och då vill jag aldrig mer höra dig klaga om Amphibia >:(
Förståt ! ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#218
Citat från: gstone skrivet  6 april 2022 kl. 15:19:35
Och då vill jag aldrig mer höra dig klaga om Amphibia >:(
Förståt ! ;)

Ingen styr mig. Inte ens du.

Imorgon släpps säsong 2. Amphibia har en story-arc som räcker över hela serien. Har säsong 1 sänts i Norden måste säsong 2 och 3 också sändas där, annars ge mig bara en bra anledning varför man inte skulle behöva visa hela serien. Det skulle va straffbart för Disney om man bara ha sänts säsong 1 i Norden.

KurageDHH

Efter en så lång tid så släpps säsong 2 till slut idag i Norden (undantag för Finland än så länge). Det var bra att Disney+ inte ha valt hoppa över den i alla fall (precis som Disney Channel gjorde och gick direkt till säsong 3 istället). Får se hur långt Disney Channel hade tänkt med visningen av säsong 3.

Tänker dom visa hela s3 eller tänker dom göra ett litet avbrott mitt i?

KurageDHH

Nu kommer det mera avsnitt av säsong 3 på Disney Channel från 18/6 15.05 (på helger) enligt tv24.se. Kommer DC att sända resten av serien på rad denna gång efter att det blev tillfälligt stopp efter avsnitt 6 från s3?

Hela serien har nu visat klart i USA och därför måste resten av s3 visas också i Norden så fort som möjligt för annars måste man hålla sig borta så länge från en massa sajter (typ wikipedia) där det kan innehålla spoiler ur hela tredje säsongen. :(

KurageDHH

När skall Disney tänkt att visa avsnitt 9 + 11-18 från S3? Säsong 3 måste behöva visas klart på Disney Channel!

KurageDHH

Finns det ingen nyhet nånstans om när de sista avsnitten skall börja sändas på Disney Channel? Så att hela s3 blir tillgänglig på Disney+ efteråt?
Avsnitt 9, 11 och 12 har inte sänts ännu men har i alla fall fått svensk tal på amerikanska Disney+. Det är bara 6 sista avsnitt som är utan svensk tal än så länge!

KurageDHH

#223
Bad News! Amphibia försvinner från Disney Channel från 1/10.
Titta bara på tv24.se och på Disney Channels tablå från 1/10 och uppåt så får ni se.

Hur bli det då med de sista avsnitten från säsong 3 om serien skall plötsligt sluta sändas på Disney Channel utan att ha visat dom ännu???
Det måste ju garantier att de sista avsnitten skall sändas (och att hela s3 skall bli tillgänglig på Disney+) i Norden!
Om inte då måste ju finnas orsak varför Disney har problem med att låta serien få visas klart i Norden!

Jag tänker inte sluta jaga efter svar förran jag har fått det jag vill ha!

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 24 september 2022 kl. 09:08:59Jag tänker inte sluta jaga efter svar förran jag har fått det jag vill ha!
Snälla sluta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.