Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ingvar Oldsberg 1945-2022

Startat av Steffan Rudvall, 10 februari 2022 kl. 14:41:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Fred

Det känns tomt. Även om jag inte har sett honom så mycket i TV de senaste fem åren så är det en person som jag har växt upp med i och med På Spåret. Vila i frid.

Disneyfantasten

Jag tror inte att jag kände till hans namn, men jag kände igen hans ansikte.

Iallafall, må han vila i frid.

Erika


Daniel Hofverberg

Jag hörde också precis att Ingvar gått bort. Oerhört tragiskt och oväntat, även fast det väl som sagt var några år sedan man senast såg honom på TV...

Vila i frid. :'(

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Var han involverad  i någon dubbning ? 

Adam

#7
Det klaraste bland mina tidigaste minnen av honom var när jag som 8-åring såg honom som julvärd i SVT1 år 2006, och det tydligaste bland mina senare minnen av honom var när han ledde Bingolotto i TV4 mellan 2014 och 2017 (då jag var mellan 16 och 19 år).
Han var både en härlig programledare och en underbar julvärd i SVT1. 💕
Tack för allt, Ingvar Oldsberg! 🙏💞

För alla som förresten undrar om han var relaterad till dubbning överhuvudtaget, så kan man faktiskt här se ett inslag för 30 år sedan, då han intervjuar Snövits svenska originalstämma; Tatjana Angelini, inför nypremiären av Snövit och De Sju Dvärgarnas 1982-års svenska nydubbning i TV:
https://youtu.be/zFo-7Y6VP3A
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Daniel Hofverberg

#8
Citat från: Adam skrivet 10 februari 2022 kl. 17:30:22
För alla som förresten undrar om han var relaterad till dubbning överhuvudtaget, så kan man faktiskt här se ett inslag för 40 år sedan, då han intervjuar Snövits svenska originalstämma; Tatjana Angelini, inför premiären av Snövit och De Sju Dvärgarnas svenska nydubbning år 1982 i TV:
https://youtu.be/zFo-7Y6VP3A
Den där intervjun sändes i samband med nypremiären av Snövit och de sju dvärgarna på bio i mars 1992; inte 1982. Det är alltså "bara" 30 år gammalt, inte 40. Väl värt att se hursomhelst dock.

Det här var ett inslag i ett avsnitt av underhållningsprogrammet/talkshowen Oldsberg för närvarande, som sändes i SVT mellan 1989 och 1994.

MOA


Skokaka

Jag må inte vara jätte bekant med honom, men må han vila i frid. :'(

Adam

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2022 kl. 21:30:34
Den där intervjun sändes i samband med nypremiären av Snövit och de sju dvärgarna på bio i mars 1992; inte 1982. Det är alltså "bara" 30 år gammalt, inte 40. Väl värt att se hursomhelst dock.

Det här var ett inslag i ett avsnitt av underhållningsprogrammet/talkshowen Oldsberg för närvarande, som sändes i SVT mellan 1989 och 1994.
Jag blev ärligt talat själv lite misstänksam när Tatjana sade "54 år senare" istället för "44 år senare". Då vet jag förklaringen iaf. Jag får be att tacka.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

ddubbning

#12
Ingvar Oldsberg var en bra programledare och han var bra som julvärd också.

Vila i frid.
.

Elios

Så jävla tråkigt. Man hoppades lite på att nån gång få ta en selfie med han.
Men man får ju inte allt ibland.
På spåret är ju hans odödliga klassiker.  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 15 februari 2022 kl. 21:25:52
På spåret är ju hans odödliga klassiker.  ::)
Sant, men jag tycker att På spåret blivit bättre sedan de nuvarande programledarna tog över.