Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kortfilmer på Archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 12 februari 2022 kl. 17:42:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 februari 2023 kl. 09:57:27Ja.

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/kortfilmer/valfangarna/

Jag vet inte vad du har för kriterier på "där man kan kolla på den", men den finns i alla fall på DVD i samlingen Ett gott skratt! Volym 3. Så om man har den DVDn kan man definitivt kolla på den. Även om den är utgången i handeln bör den inte vara så svår att få tag på begagnad.
Har Musse inga repliker?Könstigt

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 11 februari 2023 kl. 10:05:13Har Musse inga repliker?Könstigt
När har Musse inga repliker i kortfilmen?

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 mars 2022 kl. 16:11:04Den här gången har personen lagt ut Disneys Kalle Anka möter ödet (How to Have an Accident in the Home) från 1956.

https://archive.org/details/kalle-anka-moter-odet-svensk-version
När jag nu lyssnade om på denna tror jag att det kanske är Tor Isedal som är Kalle...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2023 kl. 23:05:50När jag nu lyssnade om på denna tror jag att det kanske är Tor Isedal som är Kalle...
Jag gillar How to Have an Accident at Work mer för däe är Kjasa med.


Det faktiskt ända gång röst legendaren June Foray gör Kjasas röst :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2023 kl. 11:36:20Jag gillar How to Have an Accident at Work mer för däe är Kjasa med.
Men tyvärr hittar jag inga belägg för att den filmen ens har visats i Sverige; vare sig med eller utan svensk dubbning. Svensk Filmdatabas uppger exempelvis varken svensk titel, svenskt premiärdatum (under "Visningar" står bara den amerikanska premiären med) eller svensk distributör - och Disneyania uppger heller ingen svensk titel i kortfilmsindexet.

Nog för att det känns märkligt att släppa How to Have an Accident in the Home i Sverige, utan att släppa den andra "tillhörande" filmen, men...

Utan censurgranskning kan How to Have an Accident at Work åtminstone inte ha visats i fristående form (d.v.s. som förspel eller liknande på bio), men det är väl kanske inte helt omöjligt att kortfilmen kan ha ingått i någon kortfilmssamling på bio nån gång i tiden. Men att ingen källa ens verkar uppge en svensk titel för kortfilmen gör ju helt klart att man kan misstänka att filmen inte visats i Sverige överhuvudtaget.

gstone

Någon kankse kan lägga up Tenage Mutant Ninja Turtles med Media dubbs dubbning ??? ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Beck

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2023 kl. 19:49:37Någon kankse kan lägga up Tenage Mutant Ninja Turtles med Media dubbs dubbning ??? ?
Ja! Om det finns avsnitt med Media Dubb, då blir jag glad!  ;D

gstone

Citat från: Beck skrivet 31 juli 2023 kl. 21:18:42Ja! Om det finns avsnitt med Media Dubb, då blir jag glad!  ;D
Jag råkade skriva i fel tråd ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.