Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2021 kl. 22:28:42
Skulle det vara något besvär om jag kunde få ljudklippet på Monica Forsberg som Anki? Jag visste nämligen inte att hon hade spelat Anki jag trodde att det bara var Lena Ericsson och Mikaela Tidermark.

Varsegod. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D


MOA

Jag har Mia Hansson som Zelda & Mattias Knave som Ganon

Disneyfantasten

Nu har jag hört insatsen och Monica levde upp till mina förväntningar, hon var nämligen inre så värst lyckad i rollen som Anki då hon lät konstlad och tillgjord... (Lena Ericsson och Mikaela Tidermark slår henne med hästlängder)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 22:35:30
Idag har jag gjort fler röstprover, så nya som är tillgängliga är:

Asterix: Bo Maniette

Babar: Sture Ström, Krister Henriksson

Celeste: Louise Raeder, Cecilia Nilsson

Daffy Anka: Johan Hedenberg

Dr. Gordon Grym: Andreas Nilsson

Elmer Fudd: Kenneth Milldoff, Olli Markenros, Håkan Mohede

Fred Flinta: Gunnar Ernblad

Ganon: Mattias Knave, Johan Hedenberg

Homer Simpson: Per Sandborgh

Krusty the Clown: Mattias Knave

Kung Koopa: Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad, Sture Ström

Lisa Simpson: Louise Raeder

Luigi: Staffan Hallerstam, Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad

Majestix: Peter Harryson, Bert-Åke Varg

Marge Simpson: Lena Ericsson

Mario: Steve Kratz

Miraculix: Ulf Källvik, Åke Lindström

Obelix: Jan Koldenius, Ulf Larsson

Oskar (Piff & Puff): Johan Hedenberg

Pelle Gris: Kenneth Milldoff

Piff: Lena Ericsson

Prinsessan Zelda: Mia Hansson

Puff: Steve Kratz

Pärlan: Lena Ericsson

Snurre Sprätt: Mikael Roupé, Jan Modin, Olli Markenros, Staffan Hallerstam

Svinpäls: Per Sandborgh

Toad: Johan Hedenberg

Yabba Doo: Johan Hedenberg

Yosemite Sam: Jan Modin

Om någon av dessa, eller något av de som jag skrev upp på wikisidan är av intresse, bara säg till så postar jag de/dem. :)

Jag tar gärna alla dem plus alla skrivna på den sidan som inte är uppladdade i denna tråd, på det viset kan fler få ta del av insatserna!  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 22:42:08
Jag tar gärna alla dem plus alla skrivna på den sidan som inte är uppladdade i denna tråd, på det viset kan fler få ta del av insatserna!  :)

Alltså, jag skulle gärna göra det, men det känns som att det skulle bli lite för mycket.  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mathilda Gustafsson

Om det inte är för mycket besvär så skulle jag behöva Yosemite Sam: Jan Modin, Elmer Fudd: Kenneth Milldoff, Olli Markenros, Håkan Mohede, Fred Flinta: Åke Lindström, Stig Engström och Gunnar Ernblad.

TonyTonka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 maj 2021 kl. 22:38:39
Om det inte är för mycket besvär så skulle jag behöva Yosemite Sam: Jan Modin, Elmer Fudd: Kenneth Milldoff, Olli Markenros, Håkan Mohede, Fred Flinta: Gunnar Ernblad.

Varsegod. :)

Jag vill dock be om ursäkt att kvalitén på två av Elmer Fudd-klippen inte är särskilt lyckade. Min inspelningsutrustning fungerade inte, så jag fick spela in ljudet på min padda direkt från tv:n. Att sedan ljudmixningen på själva kassetten är halvkass gör det ju inte bättre.  :-\

De ljudklippen är nämligen från VHS. Jag är bombsäker på att jag ska ha samma (eller någon annan film från samma serie med typ samma röster) på DVD, men jag har inte lyckats hitta åt den. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 maj 2021 kl. 22:45:21
Om det inte är för mycket besvär så skulle jag behöva Yosemite Sam: Jan Modin, Elmer Fudd: Kenneth Milldoff, Olli Markenros, Håkan Mohede, Fred Flinta: Åke Lindström, Stig Engström och Gunnar Ernblad.

Åke Lindström och Stig Engström har jag postat klipp på i Familjen Flinta-tråden. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mathilda Gustafsson

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 22:46:26
Åke Lindström och Stig Engström har jag postat klipp på i Familjen Flinta-tråden. :)
Jo jag misstänkte det, det var därför jag inte skrev det först men jag tänkte att det är bäst att vara säker.

Mathilda Gustafsson

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 22:46:03
Varsegod. :)

Jag vill dock be om ursäkt att kvalitén på två av Elmer Fudd-klippen inte är särskilt lyckade. Min inspelningsutrustning fungerade inte, så jag fick spela in ljudet på min padda direkt från tv:n. Att sedan ljudmixningen på själva kassetten är halvkass gör det ju inte bättre.  :-\

De ljudklippen är nämligen från VHS. Jag är bombsäker på att jag ska ha samma (eller någon annan film från samma serie med typ samma röster) på DVD, men jag har inte lyckats hitta åt den. :(
Får man fråga var dessa spelade respektiv karaktär?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 22:43:46
Alltså, jag skulle gärna göra det, men det känns som att det skulle bli lite för mycket.  :-\

Okej, men då kanske det räcker att posta dem som än så länge inte alls finns på forumet...

TonyTonka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 maj 2021 kl. 22:49:10
Får man fråga var dessa spelade respektiv karaktär?

Jan Modin spelade Yosemite Sam och Snurre Sprätt i en musiksaga, jag kommer inte ihåg exakt när den spelades in, men jag har för mig att det var på 1990-talet. Mats "Tintin" Qviström var berättaren.

Kenneth Milldoff och Håkan Mohede spelade Elmer Fudd på vhs-filmen "Helmer Midd med vänner", som har Pelle Gris på framsidan, och som nämner hans personlighet på baksidan, men som trots det innehåller kortfilmer med Elmer Fudd. Denna filmen är en av flera i serie som heter "Hollywood Classics", som på VHS distribuerades av SF, men som på DVD distribueras av något helt annat bolag. Dessa filmer är dubbade med flera skådespelare som medverkar i Sun Studios dubbningar, men i andra roller.

Gunnar Ernblad spelar Fred Flinta i kassettbandet "Familjen Flinta i Vilda Västern" från 1987, som var ett av många kassettband inspelat med nästan samma ensamble under slutet av 1980-talet. Ensamblen, som bestod av Sture Ström, Bert-Åke Varg, Gunnar Ernblad och Jessica Swanemar, samt ibland andra skådespelare som Maria Edler, Maria Lindkvist och Ingvar Relde, spelade även in Scooby-Doo, Karl-Alfred, Blixt Gordon, Hulken, med flera.

Nu vet jag inte om du undrar över dem också, men Åke Lindström spelade Fred Flinta i Kanal 10s vhs-utgåvor, samt i Hanna-Barberas Personliga Favoriter: The Flintstones, utgivet av Musikservice, medan Stig Engström spelar Fred i övriga Musikservice-vhs:er, inklusive Flintstones Kids-vhs:en.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 22:49:44
Okej, men då kanske det räcker att posta dem som än så länge inte alls finns på forumet...

Det skulle också bli lite för många, så jag tycker att det är bättre att ta requests för tillfället.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:02:21
Det skulle också bli lite för många, så jag tycker att det är bättre att ta requests för tillfället.

Så om man tar sisådär några i taget och några andra nästa gång?