Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Men tillbaks till min frågar tror du credits till  Framåt , Pelle Kanin 2 - På rymmen , Trolls 2: Världsturnén, Scoob! och Själen går att få fram när dom kommer på bio sanne i år och tror du att några aav dessa  Skriket från Vildmarken,Mulan , Artmis Fowl, Tom och  Jerry(2020) och The One and Only Ivan alla spelfilmer som  riktar sig till en familj publik och kommer ut i år  kommer dubbas och om du blir dubbade tror du du kan få fram credits ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 januari 2020 kl. 12:09:25
Det tror jag inte - vi pratade om Den modiga lilla brödrosten...

På så vis förstår jag. Men gud vad häftigt dock det hade vart.
Iallafall dubbade han även till uppföljarna i Den modiga lilla brödrosten?^^

gstone

Citat från: Elios skrivet 17 januari 2020 kl. 20:18:22
På så vis förstår jag. Men gud vad häftigt dock det hade vart.
Iallafall dubbade han även till uppföljarna i Den modiga lilla brödrosten?^^

Nej dom två uppföljarens bytta ALLA röster på Svenska i dom två andra görs hans roll av Magnus Rongedal och Johan Wahlström ersätter Kenneth Milldoff.

Och Mats Qvistström  byts ut mot Steve Kratz.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle högst gärna önska en creditlista för tv filmen Lejonvakten: Ryter igen ?

Vore VÄLDIGT KUL !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas du kan få tag i credits till Dolittle snart och om uär två veckor även Spies in Disguise !😄🍀
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2020 kl. 13:47:19
Hoppas du kan få tag i credits till Dolittle snart och om uär två veckor även Spies in Disguise !😄🍀

Ska bli väldigt intressant faktiskt att se vem som kommer göra Dr. Dolittles svenska röst.  ;D

Elios

Undrar om nya Pelle Svanslös borde vara med på hemsidan. Eller är den helt och hållet gjord här i Sverige!?^^  :o

gstone

Citat från: Elios skrivet 19 januari 2020 kl. 13:54:32
Ska bli väldigt intressant faktiskt att se vem som kommer göra Dr. Dolittles svenska röst.  ;D

Det står redan Mattias Knave.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Vore riktigt kul at få veta vem det är som gör rösten(-erna) i Rutiga Ninjan! :D

Angående detta så såg jag att vore det inte enklare att bara skriva "alla roller: Felix Härngren" i creditlistan för Torkel i knipa?
Houba !

gstone


Dolittle har primär VÄLDIGT SNART. Hoppas få kan få tag på kompletta credits inom kort. Många av rösterna redan på nätet, men en del saknas.

Till exempel står inget om dom svenskar rösterna till varken  Tigern , Drottning Victoria eller Draken som har ett namnet med är så svårt så jag tänker bara refererar till henne som "draken".


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2020 kl. 15:23:57
Dolittle har primär VÄLDIGT SNART. Hoppas få kan få tag på kompletta credits inom kort. Många av rösterna redan på nätet, men en del saknas.
Jag har mailat till distributören UIP, och väntar på svar. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 januari 2020 kl. 13:53:25
Angående detta så såg jag att vore det inte enklare att bara skriva "alla roller: Felix Härngren" i creditlistan för Torkel i knipa?
Generellt sett brukar jag skriva av officiella credits mer eller mindre rakt av, och uttrycker mig därför på samma sätt som de gör där. I fallet med Torkel i knipa har de officiella creditlistorna uttryckts just så där med alla rollfigurer specificerade, och detsamma gäller creditsen för Lucky Luke rensar stan (vilket leder till väldigt udda eftertexter...). Då gör jag det detsamma, just för att så nära som möjligt efterlikna officiella creditlistor. :)

Visst hade det varit enklare, men om filmbolaget/distributören väljer att uttrycka sig på ett visst sätt i officiella creditlistor vill jag ogärna frångå deras kreativa vision. Enda undantagen jag brukar göra är om officiella creditlistor uppenbarligen innehåller felaktigheter, viktiga roller som saknas eller ologiska formuleringar - exempelvis brukar jag ta mig friheten att ändra "Dialoginstruktör" (som står ibland) till "Dialogregissör", just för att det ska bli tydligare vad det faktiskt handlar om.

Självklart ingen regel utan undantag, men i just det här fallet ser jag ingen anledning till att göra undantag när de officiella rollistorna anges så här.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 januari 2020 kl. 16:10:54
När jag såg listan så tänkte jag samma sak

Ja det är sant min mentor på gymnasiet berättade det för mig när han fick veta att jag var intresserad av dubbning! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2020 kl. 16:22:08
Generellt sett brukar jag skriva av officiella credits mer eller mindre rakt av, och uttrycker mig därför på samma sätt som de gör där. I fallet med Torkel i knipa har de officiella creditlistorna uttryckts just så där med alla rollfigurer specificerade, och detsamma gäller creditsen för Lucky Luke rensar stan (vilket leder till väldigt udda eftertexter...). Då gör jag det detsamma, just för att så nära som möjligt efterlikna officiella creditlistor. :)

Visst hade det varit enklare, men om filmbolaget/distributören väljer att uttrycka sig på ett visst sätt i officiella creditlistor vill jag ogärna frångå deras kreativa vision. Enda undantagen jag brukar göra är om officiella creditlistor uppenbarligen innehåller felaktigheter, viktiga roller som saknas eller ologiska formuleringar - exempelvis brukar jag ta mig friheten att ändra "Dialoginstruktör" (som står ibland) till "Dialogregissör", just för att det ska bli tydligare vad det faktiskt handlar om.

Självklart ingen regel utan undantag, men i just det här fallet ser jag ingen anledning till att göra undantag när de officiella rollistorna anges så här.
Jag förstår, det är igentligen bättre antar jag.

Rutiga ninjan då?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 januari 2020 kl. 13:53:25
Vore riktigt kul at få veta vem det är som gör rösten(-erna) i Rutiga Ninjan! :D
Det skulle jag också verkligen vilja, men tyvärr finns det ju inga utsatta dubbcredits på Viaplay. :( Jag vet i dagsläget inte om det står utsatt dubbcredits på DVD-utgåvan eller på de digitala köptjänsterna (Google Play, Blockbuster, m.fl.), eller om det fanns utsatt när filmen visades på bio (då den aldrig kom till Skellefteå på bio).

Jag kan ta och fråga distributören Njutafilms. :)