Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Svenska röster: Star Wars Clone Wars

Startat av jimstrom, 8 augusti 2013 kl. 00:32:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Wow känns som det var evigheter jag postade här igen, men nu har jag avslutat ännu en "Story Arc", så nu är det uppdaterat igen.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Olof Mellgren

jimstorm, jag har en liten uppdatering om rösterna som du kan ändra lite.
Jag märkte att Christian Fex är med i serien. Han gjorde rösten som tex Gail Ackbar, Hondo Ohnaka i säsong 5,
Pre Vizsla i säsong 5, Bail Organa i Hostage Crisis, Minister Almec i säsong 3 och övriga röster.

Det har mycket att skriva och hoppas att du läser, förstår och ändrar listan lite.
Och jag är redo för analys för säsong 5.             

jimstrom

Korrigerat! är inte bekant med Christan Fex röst, vad har han varit med i? är gärna tacksam om du hittar fler fel så jag kan korrigera dom, är fortfarande på säsong 4.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Efter en kraschad dator och en hel del uppskjutande är det uppdaterat igen.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Skelly

Vad tror ni förresten om Star Wars:Rebels som har premiär imorgon på Disney XD klockan 17:15?
Själv är jag rätt besviken och tycker att det hittills är det sämsta Star Wars någonsin gjort.

jimstrom

Jag var inte övertygad med clone wars heller förrän i mitten av säsong 1, Rebels är kanske en slowstarter också. Förresten vet du ifall Netflix episoderna av Clone Wars finns att få tag på någon annan stans förutom Netflix?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Återigen var det evigheter sen sist, men nu är det uppdaterat igen.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Har nu efter en mycket lång tid, avslutat den fjärde säsongen, så nu väntar säsong 5
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Nom Anor

Vad jag vet så är det Pernilla August som gjorde Shmi Skywalker även i svenska dubben. Bara ett litet vänskapligt tips.

Bra jobbat förresten! Hoppas på en liknande tråd om Rebels senare.

jimstrom

Korrigerat, tack för att du pekar ut sånt här, som jag sa innan, har jag enbart rösterna att gå på, om du hittar något annat som inte stämmer, så skriv gärna så korrigerar jag snarast.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Har sett ytterligare avsnitt, så det är åter uppdaterat igen.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Har nu efter en mycket lång tid avslutat den 5:e säsongen av The Clone Wars, och jag måste säga att serien är fantastisk, den har på ett utmärkt sett byggt en brygga mellan dom båda trilogierna och är enligt mig canon i Star Wars universumet.


Vad dubbnigen beträffar är den också bra gjord, skådespelare som Gunnar Ernblad är utmärkt som Yoda och Cad Bane, Dick Eriksson får visa mycket bredd och talang som Anakin, Fredrik Hillers General Grievous är i stort sett identisk med orginalet och Stefan Karlsén som Greve Dooku är också ett perfekt val. Med undantag för några mindre bra översättningar (lasersvärd, kampdroider) några märkliga skådespelar val (Nick Atkinson som Tarkin bla.) några missar i kontinuitet när det gäller röstval, samt en bristfällig kreditering av svenska rösterna, det mesta av min information kommer från Clone Wars filmen, några från forumet som hjälpt till och mitt eget gehör.


Jag tror knappast att rösterna stämmer till 100% men det är i alla fall den bästa krediterings listan vi kan hoppas på för tillfället.


Jag kommer även att se säsong 6 av clon wars, som jag tror inte finns dubbad, och jag kommer även kolla in Star Wars rebels när det beger sig.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Olof mellgren

Ska du avsluta att analyserna de svenska röster av de fyra sista avsitten av säsongen 5?