Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

😊☺️😏🥳🤨🧐🙃🥰😤😳🤯

Startat av Henrik Karlsson, 17 oktober 2019 kl. 10:49:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Karlsson

Prövar rubrik med emojis

Elios


Daniel Hofverberg

Det var lite blandat resultat. På Windows 10 ser det helt okej ut - 8 av de 11 emojisarna visas där korrekt, åtminstone i Edge och Chrome.

På Windows 7 blev det betydligt värre - 5 av de 11 emojisarna visas där i acceptabelt skick (lite små och inte jättevackra, men går att se), medan alla andra bara visas som fyrkanter, i alla webbläsare. :(

Vill man faktiskt använda det är det nog säkrast att bara hålla sig till de allra vanligaste emojisarna, som verkar fungera helt okej överallt.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 oktober 2019 kl. 16:02:21
Det var lite blandat resultat. På Windows 10 ser det helt okej ut - 8 av de 11 emojisarna visas där korrekt, åtminstone i Edge och Chrome.

På Windows 7 blev det betydligt värre - 5 av de 11 emojisarna visas där i acceptabelt skick (lite små och inte jättevackra, men går att se), medan alla andra bara visas som fyrkanter, i alla webbläsare. :(

Vill man faktiskt använda det är det nog säkrast att bara hålla sig till de allra vanligaste emojisarna, som verkar fungera helt okej överallt.

Intressant. För mig syns alla förutom den andra, som blir liten och vit och ful. Har Windows 10 och använder Chrome.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 18 oktober 2019 kl. 21:36:07
Intressant. För mig syns alla förutom den andra, som blir liten och vit och ful. Har Windows 10 och använder Chrome.
Hmm, det gör de faktiskt för mig också nu i Windows 10. Men gjorde det inte när jag skrev det. Skumt...

I Windows 7 ser det fortfarande mindre bra ut, vilket jag gissar har att göra med teckentabellen, i och med att de här emojisarna har lagrats som text och inte som bilder (förmodligen skrivet med mobilen?).

Christer

#4 och #8 är fyrkanter för mig just nu i Chrome på Windows 10.