Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kompletta dubbningar av Disneys TV-serier

Startat av Disneyfantasten, 14 april 2020 kl. 17:11:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 22:25:35
Jag tänkte informera alla om att följande TV-serier är på gång och ska släppas inom kort;

>Monsters At Work

>Baymax

>Zootropolis

>Vaiana

>Tiana

När jag väl fått mer info om dessa dubbningar så publicerar jag dem!  :)

Kommer dessförinnan att så småningom publicera Dalmatinervägen 101...
Dom här blev också gjorda till serier???!????

Disneyfantasten

Jag kom förresten på en sak; jag kommer även att ta upp Legenden om Tre Caballeros efter Dalmatinervägen!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2020 kl. 16:39:54
Jag kom förresten på en sak; jag kommer även att ta upp Legenden om Tre Caballeros efter Dalmatinervägen!
Legenden om Tre Caballeros överraskade mig först trodde jag att Peter Harryson var med men det visade sig vara Lars Dejert.

Mathilda Gustafsson


Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Tänkte informera om att jag nu uppdaterat creditlistan till Timon och Pumbaa med hjälp av denna sida; https://svenskt-rostskadespel.fandom.com/sv/wiki/Timon_%26_Pumbaa_(1998)

Disneyfantasten

Fick just reda på att Stig Grybe också medverkar i Aladdin TV-serien;

www.youtube.com/watch?v=7vhZpxRy_Xo

(står crediterad vid 1:06 )

Om någon vet vilka han spelar i Aladdin och Nya Äventyr Med Nalle Puh så säg bara till!  :)

Disneyfantasten

Tänkte säga att jag nyss gjorde en uppdatering av DuckTales-rollistan på sida 1!  :)

Om jag förstått saken rätt så har man tvingats dubba om de flesta MediaDubb-avsnitt av DuckTales för att man inte kunde hitta de rätta ljudbanden av originaldubbningen (av de som INTE finns utgivna på DVD)...

Sommar förstått så var MediaDubb det första dubbningsbolaget som dubbade TV-serier och så hade MediaDubb inte riktigt koll på ljudbanden och det är troligen därför som Nalle Puh dubbades om...

KM Studio har såvitt jag förstått bättre koll på ljudband än vad MediaDubb hade...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2021 kl. 00:06:13
Tänkte säga att jag nyss gjorde en uppdatering av DuckTales-rollistan på sida 1!  :)

Om jag förstått saken rätt så har man tvingats dubba om de flesta MediaDubb-avsnitt av DuckTales för att man inte kunde hitta de rätta ljudbanden av originaldubbningen (av de som INTE finns utgivna på DVD)...

Sommar förstått så var MediaDubb det första dubbningsbolaget som dubbade TV-serier och så hade MediaDubb inte riktigt koll på ljudbanden och det är troligen därför som Nalle Puh dubbades om...

KM Studio har såvitt jag förstått bättre koll på ljudband än vad MediaDubb hade...
Visa avsnitt som finns på DVD har också dubbats om jag tror att om de har koll på ljudbanden så är de i för dålig kvalitet för att användas och det är därför man har dubbat om.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2021 kl. 00:17:01
Visa avsnitt som finns på DVD har också dubbats om jag tror att om de har koll på ljudbanden så är de i för dålig kvalitet för att användas och det är därför man har dubbat om.

Tre avsnitt på VHS-filmen "Vattenankor" 1996 dubbades om av KM Studio och ett av dessa finns på DVD med den orörda omdubbningen och som jag förstått det så är alla KM-utförda avsnitt orörda?

Jag har iallafall nyss uppdaterat rollistan av Elena Från Avalor på sida 4!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2021 kl. 00:17:01
Visa avsnitt som finns på DVD har också dubbats om jag tror att om de har koll på ljudbanden så är de i för dålig kvalitet för att användas och det är därför man har dubbat om.

Vilka avsnitt som finns på DVD har dubbats om?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2021 kl. 00:31:27
Vilka avsnitt som finns på DVD har dubbats om?
Jag är osäker men jag vet att det är något avsnitt.
Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2021 kl. 00:30:48
Tre avsnitt på VHS-filmen "Vattenankor" 1996 dubbades om av KM Studio och ett av dessa finns på DVD med den orörda omdubbningen och som jag förstått det så är alla KM-utförda avsnitt orörda?

Jag har iallafall nyss uppdaterat rollistan av Elena Från Avalor på sida 4!  :)
Ja KMs avsnitt är orörda.

Scoobydoofan1

Hur ser dubbningen ut för långbens galna gäng? Det fanns inga röstförändringar eller? Var alla röstskådespelare där från det första avsnittet till det sista?

TonyTonka

#88
Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2020 kl. 20:17:30
Piff och Puff Räddningspatrullem (1989-1991);


Några bilroller jag känner till:

Zipper - Monica Forsberg
Cruiser - Ulf Peder Johansson
Bruiser - Ulf Peder Johansson
Sgt. Spinelli - Roger Storm
Irweena - Monica Forsberg
Clyde Cosgrove - Bo Maniette (Andreas Nilsson i Media Dubbs version)
Ekorren Bink - Monica Forsberg
Ekorrmamma - Monica Forsberg
Piratkaptenen - Hans Gustafsson
MacDuff - Roger Storm
Roger - Anders Öjebo
Lord Howie - Roger Storm
Oskars pappa - Ingemar Carlehed
Martin - Ulf Källvik
Tobbe - Anders Öjebo
Sir Colby - Anders Öjebo (Johan Wahlström i Media Dubbs version)


https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2020 kl. 22:07:55
Timon och Pumbaa (1995-1999);

>Pumbaa Junior = Maria Kihl


Jag är 100% säker på att Maria Kihl INTE spelar Pumbaa Junior.  Jag är i stället nästan hundra på att det är Johanna Ljungberg som spelar Pumbaa Junior.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D