Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Filmer & Serier ni önskar fanns utgivna i Sverige

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 juli 2021 kl. 00:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA


gstone

 eurotrolls dubbning av Batman: The Animated Series.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Detta skulle väl inte vara för mycket att önska.


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 04:14:24
Detta skulle väl inte vara för mycket att önska.



Vore skönt om den fanns...

Någon som skulle kunna fixa konstgjorda Bluray-utgåvor av Mupparnas Julsaga, 101 Dalmatiner (1996), 102 Dalmatiner (2000), Jafars Återkomst, Aladdin och Rövarnas Konung, Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet, Den Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel, Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin och Nasses Stora Film?

Samt konstgjorda DVD-utgåvor av Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund-filmerna, Rock-A-Doodle, Tummelisa, Trollet i Parken, Ferngully-filmerna, Pagemaster, Den Lilla Pandan, Babe-filmerna, Djungel George, Grinchen Julen Är Stulen och Familjen Flinta Viva Rock Vegas?

(med reservation för att jag kanske kommer på flera senare)

Jag önskar även att fler "Disney Prinsessoe Förtrollade Äventyr" volymer fanns utgivna både i utländska och svenska utgåvor!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 17:21:14
Vore skönt om den fanns...

Brisby och NIMHs Hemlighet



Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 23:30:23
Inte dåligt, undrar om det är Videobolagets eller TV3s dubbning som används på den...
Realistiskt sett borde det vara Videobolagets men jag själv vill ju att det ska vara TV3s dubbning.

Steffan Rudvall


Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2021 kl. 09:14:53
Vilken jättebra utgåva!  :D
Tack, Jag tyckte att det var bäst att denna utgåva skulle ha givits ut Sandrew Metronome.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 augusti 2021 kl. 12:17:49
Tack, Jag tyckte att det var bäst att denna utgåva skulle ha givits ut Sandrew Metronome.

Varför det om jag får fråga? Jag har sett den loggan så jag känner igen den men har aldrig riktigt läst den, nu har jag dock det...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2021 kl. 12:19:05
Varför det om jag får fråga? Jag har sett den loggan så jag känner igen den men har aldrig riktigt läst den, nu har jag dock det...
Sandrew gav ut en av VHS utgåvorna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 augusti 2021 kl. 12:23:33
Sandrew gav ut en av VHS utgåvorna.

Okej... (kanske så även är fallet med Rock-A-Doodle)

Vid Pingvinen och Lyckostenen och Trollet i Parken skulle det antagligen vara 20th Century Fox eftersom så även är fallet med Tummelisa och alla tre gavs ut på VHS av Warner Bros... (även om Pingvinen och Lyckostenen i Nordamerika distribuerades av MGM på VHS och i Europa av Warner)

Den enda av dessa som givits ut på DVD i Sverige är Tummelisa, första av Warner med svenskt tal och andra av Fox utan svenskt tal...

Steffan Rudvall

#58
Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2021 kl. 12:28:45
Okej... (kanske så även är fallet med Rock-A-Doodle)
Den gavs ut av Sonet Film här i Sverige och om en dvd-utgåvan skulle finnas så skulle den nog se ut som på följande bild.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 augusti 2021 kl. 13:24:27
Den gavs ut av Sonet Film här i Sverige och om en dvd-utgåvan skulle finnas så skulle den nog se ut som påföljande bild.


Jättebra utgåva!  :D

Förresten så har jag för mig att Änglahund också givits ut av Sonet Film i Sverige...