Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle vilja ha credits till Mary och häxans blomma.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2019 kl. 16:13:59
Jag skulle vilja ha credits till Mary och häxans blomma.
Jag trodde att jag redan hade lagt ut credits till Mary och häxans blomma, då jag hade skrivit ihop det nån vecka innan biopremiären; och tanken var alltid att creditlistan skulle publiceras dagen innan premiären. Mycket riktigt verkar den inte finnas ute nu - vet inte om jag glömde lägga upp, eller om den funnits där men försvunnit...

Jag ber om ursäkt i vilket fall som helst, och ska se till att publicera creditlistan vid nästa uppdatering. :)

Disneyfantasten

Hur går det med Röjar-Ralf Kraschar Internet?  :)

Daniel Hofverberg


Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 februari 2019 kl. 08:18:21
När kommer credits till Lego-Filmen 2
Så fort som jag fått den. Jag har precis kontaktat distributören (20th Century Fox), och hoppas på creditlista inom de närmaste dagarna; eller åtminstone innan premiären på fredag. :)

Fox brukar vara hjälpsamma, så det borde inte vara några problem.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 februari 2019 kl. 12:14:55
Men var det inte Warner Bros som gjorde filmen
Ja, men det är 20th Century Fox som distribuerar filmen i Skandinavien. Warner Bros. har aldrig haft någon biodistribution i Norden, utan har alltid anlitat andra företag för biografdistributionen - en gång i tiden var det Sandrew Metronome som skötte det, och sedan de gick i konkurs är det istället 20th Century Fox.

Warner Bros. distribuerar inte DVD/Blu-Ray-filmer själva heller, utan där är det Fox-Paramount Home Entertainment (en hopslagning av 20th Century Fox och Paramount) som distribuerar filmerna - där sköter Warner Bros. produktion, DVD-authoring och dylikt centralt, medan distribution och marknadsföring sköts av Fox-Paramount.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 februari 2019 kl. 08:18:21
När kommer credits till Lego-Filmen 2
Nu har jag precis fått creditlista till Lego - Filmen 2, så jag ska skriva av den så kommer den upp vid nästa uppdatering av sajten. :)

Precis som den första filmen är det Eurotroll som gjort dubbningen, med Hasse Jonsson som regissör och Anoo Bhagavan som översättare.

Såvitt jag kan se har de flesta rollfigurer samma röster som i den första filmen, förutom UniKitty som numera spelas av Emelie Clausen istället för Pernilla Wahlgren.

gstone

Kayo har nyligen varit med den berömda musikal Cabaret i Luleå i den showiga rollen av Konfreseren.

Undrar ven hon gör i den här ?

Skulle tror att det är drottning Ja-blir-va-vilja.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Kayo spelar drottning Jablideh Ja'wilwa. :)

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2019 kl. 12:18:27
Kayo har nyligen varit med den berömda musikal Cabaret i Luleå i den showiga rollen av Konfreseren.
Den musikalen såg jag faktiskt på Norrbottensteatern i Luleå för något år sedan, och hon gjorde en mycket fin insats. För övrigt medverkar ju även Roger Storm i den musikalen, som i övrigt mestadels består av mindre kända lokala skådespelare.

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 februari 2019 kl. 11:46:23
Står föressten Glenn Hysén och Stefan Holm med som jag pratat om tidigare.
De står med, men deras rollfigurer benämns helt enkelt bara som "Bananen" respektive "Glasstrut".

moviefan

Hoppas du DH kan lägga upp listor på svenska röster till  Rädda Willy 3 och Pojken med det tickande hjärtat.

gstone

#745
Förlåt om jag frågar här. Men jag hittar ingen bättre tråd. Kommer Uglydolls, Missing Link och The Addamds Famliy släppas i sverige ? Och om UGlydolls släpps i sverige hoppas jag vi får en svensk soundtrack. Då Uglydolls är en musikal.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#746
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 februari 2019 kl. 11:29:34
Nu har jag precis fått creditlista till Lego - Filmen 2, så jag ska skriva av den så kommer den upp vid nästa uppdatering av sajten. :)

Precis som den första filmen är det Eurotroll som gjort dubbningen, med Hasse Jonsson som regissör och Anoo Bhagavan som översättare.

Såvitt jag kan se har de flesta rollfigurer samma röster som i den första filmen, förutom UniKitty som numera spelas av Emelie Clausen istället för Pernilla Wahlgren.

Vad kul ändå, eftersom Emelie Clausen spelar Unikitty i Tv-serien.  :)

https://m.youtube.com/watch?v=uAEWaGUjfVY

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet  5 februari 2019 kl. 20:16:11
Vad kul ändå, eftersom Emelie Clausen har ju spelar Unikitty i Tv-serien.  :)

https://m.youtube.com/watch?v=uAEWaGUjfVY
Det visste jag faktiskt inte; jag har aldrig sett den serien... Men trevligt att det fanns en logik bakom röstbytet. :)

Och just nu skulle jag gissa på att Pernilla Wahlgren är ganska upptagen med bl.a. inspelningen av Wahlgrens värld, så det är mycket möjligt att hon inte kunnat ta sig tid till den här filmen...

Citat från: moviefan skrivet  5 februari 2019 kl. 18:10:45
Hoppas du DH kan lägga upp listor på svenska röster till  Rädda Willy 3 och Pojken med det tickande hjärtat.
Pojken med det tickande hjärtat gavs ut av Scanbox, så den borde jag kunna få fram creditlista till. Jag ska maila dem och försöka få fram en lista. :)

Jag har i omgångar försökt få fram creditlista till Rädda Willy 3, men har tyvärr inte haft någon framgång. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 april 2018 kl. 09:27:54
Såvitt jag kan se verkar Rädda tomten inte ha släppts på DVD i Sverige än, fastän den visades på bio julen 2016. Vid en första snabbtitt hittar jag inte ens åt någon DVD-utgåva i hemlandet Danmark, märkligt nog.

Filmen finns däremot att hyra digitalt på Folkets Bios webbsida med svenskt tal:
https://www.folketsbio.se/film/radda-tomten/
(Klicka på "Streama")

Jag har dock ingen erfarenhet av deras digitala hyrtjänst, så jag har ingen aning hur det fungerar eller vilka begränsningar/DRM-skydd som finns där.

Jag såg en del av Rädda Tomten. Men den var inget bra tyckte jag
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Credits for Stop Motion Det Susar i Säven vore trevligt.

Jag vet att Petter Harryson är Padda och Ingvar Kjellson är Grävling men vilka är Råtta och Mulvad.

Jag vet också att Solivig Törnström , Meta Velander, Brigta Valberg , Jan Blomberg och Svenl Lindberg var med.

Också hur många av avsnitt av det susar i säven finns dubbade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.