Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 januari 2019 kl. 17:43:55
Bra :) Förresten: Har du fått listan till The Christmas Chronicles än
Nu har jag fått en komplett rollista till The Christmas Chronicles, och har publicerat den. :)
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/christmas-chronicles/

Creditlistan har också med inspelningstekniker, som av någon märklig anledning saknas på Netflix utsatta credits (lite märkligt, då Netflix listar mixtekniker; och man kan väl tycka att inspelningsteknikern är minst lika viktig...).

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 februari 2019 kl. 09:14:40
Såg också att Yakari från 2005 fanns uppe. Hur fick du tag i den :)
Från Eurotroll; de är dessbättre mycket hjälpsamma. :)

Ytterligare några SVT-serier kommer förhoppningsvis ganska snart, men jag vill inte utmana deras vänlighet genom att fråga Eurotroll om alltför många serier/filmer på samma gång...

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 februari 2019 kl. 08:34:37
Märkte att bara den första Bionicle-filmen (Ljusets Mask) bara finns på hemsidan.

Kan du fixa credits till dom andra filmerna också:

Bionicle 2 - Legenderna från Metru Nui
Bionicle 3 - Nät av Skuggor
Bionicle - Legenden Återuppstår
Jag har inte själv sett någon av de tre andra Bionicle-filmerna, och har ingen av dem hemma. Men jag ska se vad jag kan göra. :)

Den andra och tredje filmen släpptes ju av Buena Vista/Disney, så de borde ha utsatta dubbcredits efter filmens slut, som Disney haft i 95 fall av 100. Är det någon som har någon av de DVD-utgåvorna, och kan kolla om det står utsatt credits? Jag vill ogärna belasta Disney i Köpenhamn mer än nödvändigt, om det faktiskt står utsatt credits... Då dessa filmer är utgångna sedan länge är det heller inte så lätt för mig att köpa filmerna för att kunna kolla om credits.

Bionicle 4: Legenden återuppstår distribueras av Universal, och där brukar det i ungefär hälften av fallen finnas utsatta dubbcredits som programmerade uthopp efter filmernas slut. Den filmen är inte utgången, men då jag inte själv är så jätteintresserad och redan har alldeles för många filmer hemma är det inget förstahandsval för mig att köpa filmen. Även där vore det uppskattat om någon som hade DVD-filmen kunde kolla om det står utsatt credits. Om det inte står utsatt brukar det tyvärr inte vara så enkelt att få tag i dubbcredits från Universal, då de inte har någon större organisation i Sverige och jag inte lyckats hitta åt kontaktuppgifter till avdelningarna i USA eller England som har hand om internationella dubbningar. Det är hursomhelst en stor process, så därför vill jag veta om det står utsatt dubbcredits på DVD-utgåvan innan jag ämnar till att försöka maila runt halva jorden för att försöka jaga fram creditlistor...

Elios

Jag har alla filmerna och jag vill minnas att det stod utsatt Credits i tvåan och trean men i den sista såg jag aldrig det men kan absolut kolla igen.  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 14 februari 2019 kl. 12:40:33
Jag har alla filmerna och jag vill minnas att det stod utsatt Credits i tvåan och trean men i den sista såg jag aldrig det men kan absolut kolla igen.  ;)
Gör gärna det, och skriv ner alla credits som finns. :)

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 februari 2019 kl. 22:57:13
Kan du fixa credits till dessa:

Stuart Little (tecknade TV-Serien)
Stuart Little 3
Flygplan
Pagemaster - den magiska resan
Svampbob Fyrkant - Äventyr på Torra Land
Katten i Hatten (2003)
Katten i hatten vet allt om ditten och datten (tecknade tv-serien)
Gustaf (live-action)

Både Katten och live action Gustaf finns redan på creditssidan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag är nästan hundra på att jag ska ha creditlistor till Flygplan och Svampbob Fyrkant - Äventyr på Torra Land, så där är det nog bara förbiseende att de inte lagts upp. Jag ska se över det och ordna snarast. :)

Jag kan fråga Eurotroll vid tillfälle om creditlista till Katten i hatten vet allt om ditten och datten.

Jag vill minnas att jag trots flera försök inte lyckats få fram creditlistor till Stuart Little 3 och TV-serien Stuart Little, men jag ska se över min gamla mailkorrespondens och göra ett nytt försök. Men ärligt talat tror jag inte chansen är jättestor att jag kommer att lyckas... :(

Jag minns faktiskt inte om jag lyckades få fram kompletta credits till PageMaster - Den magiska resan eller inte, men om inte ska jag försöka ordna fram det. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 februari 2019 kl. 15:06:15
Det var bra :) Föressten: det står på creditsen till Som Hund och Katt - Kitty Galores Hämnd att Butch spelas av Dick Eriksson men egentligen är det Peter Harryson. Kan du fixa det Daniel :)
Det måste jag undersöka närmare. Jag är nästan hundra på att jag skrev av Warners officiella credits till 100%, och det låter märkligt om de skrivit fel i undertexterna som visades när filmen gick på bio...

Jag ska ta och se om jag har kvar creditlistan jag fick från dem, och se vad som står där. Sen ska jag också försöka leta åt DVD-filmen, för att bekräfta att det verkligen är som du säger. :)

gstone

Kan vi fä credits till Uppdrag- Rädda Tomten ? 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 februari 2019 kl. 15:29:41
Kan vi fä credits till Uppdrag- Rädda Tomten ?
På rak arm minns jag faktiskt inte om jag lyckades få tag i creditlista inför biopremiären eller inte. Jag ska se vad jag har, eller kan få fram. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2019 kl. 15:59:15
På rak arm minns jag faktiskt inte om jag lyckades få tag i creditlista inför biopremiären eller inte. Jag ska se vad jag har, eller kan få fram. :)

Jag menar inte den danska film rädda tomten.Bra så att du vet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 februari 2019 kl. 16:17:26
Jag menar inte den danska film rädda tomten.Bra så att du vet.
Jag förstod det... För den filmen finns redan publicerat creditlista till.

gstone

När den nya live action Kim Possible film går på Disney Channel i Sverige skulle du kunna få Dubb credits till den ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 februari 2019 kl. 23:08:17
Eftersom du precis lagt upp credits till Draktränaren 3 så kan du väl också lägga upp credits till 2:an för jag såg att den inte fanns på hemsidan

Såg också det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 februari 2019 kl. 23:08:17
Eftersom du precis lagt upp credits till Draktränaren 3 så kan du väl också lägga upp credits till 2:an för jag såg att den inte fanns på hemsidan
Jag var faktiskt övertygad om att jag hade det, men upptäckte också precis att det saknades på sajten. Jag vet faktiskt inte om det är jag som missat att lägga ut, eller om jag inte fick någon creditlista för den filmen. Jag ska se över det, och försöka få upp en sådan. :)

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2019 kl. 22:49:51
När den nya live action Kim Possible film går på Disney Channel i Sverige skulle du kunna få Dubb credits till den ?
Absolut - jag ska kontakta Disney Character Voices International om svenska, norska och danska dubbcredits efter premiären. :) Under förutsättning att filmen nu kommer att dubbas förstås, vilket jag ärligt talat förutsätter...