Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trolls 2: Världsturnén

Startat av gstone, 22 november 2019 kl. 10:39:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  2 april 2020 kl. 12:31:25
Jag läste  också just att bandet Red Velvet spelar samtliga K Pop troll och att några sångare kalled  McElroy Brother gör rösten till Skyscraper vilket nu dom är ???

Skyscraper har jag läst ska vara ett fyrhövdat troll
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

I Trolls jul Netflix tv filmen var INTE Måns Qvist utan istället Jonas Bane.

Tänkte bara informera om detta  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 april 2020 kl. 22:46:07
I Trolls jul Netflix tv filmen var INTE Måns Qvist utan istället Jonas Bane.

Tänkte bara informera om detta  :D

Samma sak gäller Netflixserien, hoppas han ivarjefall återvänder för denna, han verkar ju ha tid (eller haft) och jag antar att man får bättre betalt på att dubba en långfilm än en kortfilm och en tv-serie, detta vet jag dock inte. Förresten, julspecialen var inte gjord för Netflix.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 april 2020 kl. 23:04:04
Samma sak gäller Netflixserien, hoppas han ivarjefall återvänder för denna, han verkar ju ha tid (eller haft) och jag antar att man får bättre betalt på att dubba en långfilm än en kortfilm och en tv-serie, detta vet jag dock inte. Förresten, julspecialen var inte gjord för Netflix.

Okej ,Var lite osäker, men jag tror också jag kan ha hört at den var gjord för cable tv från början.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 april 2020 kl. 23:08:34
Okej ,Var lite osäker, men jag tror också jag kan ha hört at den var gjord för cable tv från början.

Ganska säker på att den sändes på TV i USA ivarjefall.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

#80
Enligt en nyhetsartikel från TT kommer den amerikanska biokedjan AMC (där svenska Filmstaden ingår) att bojkotta filmer från Universal på alla sina biografer i hela världen:

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-29/biojatte-bojkottar-universals-filmer

Det står visserligen att Sverige är ett undantag, i alla fall när det gäller Trolls 2. Men man vet ju aldrig...

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 april 2020 kl. 10:34:38
Enligt en nyhetsartikel från TT kommer den amerikanska biokedjan AMC (där svenska Filmstaden ingår) att bojkotta filmer från Universal på alla sina biografer i hela världen:

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-29/biojatte-bojkottar-universals-filmer

Det står visserligen att Sverige är ett undantag, i alla fall när det gäller Trolls 2. Men man vet ju aldrig...

Skulle gissa det blåser över, AMC och Universal lär komma överens om något. Om jag inte misstar mig, lär väl detta inte påverka Svenska Bio, så går det igenom finns ju de
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 april 2020 kl. 10:47:19
Skulle gissa det blåser över, AMC och Universal lär komma överens om något. Om jag inte misstar mig, lär väl detta inte påverka Svenska Bio, så går det igenom finns ju de
Beror på om delägda dotterbolag räknas med eller inte, i och med att Svenska Bio ägs till 50% av Filmstaden; som ju alltså i sin tur är helägt av AMC...

Jag tror dock också att de lär komma överens - det är alldeles för mycket pengar och för många filmer som Universal distribuerar, för att en världsomspännande bojkott skulle vara realistiskt...

Dessutom har ju AMC stora ekonomiska problem, och har ju nyligen ansökt om rekonstruktion, så de har knappast råd att förlora en massa ytterligare pengar.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 april 2020 kl. 11:09:37
Beror på om delägda dotterbolag räknas med eller inte, i och med att Svenska Bio ägs till 50% av Filmstaden; som ju alltså i sin tur är helägt av AMC...

Jag tror dock också att de lär komma överens - det är alldeles för mycket pengar och för många filmer som Universal distribuerar, för att en världsomspännande bojkott skulle vara realistiskt...

Dessutom har ju AMC stora ekonomiska problem, och har ju nyligen ansökt om rekonstruktion, så de har knappast råd att förlora en massa ytterligare pengar.
Dom som styr AMC borde dö ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2020 kl. 15:14:55
Dom som styr AMC borde dö ! >:(

Ser man på, en man som önskar död åt biografägare i ett ämne om Trolls. Vem hade kunnat ana det, va?

Vi säger så här att Universal kanske inte gjorde helt rätt ifrån sig när de sa att man i framtiden kommer att släppa filmer på bio och PVOD samtidigt för att ge de intresserade ett val, såklart AMC blir arga då, men att säga "fuck you, vi tänker inte visa era filmer mer" känns som att gå lite långt. De gör sig på så vis av med runt en femtedel av filmerna de skulle kunna tänkas visa och då även en femtedel av sina intäkter, när de dessutom ryktas ligga dåligt till ekonomiskt är det inte det smartaste draget att göra, så där såg man AMC som "underdog".
   Sen fick AMC support av andra biokedjor i USA som bestämde sig för att göra samma sak och fuckade då upp för Universal ytterligare och då ses Universal av vissa som underdog.
    Vilket scenario från förra året påminner denna situation om? Jo, Disney och Sonys gräl om Spider-Man. Hur slutade det? Med en överenskommelse, precis som det antagligen kommer att sluta nu med tanke på AMC och Universal tillsammans, genom att gräla, sabbar för sig själva och den internationella marknaden.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2020 kl. 15:14:55
Dom som styr AMC borde dö ! >:(

Det var väl att överdriva, jag förstår att du blir upprörd men man behöver inte skriva på en sida att någon borde dö...

Jag är också upprörd över det här med Corona-hysterin men jag anstränger mig ändå så gott det går att hålla en god profil!  ;)

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 maj 2020 kl. 15:27:27
Ser man på, en man som önskar död åt biografägare i ett ämne om Trolls. Vem hade kunnat ana det, va?

Vi säger så här att Universal kanske inte gjorde helt rätt ifrån sig när de sa att man i framtiden kommer att släppa filmer på bio och PVOD samtidigt för att ge de intresserade ett val, såklart AMC blir arga då, men att säga "fuck you, vi tänker inte visa era filmer mer" känns som att gå lite långt. De gör sig på så vis av med runt en femtedel av filmerna de skulle kunna tänkas visa och då även en femtedel av sina intäkter, när de dessutom ryktas ligga dåligt till ekonomiskt är det inte det smartaste draget att göra, så där såg man AMC som "underdog".
   Sen fick AMC support av andra biokedjor i USA som bestämde sig för att göra samma sak och fuckade då upp för Universal ytterligare och då ses Universal av vissa som underdog.
    Vilket scenario från förra året påminner denna situation om? Jo, Disney och Sonys gräl om Spider-Man. Hur slutade det? Med en överenskommelse, precis som det antagligen kommer att sluta nu med tanke på AMC och Universal tillsammans, genom att gräla, sabbar för sig själva och den internationella marknaden.

Spelar mitt kön roll ? ??? ??? ??? :o :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2020 kl. 17:27:22
Spelar mitt kön roll ? ??? ??? ??? :o :o

Nej, det lät bara bättre i mitt huvud än person
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Den hade ju varit på bio nu annars va?^^

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  1 maj 2020 kl. 20:37:25
Den hade ju varit på bio nu annars va?^^

Ja, om det inte varit för Corona. Hoppas bara den inte stoppas i Sverige på grund av Universals och AMCs dispyt
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats