Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pingvinerna från Madagaskar (TV serien)

Startat av Henrik Karlsson, 10 april 2020 kl. 03:57:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Karlsson

Är det verkligen Niclas Wahlgren som gör Kung Julien i TV serien  för han låter inte som i filmen

Disneyfantasten

#1
Vem spelar schimpansen Mason i denna serie? (Christian Fex verkar inte vara med i listan, märkligt, då han varit med i vissa KM-dubbningar innan han blev diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället)

Och vilka spelar gorillorna Bada & Bing*, kängurun Joey, flamingon Pinky, strutsen Sheila, koalan Leonard, grävlingarna Stacy & Becky, babianen Darla, lunnefågeln Hans, boaormen Savio, lemuren Clemson, valrossen Rhonda, schimpansen Lulu, alligatorn Roger, fåret Randy, Blå Hönan, Agent Stålkrås (stavning?), Röda Ekorren, Farbror Nigel, ekorren Fred, tvättbjörnen Archie, katten Max och delfinen Doris?  :)

Jag är rätt säker på att noshörningen Roy spelas av Peter Kjellström och att elefanten Burt spelas av Benke Skogholt...

Lite märkligt att Johan Hedenberg byttes ut mot Daniel Bergfalk som Rico i denna serie (då Johan som bekant dubbat mycket hos KM även om han egentligen är diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället), fast båda gjorde rollen mycket bra...

*Jag har för mig att åtminstone en av dem spelas av Peter Kjellström, men jag har inte riktigt koll på vem som är vem av de två...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 april 2020 kl. 09:15:41
Vem spelar schimpansen Mason i denna serie? (Christian Fex verkar inte vara med i listan, märkligt, då han varit med i vissa KM-dubbningar innan han blev diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället)


Jag har för mig det var Niclas Ekholm.

clara liljeberg

farbror nigels röst är roger storm som också gör rösten till karaktärerna i timon och pumbaa.

Elios


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 april 2020 kl. 09:15:41
Vem spelar schimpansen Mason i denna serie? (Christian Fex verkar inte vara med i listan, märkligt, då han varit med i vissa KM-dubbningar innan han blev diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället)

Och vilka spelar gorillorna Bada & Bing*, kängurun Joey, flamingon Pinky, strutsen Sheila, koalan Leonard, grävlingarna Stacy & Becky, babianen Darla, lunnefågeln Savio, boaormen Savio, lemuren Clemson, valrossen Rhonda, schimpansen Lulu, alligatorn Roger, fåret Randy, Blå Hönan, Agent Stålkrås (stavning?), Röda Ekorren, Farbror Nigel, ekorren Fred, tvättbjörnen Archie, katten Max och delfinen Doris?  :)

Jag är rätt säker på att noshörningen Roy spelas av Peter Kjellström och att elefanten Burt spelas av Benke Skogholt...

Lite märkligt att Johan Hedenberg byttes ut mot Daniel Bergfalk som Rico i denna serie (då Johan som bekant dubbat mycket hos KM även om han egentligen är diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället), fast båda gjorde rollen mycket bra...

*Jag har för mig att åtminstone en av dem spelas av Peter Kjellström, men jag har inte riktigt koll på vem som är vem av de två...

Jag hade tydligen fel om Burt och Gorillorna, det är helt andra personer som spelar dem... (det är dock fullt möjligt att jag minns fel, eller att det kanske är olika röster i olika avsnitt)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

jag har hört att några av karaktärerna nämnde nåt om några länder och landmärken och om magiska varelser och djur som de aldrig har träffat på som t.ex skrattande hyenor och kowalskis teckningar liknar som att man är med i en tecknad film som i marry poppins.

Disneyfantasten

Vet nu att strutsen Sheila spelas av Jenny Wåhlander för jag såg nämligen ett avsnitt där hon medverkade i söndags...

clara liljeberg


Simon Axelsson

Hur relevant det är vet jag inte, men rent kronologiskt går ju den här serien inte ihop med filmerna...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA


gstone

Citat från: MOA skrivet  7 januari 2021 kl. 12:04:02
Går detta fortfarande?

Den visas fordrande på tv, men jag tror inte det gärs nya avsnitt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 januari 2021 kl. 11:08:34
Hur relevant det är vet jag inte, men rent kronologiskt går ju den här serien inte ihop med filmerna...
Gör Netflix serierna med kung Julian de?

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 januari 2021 kl. 15:47:49
Gör Netflix serierna med kung Julian de?

Ja, det skulle jag nog säga, i varje fall bättre än Pingvinerna från Madagaskar-serien gör.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats