Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Luftens hjältar (TaleSpin)

Startat av TonyTonka, 17 december 2010 kl. 17:32:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

#45
Det förefaller helt klart tämligen osannolikt att en helt okänd person skulle ha gjort en sådan (mest troligt) liten roll, även om det i och för sig inte är helt omöjligt. Så det mest sannolika är väl att det ska vara antingen Ingemar Carlehed eller Stephan Carlsén - men vem av dem vågar jag inte sia om utan att faktiskt hitta åt rollfiguren i något avsnitt (men statistiskt sett är väl sannolikheten större att det ska vara Ingemar Carlehed, som är mer likt det angivna namnet).

Tyvärr vet jag inte heller vad rollfiguren ifråga heter i original, och utan det är det ju svårt att hitta åt rollfiguren och kunna dra en definitiv slutsats. :(

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2021 kl. 12:05:38
Jag återupptar denna fråga igen; vilka spelar Gibber, Hacksaw, Hal, Ratchet, Jock och Sadie i denna serie och vad heter karaktärerna på svenska?

Här kan man läsa mer om dem;

www.talespin.fandom.com/wiki/Air_Pirates

Gibber och Sadie spelas tydligen av Chuck McChan precis som fallet med Trucken (Dumptruck)

Hacksaw spelas tydligen av Charlie Adler precis som fallet med Knäpphund (Mad Dog)

Hal spelas tydligen av veteranen Frank Welker, känd för att kunna imitera djurläten...

Ratchet spelas tydligen av Rob Paulsen...

Jock spelas tydligen av Tony Jay precis som fallet med Shere Khan i denna serie (plus Frollo i Ringaren i Notre Dame, Dr Mörk i Skönheten och Odjuret, Berättaren i Skattkammarplaneten, Wraith i Mighty Ducks The Movie, med flera), iallafall enligt Disney Wiki;

www.disney.fandom.com/wiki/Air_Pirates

Will har tydligen inga repliker överhuvudtaget...

Ingen som vet?

Disneyfantasten

I denna spelas Alligatorn av Ingemar Carlehed, gorillan spelas av Roger Storm, noshörningens röst låter bekant;

www.youtube.com/watch?v=YW_FYcU14fk&t=44s

Erika

Noshörningen låter som Roger Storm, däremot låter det inte som gorillan spelas av Roger Storm. Rösten är visserligen förställd, men tycker han bitvis låter som Hans Gustafsson.

jimstrom

Tycker också att jag hör Hans Gustafsson som Gorillan
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

JRL

Citat från: jimstrom skrivet 28 oktober 2021 kl. 21:31:52
Tycker också att jag hör Hans Gustafsson som Gorillan

Alligatorn är Ingemar Carlehed, Noshörningen är Roger Storm, och Gorillan är Hans Gustafsson (om man lyssnar noga så hör man ju att den låter lite som Grymlingarna från Bumbibjörnarna).

Disneyfantasten

Jag har funderat och det kanske bara är jag, men när Don Karnage sjunger så tycker jag inte att det inte alls låter som Ingemar Carlehed, så vem är det egentligen? (rösten låter bekant)

www.youtube.com/watch?v=nqP3_UgFeQ0

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2022 kl. 19:22:26
Jag har funderat och det kanske bara är jag, men när Don Karnage sjunger så tycker jag inte att det inte alls låter som Ingemar Carlehed, så vem är det egentligen? (rösten låter bekant)

www.youtube.com/watch?v=nqP3_UgFeQ0
Något i rösten påminner lite om Öjebo.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2022 kl. 00:13:45
Något i rösten påminner lite om Öjebo.

Alltså samma röster som i Disneydags CD-skivan, som också gör Knäpphund och Trucken i CD-skivan, till skillnad från klippet jag visade där Ulf Källvik och Roger Storm sjunger precis som när de talar, hos övriga medlemmar sjunger Anders Öjebo med i kören...

Är det förresten någon som vet svaret på denna fråga;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2021 kl. 12:05:38
Jag återupptar denna fråga igen; vilka spelar Gibber, Hacksaw, Hal, Ratchet, Jock och Sadie i denna serie och vad heter karaktärerna på svenska?

Här kan man läsa mer om dem;

www.talespin.fandom.com/wiki/Air_Pirates

Gibber och Sadie spelas tydligen av Chuck McChan precis som fallet med Trucken (Dumptruck)

Hacksaw spelas tydligen av Charlie Adler precis som fallet med Knäpphund (Mad Dog)

Hal spelas tydligen av veteranen Frank Welker, känd för att kunna imitera djurläten...

Ratchet spelas tydligen av Rob Paulsen...

Jock spelas tydligen av Tony Jay precis som fallet med Shere Khan i denna serie (plus Frollo i Ringaren i Notre Dame, Dr Mörk i Skönheten och Odjuret, Berättaren i Skattkammarplaneten, Wraith i Mighty Ducks The Movie, med flera), iallafall enligt Disney Wiki;

www.disney.fandom.com/wiki/Air_Pirates

Will har tydligen inga repliker överhuvudtaget...

Zebastian



Goliat

Jag har letat efter efter musiksagorna samt inskannade omslag  och baksida.

Steffan Rudvall

Kanske fel ämne, men har någon listat ut om Ingemar Carlsén verkligen finns eller inte?

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2022 kl. 21:07:26
Kanske fel ämne, men har någon listat ut om Ingemar Carlsén verkligen finns eller inte?
Jag förstår inte riktigt varför skulle de kreditera en person som inte finns?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 31 mars 2022 kl. 00:36:38
Jag förstår inte riktigt varför skulle de kreditera en person som inte finns?
Dock är det här ju en person vars namn är en hybrid mellan två av skådespelarna som faktiskt medverkar så det känns snarare som att något blivit fel.