Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Christoffer Robin och Nalle Puh

Startat av E, 27 maj 2018 kl. 10:35:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Jag hoppas att dom gamla rösterna från dom förra filmerna är med igen

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 maj 2018 kl. 10:35:08
Den 12 oktober iår blir det ett kärt återseende på biograferna. För då är det nämligen premiär för Christoffer Robin och Nalle Puh. Och jag hoppas att dom gamla rösterna från dom förra filmerna är med igen. Jag hoppas mest på Charlie Elvegård som Kanin. Också på Benke Skogholt som Ior, Rolf Lydahl som Tiger, Ayla Kabaca som Kängru, Michael Blomqvist som Nasse, Per Svensson som Uggla. Vem tycker ni ska spela Nalle Puh och Ru.

Jag hoppas på detsamma som du!

Ru vet jag inga bra alternativ på, barnröster är svårast i dubbningsväg!

Hos Nalle Puh vill jag helst höra någon annan än Jan Jönsson! (Christian Hedlund kanske?)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 maj 2018 kl. 10:56:04
Bra förslag. Christian Hedlund skulle passa jättebra som Puh. Jag tycker också att Jan Jönsson inte ska vara med🐻🐷🐯🐰🦉🍯

Inget illa menat om Jan Jönsson, han är en duktig skådespelare, men som Puh passar han inte särskilt bra, hans röst skiljer sig för mycket från originalet och karaktärens andemening!

Vi får hoppas att han blir utbytt!

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 maj 2018 kl. 11:17:10
Hoppas jag med😎 Visste du förresten att Jan var gift med Eva från 5 myror är fler än 4 elefanter🙂

Jadå, det visste jag sedan innan!

Dessutom har jag för mig att han spelat Muskelsmurfen i en Doreen Denning dubbning av Smurfarna! (jag tror inte jag har sett den än dock)

Daniel Hofverberg

Det ska onekligen bli intressant att se vilka rösterna blir i den nya filmen. Jag tror att vi på goda grunder kan förutsätta att Charlie Elvegård, Benke Skogholt och Rolf Lydahl repriserar sina roller, som de ju gjort i ganska många år vid det här laget.

Tyvärr befarar jag att det sannolikt fortfarande blir Jan Jönsson, men jag hoppas att Disney har vett nog att underkänna honom så att dubbningsstudion (mest troligt SDI Media) tvingas hitta en ny skådespelare för Nalle Puh. Jan Jönsson är absolut en duktig skådespelare, men som Nalle Puh passar han inte, då han varken lyckas att bibehålla originalets karaktär eller någon nämnvärd röstlikhet.

Richardo

Liveaction filmen känns lite konstig i mina öron.

Jag tycker att den tecknade animerade är det bästa mediumet för att förmedla berättelsen om Nalle Puh, med tanke på att vi har att göra med antromorfiska figurer och inte enbart dockor.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2018 kl. 15:26:03
Det ska onekligen bli intressant att se vilka rösterna blir i den nya filmen. Jag tror att vi på goda grunder kan förutsätta att Charlie Elvegård, Benke Skogholt och Rolf Lydahl repriserar sina roller, som de ju gjort i ganska många år vid det här laget.

Tyvärr befarar jag att det sannolikt fortfarande blir Jan Jönsson, men jag hoppas att Disney har vett nog att underkänna honom så att dubbningsstudion (mest troligt SDI Media) tvingas hitta en ny skådespelare för Nalle Puh. Jan Jönsson är absolut en duktig skådespelare, men som Nalle Puh passar han inte, då han varken lyckas att bibehålla originalets karaktär eller någon nämnvärd röstlikhet.

Dessutom så blir Charlie Elvegård detta år 75, så den nya Nalle Puh filmen är det perfekta firandet för hans jubileum! Jag hoppas att han får leva i många år till och göra Kanins röst! Det lär väl bli svårt att hitta en ny passande röst när han väl slutar!

Hur tror du då med Michael Blomqvist och Ayla Kabaca?

Du tar som alltid orden ur mun på mig när det gäller Jan Jönsson som Puh!

Hur tror du om Christian Hedlund som Nalle Puh?

Disneyfantasten

Jag har slagit vad med mig själv; om Charlie Elvegård återkommer som Kanin och Nalle Puh bytt röst så går jag och ser den, men om Jan Jönsson återkommer som Nalle Puh och Kanin bytt röst så struntar jag i att se den!

Det är tre månader kvar tills filmen visas i Sverige, så det är något att se framemot...  :D

Disneyfantasten

Tråkiga nyheter; Kanin kommer att byta röst eftersom Charlie Elvegård avled idag... (synd, nu har alla de tre bästa rösterna inom svenska Nalle Puh ensemblen; Guy De La Berg (Nalle Puh), Hans Lindgren (Sorken) och Charlie Elvegård (Kanin) lämnas oss)...

74 är ju ingen ålder alls, trodde han skulle få vara kvar längre...  :'(

Om Nalle Puh fortfarande görs av Jan Jönsson så struntar jag som sagt i att se filmen...

Disneyfantasten

Idag hittade jag trailern till filmen med svensk dubbning; www.sf.se/film/NCG128908/christoffer-robin-och-nalle-puh

Tyvärr var Jan Jönsson med i trailern, men vi får ta det med en nypa salt och hoppas att det bara var slaskröster...

Men glädjande verkar Rolf Lydahl och Benke Skogholt vara med även i denna trailer, så man kan hoppas att de är med i filmen iallafall!  :)

Det ska iallafall bli intressant att se om Charlie Elvegård hunnit spela in sina repliker som Kanin innan hans bortgång eller om karaktären redan hunnit byta röst...

Precis som Berättaren låter speakern som Christian Fex!

En lite knasig sak är att filmens åldersgräns är "7 år", eftersom alla tidigare Nalle Puh filmer klassats som "Barntillåtna" (till-och-med Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin, som ju blev bedömd för sina skräckscener)

gstone

Undrar vem som gör Uggla och Kängru. Personligen tycker jag att efter som dom byte alla Röster utom Tigger och Puh. Så behöver bara Rolf Lydhan och Jan Jönson komma till baka. Dom andra karatärna kan få nya röster som bättre passar deras nya Engelska röster. till exempel Brad Garrett som I-or kommer inte låta likadant som Bud Luckey och Nick Mohammed kommer inte låta helt like Travis Oates. Så jag har inger emot att dom byter dom svenska rösterna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2018 kl. 18:41:51
Undrar vem som gör Uggla och Kängru. Personligen tycker jag att efter som dom byte alla Röster utom Tigger och Puh. Så behöver bara Rolf Lydhan och Jan Jönson komma till baka. Dom andra karatärna kan få nya röster som bättre passar deras nya Engelska röster. till exempel Brad Garrett som I-or kommer inte låta likadant som Bud Luckey och Nick Mohammed kommer inte låta helt like Travis Oates. Så jag har inger emot att dom byter dom svenska rösterna.

Nalle Puh skulle verkligen behöva byta röst, då Jan Jönsson är allt annat än lyckad i den rollen, även om det inte är något fel på hans skådespelartalanger...

I övrigt hoppas jag att rösterna får vara kvar, då det annars blir lite för bökigt och stressigt, då Nalle Puh karaktärerna bytt röster alltför ofta!

swosh

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2018 kl. 18:48:58
Nalle Puh skulle verkligen behöva byta röst, då Jan Jönsson är allt annat än lyckad i den rollen, även om det inte är något fel på hans skådespelartalanger...

I övrigt hoppas jag att rösterna får vara kvar, då det annars blir lite för bökigt och stressigt, då Nalle Puh karaktärerna bytt röster alltför ofta!

På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?

Daniel Hofverberg

Citat från: swosh skrivet 31 augusti 2018 kl. 12:20:38
På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?
Det är absolut inget fel på Jan Jönssons inlevelse, men han har i stort sett ingen som helst likhet med originalrösten Jim Cummings och bibehåller heller inte alls samma röstkaraktär som Cummings.

Jag tror faktiskt att till och med jag skulle kunna efterlikna Jim Cummings Puh-röst bättre än Jan Jönsson...!

Att han kunnat bli godkänd av Disney är ett mysterium. Däremot är han som sagt absolut en duktig skådespelare, men passar inte alls till den här rollen.

TonyTonka

Citat från: swosh skrivet 31 augusti 2018 kl. 12:20:38
På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?

Jag håller med om det som Daniel skrev. Dock så måste jag ändå säga att jag tycker att han (utöver att han inte lyckas fånga Jim Cummings speciella originalröst) låter väldigt stel och obekväm i rollen. Det känns nästan som om hans tolkning av Puh är någon form av fandub på youtube.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: swosh skrivet 31 augusti 2018 kl. 12:20:38
På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?

Anledningen är ganska solklar; han är inte alls särskilt lik varesig originalrösten eller karaktärens andemening, han är även alldeles för alldaglig, blek, stel, onaturlig och obekväm för att kunna passa karaktären!

Sett till röstlikhet och röstkaraktär så har Guy De La Berg varit den bästa rösten, han passade även till karaktärens utseende, personlighet, samt värme och hjärta och det är därför mycket sorgligt att han gick bort alldeles för tidigt!  :(

Lilla My

Någon som vet ännu om Charlie gjort Kanin i filmen? Tänkte inte se filmen alls, än mindre med svenskt tal. Men efter Charlies bortgång blir jag sugen på att ta mig en titt, om nu chansen finns att han dubbat här. Fick reda på hans bortgång först idag (ja jag är fett efter) och är smått förkrossad, tbh.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 10 oktober 2018 kl. 06:10:25
Någon som vet ännu om Charlie gjort Kanin i filmen? Tänkte inte se filmen alls, än mindre med svenskt tal. Men efter Charlies bortgång blir jag sugen på att ta mig en titt, om nu chansen finns att han dubbat här. Fick reda på hans bortgång först idag (ja jag är fett efter) och är smått förkrossad, tbh.

Charlie är inte med i filmen. Han dog innan han ha spela in dialog, bara så du vet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Jo tog reda på det någon timma efter jag postade min kommentar. Så gåre när man postar innan man gjort research ;) Men tack ändå

Disneyfantasten

Jag såg nyss att creditlistan äntligen tillkommit på hemsidan!  :)

Jag har inte sett filmen än (kommer att göra det nästa helg), men jag är imponerad att Monica Forsbergs sångtexter återanvändes i denna dubbningar, då de inte ens verkade vara med i den senaste animerade filmen "Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen", som hade premiär 2011...

Jag är även imponerad av att Nina Hjelkqvist var med i denna dubbning, då jag hoppats att hon någon gång skulle dubba...

Jag är också imponerad att Anders Nyström (aka Maurice i Skönheten och Odjuret) medverkade i denna dubbning, då han inte verkar ha dubbat på länge...

Jag är också imponerad att Dan Bratt var med i den, jag har inte sett honom i någon creditlista på länge... (likaså Roger Storm)

Förresten så har filmen biopremiär precis idag!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2018 kl. 15:44:34
Jag såg nyss att creditlistan äntligen tillkommit på hemsidan!  :)

Jag har inte sett filmen än (kommer att göra det nästa helg), men jag är imponerad att Monica Forsbergs sångtexter återanvändes i denna dubbningar, då de inte ens verkade vara med i den senaste animerade filmen "Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen", som hade premiär 2011...

Jag är även imponerad av att Nina Hjelkqvist var med i denna dubbning, då jag hoppats att hon någon gång skulle dubba...

Jag är också imponerad att Anders Nyström (aka Maurice i Skönheten och Odjuret) medverkade i denna dubbning, då han inte verkar ha dubbat på länge...

Jag är också imponerad att Dan Bratt var med i den, jag har inte sett honom i någon creditlista på länge... (likaså Roger Storm)

Förresten så har filmen biopremiär precis idag!

Det är så himla kul att Nyström dubbare igen !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Idag såg jag äntligen filmen på bio! Jag tycker att den faktiskt var ganska bra, ingen av mina favoriter, men den är klart sevärd!

Jan Jönsson var visserligen bättre än tidigare, men fortfarande allt annat än bra i den rollen, nu är jag riktigt utlessen på honom (inget fel på honom som skådespelare, men i just denna roll är han 100% felplacerad!) och även om han hittills endast har gjort rollen i ett fåtal produktioner så är det ändå för mycket! Nalle Puh är absolut i behov av en ny röst!

Daniel Goldmann är inte heller vidare lyckad som Kanin, inget fel på honom som skådespelare heller, men även han är 100% felplacerad i denna roll (även om han är bättre än både Hans Lindgren och Peter Wanngren i rollen) och hans är alldeles för olik sin förgångare Charlie Elvegård (RIP) för att man ska kunna vänja sig vid honom, så även Kanin är i behov av en ny röst! Dock har Kanin en ganska liten roll i denna film, så här är det inga större problem...

Då tycker jag klart bättre om rösterna till Nasse, Tiger, Ior, Uggla och Kängu, som återigen görs av Michael Blomqvist (med start 2002), Rolf Lydahl (med start 2003), Benke Skogholt (med start 2000), Per Svensson (med start 2011) respektive Ayla Kabaca (med start 2003)!

Michael Blomqvist kommer i och för sig inte upp i Jörgen Lantz nivå (som gjorde rollen som Nasse 1988-1998 och blev underkänd 2000), men jag tycker iallafall att han kommer som god tvåa och han är mycket lik originalrösten och bibehåller precis rätt röstkaraktär...

Rolf Lydahl är riktigt bra som Tiger och är faktiskt enligt mig på andra plats näst efter Thomas Hellberg (som gjorde rollen 2000-2002), och han är jättelik originalrösten, bibehåller rätt röstkaraktär och lyckas också till fullo bibehålla karaktärens läspande (även om Thomas Hellberg, Steve Kratz och Jan Malmsjö också var mycket duktiga på den fronten)!

Benke Skogholt passar också bra som Ior, han kommer i och för sig inte upp i John Harrysons nivå (som gjorde rollen 1988-1998, blev underkänd 2000 och avled 2008), men han kommer iallafall som god tvåa och är lik originalrösten och karaktärens andemening och använder precis den basröst som karaktären ska föreställas att ha!

Uggla och Kängu har i och för sig små roller, men jag tycker iallafall att Ayla Kabaca är bra i denna roll och lika duktig idag som när hon började i Nasses Stora Film, Per Svensson är också mycket bra och faktiskt i samma klass som både Carl Billquist (RIP 1993) och Gunnar Uddén, som tidigare gjort rollen!

Såvitt jag kan avgöra gjordes Winslows Far av Anders Nyström (jag kände igen rösten i och med att han tidigare dubbat Maurice i Skönheten och Odjuret och dessförinnan Dr Dawson i Mästerdetektiven Basil Mus)

Jag har faktiskt också vant mig alltmer vid Christian Fex som Berättaren och tycker att han är värdig ersättare, även om jag av nostalgiska skäl alltid kommer att föredra Ingemar Carlehed...

Sammanfattning av dubbningen; den är mycket bra gjord, även om Nalle Puhs och Kanins röster drar ner den en aning, med andra ord ger jag den 99/100

Elios

Ser fram emot att se den snart. Undrar hur den kommer vara som liveaction. 😆😉

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2018 kl. 18:31:24
Daniel Goldmann är inte heller vidare lyckad som Kanin, inget fel på honom som skådespelare heller, men även han är 100% felplacerad i denna roll (även om han är bättre än både Hans Lindgren och Peter Wanngren i rollen) och hans är alldeles för olik sin förgångare Charlie Elvegård (RIP) för att man ska kunna vänja sig vid honom, så även Kanin är i behov av en ny röst! Dock har Kanin en ganska liten roll i denna film, så här är det inga större problem...

Har Peter Wanngren spelat Kanin? När? ???

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 oktober 2018 kl. 23:35:42
Har Peter Wanngren spelat Kanin? När? ???

I en musiksaga!

Hans Gustafsson gjorde också Kanin i en musiksaga! Han är bättre än de tre andra, men fortfarande ljusår ifrån Charlie Elvegårds insats!

Elios

Är det bara jag eller känns det inte ganska så sjukt att det kommit två filmer om Christopher Robin nu i år? Då den ena hette Goodbye Christopher Robin.

gstone

Citat från: Elios skrivet 22 oktober 2018 kl. 15:21:54
Är det bara jag eller känns det inte ganska så sjukt att det kommit två filmer om Christopher Robin nu i år? Då den ena hette Goodbye Christopher Robin.

Fast dom är ju helt olika slags filmer och Goodbye år ju teistiskt sätt från föra året även om den kom ut i Sverige i år . Men det är ändå ganska anmärkningsvärt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Idag såg Chirstoffer Robin och Nalle. Den var bra, freshare en många  Disney's senast spel filmer baserad på gammla filmer. Förvånasvärt melankolisk. På många sett en rätt dyster film occkså en ganska liten film inga stora spicall efecter eller makalös millgörer. Rösten var bra. Men jag hade föredragit Jörgen Lanz som Nasse och Stephan Karlsén som I-or annnars var det bra. Nalle Puhs röst lätt ganska annorlunda. Men både Guy del la berg och Tor Isdal är döda så det går förstå inte att få dom att göra röst. Gillar Kanin nya röst passar väldigt bra med rollen. Uggla och Tigger lät prefcta jag tror inte du kan hitta bättre röster för dom( Nu när Carl Billquist och Åke  Lagergren är döda). Människorna röster var också bra. Hon som spelade  dotter hade välidigt bra inlevelse för någon så ung.  Gammal Winslow är jag ganska säker på är Andres Nyström. Däremot undrar jag vem som var Ralph Butterworth kunde inte rikigt plasecera rösten. Jag hörde och John Whalström i filmen men jag har glömt i vilken roll minns bara att jag tydiiget kände igen honnom. Min farbor( som jag såg filmen med) hade brotom till en AEK Marts efter rått såg han inte sitta med under hella efter texterna och höra alla sånger. Dock kan jag påpeka att vill värkande en anning långsam för att hålla interst oss vissa barn. Inte så mycke skrek, spring, slagsmål och Slaptick som andra barnfilmer idag. Ett av barn som jag var med sa att hon gillade filmen men det andra hennes syster sa att hon inte gjord det. Jan Jönson har bra inlevelse tycker jag. Den var inte lika bra som nöttknäparen som jag såg tidigare och veckan och älskade. Men den var bra mer nyskapa än Sjönheten och Odjurer eller Djungelboken. Skönheten och Odjuet hade maklösa kostymer och undre bara Scenografi men filmen var välidigt onödig.Vist det var kul att se Emma Thompson som Mr.Potts och den fantasirika Ian McKellen som Clockworh och du kan inte hitta en bättre live action Belle Emma Watson men filmen behövdes verkligen inte originalet var undrebart. Askungen behövdes ännu mindre. Askungen var gjord av Walt själv och den filmen är nästan prefect. Hoppa inte live action remake på Snövitt händer. Den enda positiva med det är att det är att det skulle var kul att se ven som ska spela dvärgarna. Men då kan dom väl bara åter uppliva den där "Dwarfs" Prequelen fast i live action. Aladdin känns extremt onödigt. Men det är kul att så många arab skådspelare för chansen att ha huvudroller i en stor Disney blockbuster. Jag kommer också och se Lejonkubgen men bara för att den har en All Star rollista av röster. Crulla ju en spin off så det har jag inger emot och Pinochio kan bli bra för Pual King ska göra den från ett manus av Oscars nominerad Chris Weitz så den kan nog bli bra. Lilo och Sitch i live action låter som en konstigt idé. Mulan har ju en helt annan handlingen så det är inte rikigt samma sak och Dumbo har Tim Burton bakom kammarn så den komme nästan abesolut att vara bra. Men jag skulle helst inte vilja ha Live Action Lila Sjöjungfrun. Live action Taran och deb magiska Kittlen kan nog bli bra. Och svärdet i sten är jag okej mes för jag vill ha en ny store budget Kung Arthur( jag vet att Warner gjord en men jag har hört att den var välidigt dålig). Jag ingeb att seja om Lady of Lufsen live action varsle pestivet  eller negativet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag gillar verkligen inte Nalle Puhs och Kanins röster i filmen! Men tyvärr är både Guy De La Berg och Charlie Elvegård i himlen, så det är förståeligt, annars borde ju nästan vem som helst kunna passa bättre än den i dessa roller... (jag är glad att jag slipper Olli Markenros och Puh, även om det inte är något fel på Markenros skådespeaartalanger, men till kommande projekt bör man underkänna Jönsson och Goldmann i dessa roller, det enda som är bra med deras insatser är inlevelsen)

Jag tycker faktiskt att Michael Blomqvist är bra som Nasse och jag tycker att han både är lik originalrösten och bibehåller rätt röstkaraktär, han är givetvis inte lika bra som Jörgen Lantz (som tyvärr underkändes redan 2000), men han kommer som god tvåa, och han är bättre än Pontus Gustafsson enligt mig, och många gånger bättre än både Marie Isedal och Gunnel Fred, som båda var under all kritik i dennaa roll... (även om båda är duktiga skådespelare, men tyvärr är de alldeles för feminina, ljusa, gälla och gnälliga för att kunna passa särskilt bra som Nasse)

Jag tycker också att Benke Skogholt är bra som Ior, rösten passar karaktären och han har också rätt inlevelse och dysterhet i rollen, han kommer förstås inte upp i John Harrysons nivå, men han kommer som god tvåa och är avsevärt bättre än Sven Wallskog som inte direkt passade karaktären...
(fast Stephan Karlsén gjorde också en bra rolltolkning och därför hade jag inte haft något emot ifall han hade fortsatt som Ior)

Jag håller dock med om att Tigers och Ugglas röster utan tvekan var bra!

Disneyfantasten

Vilka spelar Andreas Andersson, Dan Bratt, Ewa-Maria Roos, Jan Simonsson, Johan Wahlström, Lucas Krüger, Nina Hjelmqvist och Suzanna Dilber i filmen?

gstone

Vem spelar polisen som Matt  Berry spelar i bild ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 oktober 2020 kl. 18:45:08
Andreas dubbar den snubben som säger: Tack så väldigt mycket det här e mitt leverbröd

Ursäkta sent svar men det var längesedan jag såg filmen så jag undrar fortfarande vilken karaktär det är...

Kanske denna hemsida kan vara till hjälp med att svara på vilken karaktär det är?;

www.aveleyman.com/FilmCredit.aspx?FilmID=33746

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 december 2020 kl. 09:02:43
Karaktären anges som: Newspaper Seller på den sidan

Tack! Då lägger jag till honom i mitt kollage på måndag!  :)

gstone

Tänk om man tillägnade den här filmens dubbning till Charlie Elvegård på samma sätt som man gör med filmer när någon gått bort :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 17:08:05Tänk om man tillägnade den här filmens dubbning till Charlie Elvegård på samma sätt som man gör med filmer när någon gått bort :D
Dom på Disney skulle skrivit "denna film till minne av älskare Charlie elvegård även om han tyvärr inte var med eftersom han gått bort innan svenska dubbning började producera".

gstone

Citat från: Oskar skrivet 26 maj 2023 kl. 17:14:49Dom på Disney skulle skrivit "denna film till minne av älskare Charlie elvegård även om han tyvärr inte var med eftersom han gått bort innan svenska dubbning började producera".
Prices min idé :D

Dom flesta isverige kommer ju minnas honom som rösten till Kanin :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka av överiga röster spelar vilka  biroller ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.