Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bäst som Cera?

Startat av Elios, 9 juli 2011 kl. 16:21:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Cera i Landet för länge sedan?

Hanna Alström
5 (45.5%)
Eleonor Telcs
6 (54.5%)
Jasmine Heikura
0 (0%)

Antal personer som röstat: 11

Elios

1000:e ämnet: Motivera gärna själv tycker jag att Eleonor Telcs är bäst som Cera.

Soscla

Jag har ingen bra motivering, jag tycker bara att Eleonor "passar" bättre...
It's so fluffy I'm gonna die!

juku

Hanna  har en finare röst tycker jag.

Steffan Rudvall

Eleonor Telcs då det är hon som passar bäst och även har spelat rollen längst så  man är van vid hennes röst därför blev jag besviken på att hon inte fick spela Cera i den senaste filmen från 2016

MOA

Varför dra upp ett nästan 10 år gammalt ämne?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 28 augusti 2020 kl. 17:16:17
Varför dra upp ett nästan 10 år gammalt ämne?
Ser just nu på den andra filmen första gången (vad jag vet) som Elenor spelades Cera

E

Min röst fick Hanna för 1:an är ju minnesvärd. Eleonor passar också bra men uppföljarna i sig är bara skit

Vem dubbar Cera i filmen från 2016 förresten? Kollade bara litegrann på den för några år sen och tyckte det lät som Eleonor

Steffan Rudvall

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 augusti 2020 kl. 17:46:07
Min röst fick Hanna för 1:an är ju minnesvärd. Eleonor passar också bra men uppföljarna i sig är bara skit

Vem dubbar Cera i filmen från 2016 förresten? Kollade bara litegrann på den för några år sen och tyckte det lät som Eleonor
Jag tror inte att det är Elenor jag tycker att Cera låter som Jasmine Heikura

Elios

Är det samma Hanna Alström som varit med i Kingsman filmerna?^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 29 augusti 2020 kl. 19:29:28
Är det samma Hanna Alström som varit med i Kingsman filmerna?^^
Ja det är hon, kan du lägga till Jasmine Heikura i omröstningen?

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 augusti 2020 kl. 19:33:30
Ja det är hon, kan du lägga till Jasmine Heikura i omröstningen?

Jag har lite dålig koll men spelar hon Cera i dem då nyaste Landet för Längesedan?   ::)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Elios skrivet 29 augusti 2020 kl. 23:03:42
Jag har lite dålig koll men spelar hon Cera i dem då nyaste Landet för Längesedan?   ::)
Hon spelar henne i den senaste filmen Landet för längesedan 14 från 2016

Disneyfantasten

Jag valde Eleonor Telcs för att hon har bättre inlevelse och passar karaktären mer...

Hanna Ahlström är helt okej, men låter avsevärt barnsligare och har även betydligt sämre inlevelse...

Dessutom är hon en betydligt bättre karaktär i de andra filmerna plus TV-serien, om än fortfarande lite stöddig, i första filmen är hon helt elak mot Lillefot, den sämsta scenen genom hela filmen är följande replikskiften;

>Lillefot: Min mamma sa det (eller hur sa han nu igen?)
>Cera: Då var hon en ännu dummare långhals
>Lillefot: Ta tillbaks det där
>Cera: Aldrig
>Lillefot: Ta tillbaks det där
>Cera: Nä

Sedan tycker jag också att Landet För Längesedan, som visserligen är en helt okej och hyfsad franschise hos alla sina filmer plus TV-serien, för min personliga del är den av Don Bluths tio produktioner (eller nio beroende på hur man ser det) som håller lägst klass, första filmen är mörkare och dystrare men har bättre budget, de senare filmerna och TV-serien är färggladare och barnvänligare men har lägre budget, så det är svårt att entydligt säga vilken av filmerna som är bäst...

Sedan är det också trist att hans mamma dör i första filmen medan han har kvar sin mormor, morfar och pappa (även om den sistnämnda endast medverkar i den tionde filmen), plus att hela temat också är dinosaurier, som jag visserligen inte alls har någonting emot, men som inte riktigt är min kulör då jag som sann djurfantast helst vill fokusera på "riktiga" djur... (dessutom så är alla jordens fåglar och repliker tillräckligt lika dinosaurier ändå)

Sammanfattningsvis är Landet För Längesedan enligt min åsikt bättre än Den Gode Dinosaurien av Disney/Pixar (som enligt mig är skaplig), men sämre än Dinosaurier av Disney (som enligt mig är ganska bra, som jag förstått det är det förövrigt endast karaktärerna i den här filmen som är datoranimerade medans bakgrunderna och miljöerna är verkliga)

Men som sagt, Eleonor Telcs är bäst av de två jag hört... (jag har dock inte sett 2016-års film ännu så jag vet knappt någonting alls om den)