Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Snurre Sprätts jul

Startat av gstone, 3 mars 2022 kl. 19:23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Snurre sprätts jul var ett halvtimmes långt program som visade på barnkanalen i början av 1990.

Barnkanalen visade den på jul i några år.

Det var en serier ihoklippade kortfilmer bland dom Bugs Bunny's Christmas Carol,Hare Trimmed från 1953 , The Fright Before Christmas och kanske en eller två till den gick på barnkanlen i några årt

Per-Arne Ehlin var regissör och det var svt själva som stod för dubbningen

Vet någon vilka rösterna i detta program var ?

Snurre låter lite som Steve Kratz . Men jag vet inte resten'.
'

Det har tyvärr inte sänt på många år.

Men jag skulle gärna vilja veta rösterna
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 mars 2022 kl. 19:23:29
Snurre sprätts jul var ett halvtimmes långt program som visade på barnkanalen i början av 1990.

Barnkanalen visade den på jul i några år.

Det var en serier ihoklippade kortfilmer bland dom Bugs Bunny's Christmas Carol,Hare Trimmed från 1953 , The Fright Before Christmas och kanske en eller två till den gick på barnkanlen i några årt

Per-Arne Ehlin var regissör och det var svt själva som stod för dubbningen

Vet någon vilka rösterna i detta program var ?

Snurre låter lite som Steve Kratz . Men jag vet inte resten'.
'

Det har tyvärr inte sänt på många år.

Men jag skulle gärna vilja veta rösterna
Jag är skeptisk, då Barnkanalen absolut inte fanns på 90-talet.

Daniel Hofverberg

Nu fattar jag ingenting här. Barnkanalen startade ju först i december 2002, så det du skriver talar emot varann. Dessutom hittar jag ingenting när jag söker på titeln "Snurre Sprätts jul" i Svensk Mediedatabas, trots att de ska ha alla SVTs sändningar sedan 1978 - så även om det här hade sänts på någon annan av SVTs kanaler så borde den ha funnits med där.

En sökning på "Snurre Sprätts jul" i Kungliga Bibliotekets tidningstjänst ger heller inga träffar, så den titeln verkar inte ha nämnts i någon dagstidning överhuvudtaget. Så om SVT sände något sådant här, så kan den i alla fall definitivt inte ha hetat så i tablåerna...

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 mars 2022 kl. 20:32:34
Nu fattar jag ingenting här. Barnkanalen startade ju först i december 2002, så det du skriver talar emot varann. Dessutom hittar jag ingenting när jag söker på titeln "Snurre Sprätts jul" i Svensk Mediedatabas, trots att de ska ha alla SVTs sändningar sedan 1978 - så även om det här hade sänts på någon annan av SVTs kanaler så borde den ha funnits med där.

En sökning på "Snurre Sprätts jul" i Kungliga Bibliotekets tidningstjänst ger heller inga träffar, så den titeln verkar inte ha nämnts i någon dagstidning överhuvudtaget. Så om SVT sände något sådant här, så kan den i alla fall definitivt inte ha hetat så i tablåerna...

Jag tror han skämtar lite. Det är nog mer ett önsketänk. Har hänt tidigare i en annan tråd där jag funderade en stund över titeln han angett att programmet skall ha haft enligt gstone.
Men efter en stund och några inlägg så erkände han att han hittade på namnet. Kanske likadant nu.. :o :)

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  3 mars 2022 kl. 20:46:20
Jag tror han skämtar lite. Det är nog mer ett önsketänk. Har hänt tidigare i en annan tråd där jag funderade en stund över titeln han angett att programmet skall ha haft enligt gstone.
Men efter en stund och några inlägg så erkände han att han hittade på namnet. Kanske likadant nu.. :o :)
Man kan aldrig va säker