Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Lasse Swärd VS Doreen Denning

Startat av Adam Larsson, 10 november 2020 kl. 12:53:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem gjorde bäst dubbningar?

Lasse Swärd
0 (0%)
Doreen Denning
7 (100%)

Antal personer som röstat: 7

Adam Larsson


Steffan Rudvall


Disneyfantasten

#2
Jag röstade på Doreen Denning just för att hon gjort fler dubbningar än vad Lasse Swärd har gjort!  :) (fast Lasse Swärd och även Martin Söderhjelm gjorde också bra dubbningar)

Henrik Karlsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 november 2020 kl. 11:23:08
Doreen Denning för jag är uppvuxen med Disney  :)
Vi är dock också vuxna med Lucky Luke och Bröderna Daltons hämnd som är en Lasse Swärd dubbning.

Steffan Rudvall

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 20 november 2020 kl. 23:40:22
Vi är dock också vuxna med Lucky Luke och Bröderna Daltons hämnd som är en Lasse Swärd dubbning.
Ja, men Doreen Denning har gjort mycket mer dubbningar.

Disneyfantasten

Rätta mig om jag har fel, men som jag förstått det så har Martin Söderhjelm och Doreen Denning endast regisserat dubbningar av filmer producerade i USA (däribland Disney och en del annat också) medan Lasse Swärd endast regisserat dubbningar av filmer som producerats i Frankrike?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 april 2021 kl. 17:09:51
Rätta mig om jag har fel, men som jag förstått det så har Martin Söderhjelm och Doreen Denning endast regisserat dubbningar av filmer producerade i USA (däribland Disney och en del annat också) medan Lasse Swärd endast regisserat dubbningar av filmer som producerats i Frankrike?
Som typ Asterix?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 april 2021 kl. 17:09:51
Rätta mig om jag har fel, men som jag förstått det så har Martin Söderhjelm och Doreen Denning endast regisserat dubbningar av filmer producerade i USA (däribland Disney och en del annat också) medan Lasse Swärd endast regisserat dubbningar av filmer som producerats i Frankrike?
Det stämmer inte Doreen Denning har dubbat serier och filmer som inte kommer från USA och Lasse Swärd har dubbat mer än bara som som kommer från Frankrike.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2021 kl. 17:28:06
Det stämmer inte Doreen Denning har dubbat serier och filmer som inte kommer från USA och Lasse Swärd har dubbat mer än bara som som kommer från Frankrike.

Justé, Mio Min Mio är ju producerad i Tyskland tror jag och Fantastiska Wilbur är en Hanna-Barbera produktion och Hanna-Barbera är producerade i USA, sedan är ju Jakten På Skattkammarön producerad i Japan och alla dessa tre har ju regisserats av Lasse Swärd...

Vilka filmer har Doreen Denning dubbat som inte är producerade i USA? (utöver Smurfarna och Den Förtrollade Flöjten och en del Smurfarna-produktioner i början av 1980-talet som dessa producerades i Frankrike)

Fast Doreen Denning har väl aldrig dubbat några TV-serier?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 april 2021 kl. 17:35:33
Justé, Mio Min Mio är ju producerad i Tyskland tror jag och Fantastiska Wilbur är en Hanna-Barbera produktion och Hanna-Barbera är producerade i USA, sedan är ju Jakten På Skattkammarön producerad i Japan och alla dessa tre har ju regisserats av Lasse Swärd...

Vilka filmer har Doreen Denning dubbat som inte är producerade i USA? (utöver Smurfarna och Den Förtrollade Flöjten och en del Smurfarna-produktioner i början av 1980-talet som dessa producerades i Frankrike)

Fast Doreen Denning har väl aldrig dubbat några TV-serier?  ???
Dock så är ju Smurf produktionerna från början av 80-talet avsnitt ur hanna-barbera tv-serien. Doreen har dock dubbat några Asterix filmer och hon har faktiskt dubbat tv-serier dock inga kända sådana.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2021 kl. 17:39:41
Dock så är ju Smurf produktionerna från början av 80-talet avsnitt ur hanna-barbera tv-serien. Doreen har dock dubbat några Asterix filmer och hon har faktiskt dubbat tv-serier dock inga kända sådana.

Är du säker? För jag kan inte komma på en enda Asterix-film som dubbats av Doreen Denning! (både Asterix och Hans Tappra Galler, Asterix och Kleopatra och Asterix 12 Stordåd är alla tre dubbade av Lasse Swärd, Asterix Gallernas Hjälte är dubbad av Monica Forsberg och KM Studio, Asterix och Britterna och Asterix och Bautastensmällen är båda dubbade av Videobolaget och Asterix i Amerika är dubbat av Salut Audio)

Justé, Smurfarna är också Hanna-Barbera producerade...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 april 2021 kl. 17:51:32
Är du säker? För jag kan inte komma på en enda Asterix-film som dubbats av Doreen Denning! (både Asterix och Hans Tappra Galler, Asterix och Kleopatra och Asterix 12 Stordåd är alla tre dubbade av Lasse Swärd, Asterix Gallernas Hjälte är dubbad av Monica Forsberg och KM Studio, Asterix och Britterna och Asterix och Bautastensmällen är båda dubbade av Videobolaget och Asterix i Amerika är dubbat av Salut Audio)

Justé, Smurfarna är också Hanna-Barbera producerade...
Hon har dubbat Asterix & Obelix möter Caesar. Bara för att klargöra så är inte Smurfarna och den förtrollade flöjten hanna-barbera.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2021 kl. 17:57:02
Hon har dubbat Asterix & Obelix möter Caesar. Bara för att klargöra så är inte Smurfarna och den förtrollade flöjten hanna-barbera.

Nej det förstås, Den Förtrollade Flöjten är fransk-producerad medan TV-serien är producerad av Hanna-Barbera...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2021 kl. 17:57:02Hon har dubbat Asterix & Obelix möter Caesar. Bara för att klargöra så är inte Smurfarna och den förtrollade flöjten hanna-barbera.

Ursäkta att jag svarar sent...

Det är inte Doreen Denning som regisserat den utan Britt Olofsson och Lars Edström;

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/asterixochobelix-caesar/

Faktum är att Doreen Denning inte regisserat en enda film efter Don Bluth's Tummelisa 1994 (iallafall inte hos Barrefelt, men hon var hos PangLjud 2000 när hon regisserade den danska filmen Hjälp Jag Är En Fisk).

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2022 kl. 18:06:54Ursäkta att jag svarar sent...

Det är inte Doreen Denning som regisserat den utan Britt Olofsson och Lars Edström;

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/asterixochobelix-caesar/

Faktum är att Doreen Denning inte regisserat en enda film efter Don Bluth's Tummelisa 1994 (iallafall inte hos Barrefelt, men hon var hos PangLjud 2000 när hon regisserade den danska filmen Hjälp Jag Är En Fisk).
Där var hon i alla fall inblandad i produktionen som översättare konstigt varför hon inte regisserade dock.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 november 2022 kl. 18:08:37Där var hon i alla fall inblandad i produktionen som översättare konstigt varför hon inte regisserade dock.

Hon verkar även ha varit inblandad i Busungarna (1994) som hade Sverigepremiär december 1995;

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/busungarna/

https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=22062

Den kom alltså ut efter Tummelisa och hon var regissör för den.