Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Teorier

Startat av Zebastian, 8 oktober 2022 kl. 21:48:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Här kan vi ta upp olika teorier. Jag hörde att Mamma Mu loggan är gjord som den är för att representera korv för att hon är en ko :'(

Lillefot

#1
En annan är att alla huvudkaraktärerna dör i Landet för Längesedan, och att därmed den stora dalen skulle vara himlen (och inte på ett metaforiskt sätt).

Eller en på TV tropes som påstod att hela serien skulle utspela sig i ett vetenskapligt experiment.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

För det första: Teorier av vadå?

För det andra: Fanns det inte en annan tråd om ett liknande ämne?... ???

Steffan Rudvall

Det finns ju en teori om att alla karaktärerna i Sjumilaskogen representerar psykiska störningar...

Zebastian

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2022 kl. 22:08:47För det första: Teorier av vadå?

För det andra: Fanns det inte en annan tråd om ett liknande ämne?... ???
Teorier om filmer, serier, böcker och annan media...

Skokaka

Citat från: Zebastian skrivet  8 oktober 2022 kl. 22:13:15Teorier om filmer, serier, böcker och annan media...
Då förstår jag. ;)

Skokaka

Jag har tänkt på att en del Disney karaktärer kan vara släkt med varandra. Till exempel, Lille John och Sir Väs kan vara släkt med Baloo och Kaa. (Osäker dock på vilken av dessa är förfäderna...) Tycker också att Robin Hood och Marian är släkt med Micke och Vixie. Och det kan vara möjligt att Robin är också förfäder till Nick Wilde, då båda är rävar med gröna kläder och är listiga, vilket rävar är kända för. Har för mig att detta påpekats förut... 

Mathilda Gustafsson

Programmet Big Brother är baserat på 1984.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 oktober 2022 kl. 22:25:29Programmet Big Brother är baserat på 1984.
Det är väl ingenting för det stämmer ju...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2022 kl. 22:23:36Jag har tänkt på att en del Disney karaktärer kan vara släkt med varandra. Till exempel, Lille John och Sir Väs kan vara släkt med Baloo och Kaa. (Osäker dock på vilken av dessa är förfäderna...) Tycker också att Robin Hood och Marian är släkt med Micke och Vixie. Och det kan vara möjligt att Robin är också förfäder till Nick Wilde, då båda är rävar med gröna kläder och är listiga, vilket rävar är kända för. Har för mig att detta påpekats förut...

Om man ska vara petnoga så ligger det till såhär;

- Baloo är av arten "Läppbjörn (Melursus ursinus)" (även om han i 1994-års spelfilm är porträtterad av en "Kanelbjörn (Ursus americanus cinnamomum)" som i sin tur är en underart till "Svartbjörn (Ursus americanus)", i 1998-års spelfilm är han porträtterad av en svartbjörn med svart färg, och i 2016-års CGI/spelfilm så liknar han mer en "Grizzlybjörn (Ursus arctos horribilis)" som i sin tur är en underart till arten "Brunbjörn (Ursus arctos)"; på samma sätt så är vargarna i Djungelboken av underarten "Indisk Varg (Canis lupus pallipes)", som i sin tur är en underart till arten "Varg (Canis lupus)", men i både 1994 & 1998-års spelfilmer är de porträtterade av varg-hund-hybrider och/eller Siberian Husky & Alaskan Malamute, i 2016-års film liknar de mer underarten "Kanadensisk Timbervarg (Canis lupus occidentalis)")

- Lille John är av underarten "Kanelbjörn (Ursus americanus cinnamomum)" som i sin tur är en kanel-färgad underart till arten "Svartbjörn (Ursus americanus)"

- Kaa är av arten "Indisk Pytonorm (Python molurus)" (i 2016-års film liknar karaktären mer en "Nätpytonorm (Python reticulatus)"

- Sir Väs är av arten "Kungspytonorm (Python regius)

- Robin Hood, Marian, Micke, Vixey och Nick Wilde är alla av arten "Rödräv (Vulpes vulpes)", men av olika underarter, Robin och Marian är av underarten "Europeisk Rödräv (Vulpes vulpes crucigera)" (en underart som finns i stora delar av Europa*), medans Micke och Vixey är av underarten "Östlig Nordamerikansk Rödräv (Vulpes vulpes fulvus)", troligtvis tillhör också Nick Wilde den sistnämnda underarten.

*den underart som vi har i Sverige är "Skandinavisk Rödräv (Vulpes vulpes vulpes", som förekommer i Sverige och Norge (troligtvis också Finland), underarten som lever vilt i Spanien och Portugal heter på latin "Vulpes vulpes silacea"

En annan vanlig teori är att karaktärerna Alice och Lena är släkt med varandra genom kusiner, och även om det inte finns säkra belägg på att detta stämmer så låter det iallafall mer sannolikt än att ovannämnda karaktärer skulle vara släkt med varandra med tanke på att både Alice och Lena är brittiska flickor.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 oktober 2022 kl. 23:03:38Om man ska vara petnoga så ligger det till såhär;

- Baloo är av arten "Läppbjörn (Melursus ursinus)" (även om han i 1994-års spelfilm är porträtterad av en "Kanelbjörn (Ursus americanus cinnamomum)" som i sin tur är en underart till "Svartbjörn (Ursus americanus)", i 1998-års spelfilm är han porträtterad av en svartbjörn med svart färg, och i 2016-års CGI/spelfilm så liknar han mer en "Grizzlybjörn (Ursus arctos horribilis)" som i sin tur är en underart till arten "Brunbjörn (Ursus arctos)"; på samma sätt så är vargarna i Djungelboken av underarten "Indisk Varg (Canis lupus pallipes)", som i sin tur är en underart till arten "Varg (Canis lupus)", men i både 1994 & 1998-års spelfilmer är de porträtterade av varg-hund-hybrider och/eller Siberian Husky & Alaskan Malamute, i 2016-års film liknar de mer underarten "Kanadensisk Timbervarg (Canis lupus occidentalis)")

- Lille John är av underarten "Kanelbjörn (Ursus americanus cinnamomum)" som i sin tur är en kanel-färgad underart till arten "Svartbjörn (Ursus americanus)"

- Kaa är av arten "Indisk Pytonorm (Python molurus)" (i 2016-års film liknar karaktären mer en "Nätpytonorm (Python reticulatus)"

- Sir Väs är av arten "Kungspytonorm (Python regius)

- Robin Hood, Marian, Micke, Vixey och Nick Wilde är alla av arten "Rödräv (Vulpes vulpes)", men av olika underarter, Robin och Marian är av underarten "Europeisk Rödräv (Vulpes vulpes crucigera)" (en underart som finns i stora delar av Europa*), medans Micke och Vixey är av underarten "Östlig Nordamerikansk Rödräv (Vulpes vulpes fulvus)", troligtvis tillhör också Nick Wilde den sistnämnda underarten.

*den underart som vi har i Sverige är "Skandinavisk Rödräv (Vulpes vulpes vulpes", som förekommer i Sverige och Norge (troligtvis också Finland), underarten som lever vilt i Spanien och Portugal heter på latin "Vulpes vulpes silacea"

En annan vanlig teori är att karaktärerna Alice och Lena är släkt med varandra genom kusiner, och även om det inte finns säkra belägg på att detta stämmer så låter det iallafall mer sannolikt än att ovannämnda karaktärer skulle vara släkt med varandra med tanke på att både Alice och Lena är brittiska flickor.
Jag undrar hur du får reda på exakt vilken art ett tecknat djur ska föreställa. Det är väldigt imponerande, förresten. :o

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2022 kl. 23:06:06Jag undrar hur du får reda på exakt vilken art ett tecknat djur ska föreställa. Det är väldigt imponerande, förresten. :o

Det är enkelt, jag är mycket djurkunnig och har gjort mycket research.

Förresten så är saken så enkel att Djungelboken utspelas i Indien, Robin Hood utspelas i England och Micke och Molle utspelar sig i östra Nordamerika (mest troligt Vermont i norra USA)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 oktober 2022 kl. 23:10:09Det är enkelt, jag är mycket djurkunnig och har gjort mycket research.

Förresten så är saken så enkel att Djungelboken utspelas i Indien, Robin Hood utspelas i England och Micke och Molle utspelar sig i östra Nordamerika (mest troligt Vermont i norra USA)
Det förklarar ju allt. :o

MOA

Alla karaktärer i Ed, Edd & Eddy e döda