Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röster ni föredrar i omdubbningar

Startat av Mathilda Gustafsson, 23 maj 2021 kl. 22:43:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Finns det röster som ni tycker är bättre i omdubbning?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 maj 2021 kl. 22:43:10
Finns det röster som ni tycker är bättre i omdubbning?
Jag föredrar helt klart John Harryson i omdubbningen av Musse Piggs julsaga samma med Andreas Nilsson.

Disneyfantasten

Rösterna i omdubbningarna av Alice i Underlandet och Peter Pan då rösterna är mer lika de engelska originalrösterna och har även bättre inlevelse!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2021 kl. 22:44:07
Jag föredrar helt klart John Harryson i omdubbningen av Musse Piggs julsaga samma med Andreas Nilsson.

Samma här!

Samma sak tycker jag med rösterna till Kanin, Ior och framförallt Nasse i Nalle Puh kortfilmerna/Filmen om Nalle Puh, likaså Kängus röst i Nya Äventyr Med Nalle Puh och för att inte tala om titelrollens röst i Pinocchio!

Cruella De Vils röst i Pongo och De 101 Dalmatinerna är också mycket bättre i omdubbningen!

Disneyfantasten

Sedan föredrar jag även rösterna till Taran, Eilonwy och Gurgi i omdubbningen av Taran och Den Magiska Kitteln!

Och likaså tycker jag även att Tito, Sykes, Roscoe och Korv-Louies röster är bättre i omdubbningen av Oliver och Gänget!

Detta är förresten mitt 11 000:e inlägg på forumet!  :D

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2021 kl. 22:46:55
Samma här!

Samma sak tycker jag med rösterna till Kanin, Ior och framförallt Nasse i Nalle Puh kortfilmerna/Filmen om Nalle Puh, likaså Kängus röst i Nya Äventyr Med Nalle Puh och för att inte tala om titelrollens röst i Pinocchio!

Cruella De Vils röst i Pongo och De 101 Dalmatinerna är också mycket bättre i omdubbningen!
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2021 kl. 22:49:45
Sedan föredrar jag även rösterna till Taran, Eilonwy och Gurgi i omdubbningen av Taran och Den Magiska Kitteln!

Och likaså tycker jag även att Tito, Sykes, Roscoe och Korv-Louies röster är bättre i omdubbningen av Oliver och Gänget!

Detta är förresten mitt 11 000:e inlägg på forumet!  :D
Jag håller med dig om allt detta. Speciellt i Taran och Den Magiska Kitteln tycker jag att barnen låter för unga.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2021 kl. 22:45:06
Rösterna i omdubbningarna av Alice i Underlandet och Peter Pan då rösterna är mer lika de engelska originalrösterna och har även bättre inlevelse!
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2021 kl. 22:46:55
Samma här!

Samma sak tycker jag med rösterna till Kanin, Ior och framförallt Nasse i Nalle Puh kortfilmerna/Filmen om Nalle Puh, likaså Kängus röst i Nya Äventyr Med Nalle Puh och för att inte tala om titelrollens röst i Pinocchio!

Cruella De Vils röst i Pongo och De 101 Dalmatinerna är också mycket bättre i omdubbningen!
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2021 kl. 22:49:45
Sedan föredrar jag även rösterna till Taran, Eilonwy och Gurgi i omdubbningen av Taran och Den Magiska Kitteln!

Och likaså tycker jag även att Tito, Sykes, Roscoe och Korv-Louies röster är bättre i omdubbningen av Oliver och Gänget!

Detta är förresten mitt 11 000:e inlägg på forumet!  :D

Jag har fler sådana fall att tillägga;

Nalle Puhs röst är betydligt bättre i omdubbningen av avsnittet Wishing Bear!

Magica De Hex röst är bättre i 2020-års omdubbning av gamla DuckTales!

Scooby-Doos röst är bättre i omdubbningen av Scooby-Doo i Hollywood!

Steffan Rudvall

#7
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2021 kl. 23:03:18
Jag har fler sådana fall att tillägga;

Nalle Puhs röst är betydligt bättre i omdubbningen av avsnittet Wishing Bear!

Magica De Hex röst är bättre i 2020-års omdubbning av gamla DuckTales!

Scooby-Doos röst är bättre i omdubbningen av Scooby-Doo i Hollywood!
Jag vet att du föredrar Guy de la Berg som Nalle Puh men gillar du inte Siw Malmkvist som Magica?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2021 kl. 23:10:53
  Jag vet att du föredrar Guy de la Berg som Nalle Puh men gillar du inte Siw Malmkvist som Magica?

Jag har inga problem alls med Siw Malmkvist som Magica, hennes röst passar till häxor men då skaparen för karaktären ville gå ifrån häxtränden och göra henne yngre, därför tycker jag att Ayla Kabaca passar bättre, för att sammanfatta Malmkvists insats, den är inte perfekt, men den är inte helt åt skogen heller! (däremot gillar jag inte Birgitta Fernström i rollen)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2021 kl. 23:17:07
Jag har inga problem alls med Siw Malmkvist som Magica, hennes röst passar till häxor men då skaparen för karaktären ville gå ifrån häxtränden och göra henne yngre, därför tycker jag att Ayla Kabaca passar bättre, för att sammanfatta Malmkvists insats, den är inte perfekt, men den är inte helt åt skogen heller! (däremot gillar jag inte Birgitta Fernström i rollen)
Vad tycker du om Lena Ericsson då?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2021 kl. 23:18:47
Vad tycker du om Lena Ericsson då?

Hon är ungefär i samma nivå som Malmkvist, hon låter yngre än henne om än fortfarande lite för häxlik...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2021 kl. 22:44:07
Jag föredrar helt klart John Harryson i omdubbningen av Musse Piggs julsaga samma med Andreas Nilsson.
I vilken VHS utgåva kan man få den med original dubbning?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 maj 2021 kl. 14:02:01
I vilken VHS utgåva kan man få den med original dubbning?
VHS utgåvan som heter Musses julafton, men just i detta fallet tycker jag att den nya dubbningen är bättre till exempel för att John Harryson spelar Joakim von Anka. Om du inte visste det så är John Harryson han som spelade Joakim von von Anka mellan 1987-2002.

Disneyfantasten

Kom på även Musse Piggs, Långbens och framförallt Kalle Ankas röster i Musse Pigg och Bönstjälken!