Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Sorgliga filmer

Startat av Experten, 4 juli 2013 kl. 13:53:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: JRL skrivet 18 juli 2013 kl. 04:20:22
Överlåt modererandet till Daniel.

Är det inte Erika som är moderatorn på det här forumet, visst, Daniel är Administratör och kan göra mer än henne, men Erika sköter också om saker här  :P
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Experten

Rättare sagt så skulle Bron till terabitia varit bra om det inte vore för det dåliga slutet!

AlexanderM

#17
Citat från: JRL skrivet 18 juli 2013 kl. 04:20:22
Om du tar dig tid att gå igenom några fler trådar på det här forumet så kommer du att hitta rätt många diskussioner som gått off topic på ett eller annat sätt. Ska du läxa upp alla som varit inblandade i dem så kommer du att vara sysselsatt fram till jul.

Läxa upp, när sa jag det? Får jag inte ens påpeka att det är lite trist se folk ha en OT diskussion där känslorna börjar bli heta?

Överlåt modererandet till Daniel. Han sköter det här forumet alldeles utmärkt utan att du ska sitta i baksätet och tala om för honom hur han ska göra.

Jag vet inte om jag ska kommentera, jag har inte tagit parti för nån av er ska du veta. Så om jag stör mig på nåt bör jag vara tyst då jag inte modererar?

Jag förstår att du vill att allting ska vara på ett sätt som passar just dig, men så fungerar det inte riktigt. Jag rekommenderar dig att skaffa ett eget forum, där får du bestämma alldeles själv hur du vill ha det.

Lägg bara ord i munnen på mig, ytterst moget! Hade du lämnat ut email eller nåt hade du fått ett meddelande där istället för att jag skriver ut det här.

Helt otroligt, ska man mötas av sånt här när man varit ifrån datorn en tid? Jag har värre saker jag skulle kunna skriva men pajkastning vill jag inte ha
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

TonyTonka

Citat från: AlexanderM skrivet 26 juli 2013 kl. 14:25:10
Läxa upp, när sa jag det? Får jag inte ens påpeka att det är lite trist se folk ha en OT diskussion där känslorna börjar bli heta?

AlexanderM: Jag håller med dig till fullo, det är mycket trist att det här ämnet börjar gå off-topic, det är ju trots allt ett av forumets mest populära ämnen, det har mest poster av alla ämnena här på forumet (och inte långt ifrån mest visningar om det här ämnet till och med kanske har flest visningar), och folk kommer hit för att se vad folk önskar sig för creditslistor och själva önska sig/bidra med creditslistor. och inte läsa diskutioner där medlemmar kallar varandra för baksätesmoderatorer när de bara säger sin åsikt, eller kallar sig själva dumma i huvudet  :-\

JRL: Är alla på det här forumet (förutom dig) baksätesmoderatorer? Ingen här har väl försökt ta över forumet eller?  ::)
PS. varför registerar du dig inte?, bara undrade rent allmänt, ingen orsak varför DS.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Okej, nu har tråden här spårat ur för långt; så jag har nu flyttat alla inlägg som inte haft med creditlistor att göra till en ny tråd. Här kan ni fortsätta diskutera sorgliga filmer o.s.v.

Elios

Citat från: Experten skrivet 18 juli 2013 kl. 13:14:00
VARNING! SPOILER NEDAN:




Okej nu ska jag inte komma och avslöja ännu mer men jag minns att den slutade väldigt lyckligt.
Själv tycker jag inte att filmer är dåliga bara för att dem är sorgliga. Absolut inte. Bron till Terabitia är självklart mycket sorglig och det är nog första gången någonsin jag har sett en sådan djup film som denna blivit dubbad. Alltså en riktig spelfilm, inte tecknad eller animerad etc. Jag tyckte den var inspirerande på många sätt och väldigt fin. En annan film jag tycker kanske är lite sorglig är Järnjätten. Men tycker ändå den är väldigt bra på sitt sätt. Det första jag tänker på när det gäller sorgliga filmer är ju Titanic.

TonyTonka

#21
Citat från: Elios skrivet  4 augusti 2013 kl. 15:06:01

Okej nu ska jag inte komma och avslöja ännu mer men jag minns att den slutade väldigt lyckligt.
Själv tycker jag inte att filmer är dåliga bara för att dem är sorgliga. Absolut inte. Bron till Terabitia är självklart mycket sorglig och det är nog första gången någonsin jag har sett en sådan djup film som denna blivit dubbad. Alltså en riktig spelfilm, inte tecknad eller animerad etc. Jag tyckte den var inspirerande på många sätt och väldigt fin. En annan film jag tycker kanske är lite sorglig är Järnjätten. Men tycker ändå den är väldigt bra på sitt sätt. Det första jag tänker på när det gäller sorgliga filmer är ju Titanic.

Jag håller fullständigt med om att filmer absolut inte blir dåliga bara för att de slutar sorgligt (eller är sorgliga), ändå så tycker jag inte att vissa personer i filmerna förtjänar att dö, till exempel Jack Dawson i Titanic.

Spoliers! Läs inte i citatet nedan om du inte sett filmen!
Citat
I stället förtjänar skurken Cal Hockley (spelad av Billy Zane) att gå under med skeppet, men han överlever i stället, medan i stort sett alla de goda figurerna (Fabrizio, Tommy, Cora Cartmell, Jack, m.fl) dör på båten utom Rose.
Slut på Spoliers

En annan film som jag tycker är sorglig är Ghost från 1990 med Patrick Swayze (som nu tyvärr är död på riktigt), har någon här sett den? Själv har jag tyvärr inte sett hela filmen, men jag har sett klipp från diverse partier i filmen, och planerar att se filmen i sin helhet någon gång.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

En film jag tyckte var riktigt sorglig är ju Skicka Vidare.
Tänker inte vara någon spoiler här. Man får helt enkelt se filmen för att veta vad jag menar.
Men originalnamnet är Pay It Forward och Kevin Spacey är med i den.
På tal om honom så har ni sett American Beauty? Den känns lite sorglig men ändå knasig.

Elios

Höll på att glömma att nämna filmen The Pianist den är på många sätt en sorglig historia med gamla Nazi-Tyskland. Vi såg den på svenskan. Jag tror aldrig jag sätt så många gråta som dem i min klass gjorde.

En film ska väl säga att vara sorglig kanske kan vara lite att ta i men den fick iallafall mig att gråta som var Patrioten med Mel Gibson. Fällde en och en annan tår när hans barn började tala med pappan igen som så länge hade hatat honom.  :'(

Experten

Rättare sagt var hur jobbigt som helst att se/höra att Leslie Burke dog på slutet... :'(

Experten

Citat från: TonyTonka skrivet  4 augusti 2013 kl. 23:40:44
Jag håller fullständigt med om att filmer absolut inte blir dåliga bara för att de slutar sorgligt (eller är sorgliga), ändå så tycker jag inte att vissa personer i filmerna förtjänar att dö, till exempel Jack Dawson i Titanic.
vänta, vänta, vänta jag menar rättare sagt att Leslie Burke inte förtjänade att dö i Bron till Terabitia :'(

gorehound

Varje gång jag ser på filmer som Den Gröna Milen eller Eldflugornas Grav är det alltid någon jäkel som hackar lök i närheten.  ::)

Experten

Intressant nog så fick jag INTE en ENDA tår när jag såg ET för ett tag sedan...

Linnzy

Vi behöver sorgliga filmer lina mycket som lyckliga, roliga och actionspäckade filmer.

En film blir inte mindrw bra flr att den är sorglig. Jag är tycker ofta att det tvärtom gör den mycket mycket bättre.

Det var längesedan jag såg "Bron till..." men älskade den just för att speglade barns fantastiska fantasi på ett så underbart sätt. Jag tror inte att intrycket hade varit detsamma om den inte slutade som den gjorde. En annan sorglig film jag tycker bra om är Flickan Ovanifrån, orginaltiteln har jag glömt vad den var och ja, Pay it Forward är också i top 5 tillsammans med Eldflugornas Grav. Tips på fler sorgliga filmer i samma stuk (alltså med barn i huvudrollern) tas tacksamt emot!


*skrivet på mobilen*

gstone

Mamma Mia och The Artist fick mig att gråta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.