Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Familjen Valentin

Startat av Anders M Olsson, 19 juni 2018 kl. 19:31:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

En lustig detalj i dagens avsnitt var att handklovarna som fjättrade Randolf vid hyllan inte var helt stängda och låsta runt Randolfs arm, så i verkligheten skulle han bara ha kunnat öppna dem och gå därifrån. :)

Jag förmodar att det var ett par leksakshandklovar som var för små för att passa, så de bara låtsades stänga dem...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 september 2020 kl. 19:11:29
Något som var oväntat var att Randolph förvandlade sig själv till en hund och Jarbas hittade upp honom och band ett rep runt hans hals och tog honom med sig! (förmodligen som hämnd för vad Randolph gjorde med honom i första säsongen), men det var iallafall iallafall skönt att det löste sig med Jarbas...

Nu har det ju inte blivit någon tredje säsong, men en sådan var ju planerad enligt tidigare källor.

Eftersom Randolf som hund var framme och nosade på familjen Valentins dörr gissar jag att den ursprungliga tanken skulle vara en cliffhanger där han blev insläppt. Tredje säsongen kunde sen börja med att hunden levde som husdjur hos familjen utan att någon anade vem han egentligen var.

Daniel Hofverberg

Ja, man kan verkligen fråga sig vad som hände med den planerade tredje säsongen och varför den ställdes in. De webbsidor som för två år sedan skrev att säsong 3 snart ska börja spelas in kan jag inte längre hitta åt, och stycket på portugisiska Wikipedia som handlade om säsong 3 har sedan dess tagits bort.

Men utifrån avslutningen i det sista avsnittet, med presentation av alla skådespelarna, så råder det ju i alla fall ingen tvekan om att det tyvärr inte kommer bli någon tredje säsong. :(

Tråkigt, då det här har varit en av de bästa serier jag sett på flera års tid...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 september 2020 kl. 15:36:09
Fel tråd

Nej, Daniel prated om att SVT skulle ha censurerat Tom & Jerry(om dom visade det alltså) tidigare i tråden .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

För dem som eventuellt har missat Familjen Valentin (eller vill se serien igen) börjar SVT Barn en reprisomgång i morgon kl 15:25. Därefter visas två avsnitt i veckan, lördagar och söndagar.

Första säsongen börjar som sagt i morgon den 15 november och andra säsongen den 14 februari.

Adam Larsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 november 2020 kl. 15:39:13
För dem som eventuellt har missat Familjen Valentin (eller vill se serien igen) börjar SVT Barn en reprisomgång i morgon kl 15:25. Därefter visas två avsnitt i veckan, lördagar och söndagar.

Första säsongen börjar som sagt i morgon den 15 november och andra säsongen den 14 februari.
Så den tar över de magiska tingens byrå?

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 14 november 2020 kl. 15:44:33
Så den tar över de magiska tingens byrå?
Precis, serien ersätter De magiska tingens byrå vid den sändningstiden nu när säsong 1 är avslutad.

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 november 2020 kl. 19:29:28
Precis, serien ersätter De magiska tingens byrå vid den sändningstiden nu när säsong 1 är avslutad.
Hur många säsonger finns det?

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 14 november 2020 kl. 19:45:36
Hur många säsonger finns det?
Av De magiska tingens byrå finns bara en färdig säsong - en andra säsong håller på att spelas in, eller kan möjligen redan vara färdiginspelad, men har inte fått premiär i Australien än. Jag vet inte exakt hur långt arbetet har kommit, då inspelningen blivit försenad på grund av coronapandemin (i likhet med många andra serier världen över). :(

Disneyfantasten

Jag är rätt säker på att han som medverkar i avsnittet "Ormen" (alltså den mörkhyade mannen som kommer för att hämta ormen) spelas av Steve Kratz! (ser just på SVT Play)

Therese är en Jararaca (vilket omnämns i avsnittet), det verkar finnas många olika sorters jararaca...

Disneyfantasten

Jag tycker att Jarbad låter som Steve Kratz men är inte helt säker...

hgyygtyy

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2021 kl. 23:16:51
Jag tycker att Jarbad låter som Steve Kratz men är inte helt säker...
pyttsan

Daniel Hofverberg

Citat från: hgyygtyy skrivet 10 februari 2021 kl. 12:48:23
pyttsan
Vem tycker du att det låter som då? Kan du kanske utvidga ditt svar lite?