Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilka tv4 play abonnemang har du?

Startat av Jonas9881, 27 maj 2024 kl. 18:24:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilka tv4 play abonnemang har du?

TV4 PLAY
1 (11.1%)
TV4 PLAY+
1 (11.1%)
TV4 PLAY+ UTAN REKLAM
4 (44.4%)
TV4 PLAY+ SPORT
0 (0%)
TV4 PLAY+ SPORT TOTAL
1 (11.1%)
Inget konto
2 (22.2%)

Antal personer som röstat: 9

Jonas9881

Undrar vilka paket ni har utav streamingtjänsten Tv4 Play

Så ska försöka skapa röstningsalternativ. Var tydligen tvungen att trycka på "Skapa ny omröstning" då det inte gick att skapa en röstning när man har tryckt på "Nytt ämne".

Jag har iallafall TV4 PLAY+ UTAN REKLAM som jag delar med andra.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 27 maj 2024 kl. 18:24:13Undrar vilka paket ni har utav streamingtjänsten Tv4 Play

Så ska försöka skapa röstningsalternativ. Var tydligen tvungen att trycka på "Skapa ny omröstning" då det inte gick att skapa en röstning när man har tryckt på "Nytt ämne".

Jag har iallafall TV4 PLAY+ UTAN REKLAM som jag delar med andra.
Jag har lärt mig att med en annonsblockerare så slipper du reklam på Tv Play+.
Så du tjänar inte särskilt mycket på utan reklam varianten när du ändå kan ta bort reklamen med en annonsblockerare.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 juni 2024 kl. 08:07:15Jag har lärt mig att med en annonsblockerare så slipper du reklam på Tv Play+.
Så du tjänar inte särskilt mycket på utan reklam varianten när du ändå kan ta bort reklamen med en annonsblockerare.
Fungerar det även när man castar till Chromecast?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2024 kl. 08:23:02Fungerar det även när man castar till Chromecast?
Nej jag tror inte det.
Ej säker dock.

Anders M Olsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 juni 2024 kl. 08:07:15Jag har lärt mig att med en annonsblockerare så slipper du reklam på Tv Play+.
Det är inte bara reklamen som skiljer de olika abonnemangsalternativen åt. Det är ganska många filmer och serier som inte ingår i det billigare alternativet, t.ex. allt från Britbox. (Enbart Britbox skulle kosta 89 kronor i månaden som separat abonnemang.)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 juni 2024 kl. 09:57:17Det är inte bara reklamen som skiljer de olika abonnemangsalternativen åt. Det är ganska många filmer och serier som inte ingår i det billigare alternativet, t.ex. allt från Britbox. (Enbart Britbox skulle kosta 89 kronor i månaden som separat abonnemang.)
Det har du rätt i. Jag trodde för ett ögonblick i min enfald att TV4 Play+ för 59 kr i månaden och TV4 Play+ utan reklam var identiska sånär som på reklamen, som namnet antyder, men så är tydligen inte fallet - enligt den här sammanställningen ingår mycket riktigt inte BritBox m.m. i det billigare alternativet.

Att betala 89 kr i månaden för enbart BritBox skulle aldrig falla mig in, då jag inte ser alltför mycket på BritBox-utbudet (oftast en eller ett par serier i månaden), men när det ingår i TV4 Play hamnar saker och ting i ett annat läge...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2024 kl. 10:06:34Det har du rätt i. Jag trodde för ett ögonblick i min enfald att TV4 Play+ för 59 kr i månaden och TV4 Play+ utan reklam var identiska sånär som på reklamen, som namnet antyder, men så är tydligen inte fallet - enligt den här sammanställningen ingår mycket riktigt inte BritBox m.m. i det billigare alternativet.
Det trodde jag också. Men i våras fick jag ett gratis abonnemang på 59-kronorsvarianten i samband med att jag köpte varor på nätet. Då gick jag "på pumpen" flera gånger när jag försökte se filmer och serier som inte ingick i det abonnemanget. Det var inte bara material från Britbox, utan mycket annat, t.ex. julkalendrarna Piratskattens hemlighet och Hotell Gyllene Knorren.

Just nu har jag ett sexmånaders abonnemang på den reklamfria varianten till rabatterat pris (129 kronor i månaden) vilket jag nästan tycker är prisvärt. Men när det löper ut i november kommer jag nog inte att förnya det.