Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Och före det visas pilotavsnittet den 30 september, som dock märkligt nog har marknadsförts på Disney Channel som en "ny Disney Channel-film"; inte ett ord om att det är en TV-serie...

Eriksson

#151
Jag har en fråga som någon här kanske kan hjälpa mig med. Jag undrar vad två figurer heter på svenska:

Camille Chameleon i DarkwingDuck (säsong 2 avsnitt 8 "Calm a Chameleon")
Cinnamon Teal i DuckTales (säsong 1 avsnitt 62 "Spies in their Eyes")
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Disneyfantasten

Vet någon vem som gör rösten till den gula fågeln i det här klippet? (vid 1:50)
www.youtube.com/watch?v=AVybZqEc5YY

Alexander

#153
Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 september 2017 kl. 18:07:34
Vet någon vem som gör rösten till den gula fågeln i det här klippet? (vid 1:50)
www.youtube.com/watch?v=AVybZqEc5YY

Det är Annica Smedius, Kuckulucka som fågeln heter har innan varit med i serien Mimmis  rosettbutik också.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 25 september 2017 kl. 19:29:28
Det är Annica Smedius, Kuckulucka som fågeln heter har innan varit med i serien Mimmis  rosettbutik också.  :)

Tack ska du ha! Justé, hon var ju med i Mimmis Rosettbutik också! (i och för sig, det visste jag ju redan från början), men jag är iallafall glad över att jag fick det svar som jag frågade efter.

Eriksson

Citat från: Eriksson skrivet 25 september 2017 kl. 11:24:31
Jag har en fråga som någon här kanske kan hjälpa mig med. Jag undrar vad två figurer heter på svenska:

Camille Chameleon i DarkwingDuck (säsong 2 avsnitt 8 "Calm a Chameleon")
Cinnamon Teal i DuckTales (säsong 1 avsnitt 62 "Spies in their Eyes")

Vill gärna ha svar snabbt.

Nu saknar jag bara svenska namnet på Camille Chameleon i Darkwing Duck. Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Eriksson

Citat från: Eriksson skrivet 25 september 2017 kl. 11:24:31
Jag har en fråga som någon här kanske kan hjälpa mig med. Jag undrar vad två figurer heter på svenska:

Camille Chameleon i DarkwingDuck (säsong 2 avsnitt 8 "Calm a Chameleon")
Cinnamon Teal i DuckTales (säsong 1 avsnitt 62 "Spies in their Eyes")
Jag har lyckats ta reda på det nu.

Om någon undrar:
Camille Chameleon heter Kamilla Kameleont.
Cinnamon Teal heter Cinnamon (inget efternamn nämns).
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

moviefan

Gillar ni de nyare serierna ? Lejonvakten, Sofia den första, Elena, Doktor Mc Stuffins osv. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 28 september 2017 kl. 19:02:10
Gillar ni de nyare serierna ? Lejonvakten, Sofia den första, Elena, Doktor Mc Stuffins osv.

Jag tycker om alla du nämnde utom McStuffins.

Som jag tidigare nämnt så tycker jag att många av de "nya" serierna, som Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Brandi och Herr Morris, En Jycke i Klassen, Rasten, Doug, Händige Manny, Små Einsteins, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, 7D, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Kaninbyn, Stanley, Higglystans Hjältar, JoJos Cirkus, Firma Fantasiflytt, osv. är en vidrig smörja av serier som totalförstör Disney och hur någon människa i hela världen ens kan tycka om dem är mer än vad jag någonsin kommer att begripa...  :o

Dessutom så irriterar jag mig över att Disney köpt Star Wars, det tycker jag är så fruktansvärt  >:( .

Disneyfantasten

Citat från: Eriksson skrivet 28 september 2017 kl. 17:16:42
Jag har lyckats ta reda på det nu.

Om någon undrar:
Camille Chameleon heter Kamilla Kameleont.
Cinnamon Teal heter Cinnamon (inget efternamn nämns).

Vem så trevligt att det löste sig tillslut  ;) .

moviefan

#160
Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 september 2017 kl. 19:37:20
Jag tycker om alla du nämnde utom McStuffins.

Som jag tidigare nämnt så tycker jag att många av de "nya" serierna, som Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Brandi och Herr Morris, En Jycke i Klassen, Rasten, Doug, Händige Manny, Små Einsteins, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, 7D, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Kaninbyn, Stanley, Higglystans Hjältar, JoJos Cirkus, Firma Fantasiflytt, osv. är en vidrig smörja av serier som totalförstör Disney och hur någon människa i hela världen ens kan tycka om dem är mer än vad jag någonsin kommer att begripa...  :o

Dessutom så irriterar jag mig över att Disney köpt Star Wars, det tycker jag är så fruktansvärt  >:( .

Håller med angående Star Wars. Synd att det har blivit Disney. Hoppas inte Disney köper upp mer i framtiden.  Varför gillar du inte Stuffins  ?  Jag gillar verkligen inte pyjamas hjältarna  samt rymd killen.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 28 september 2017 kl. 21:12:49
Håller med angående Star Wars. Synd att det har blivit Disney. Hoppas inte Disney köper upp mer i framtiden.  Varför gillar du inte Stuffins  ?

Jag sa ju precis det, det hör inte hemma hos Disney och om du tittar på det ovannämnda inlägget så tycker jag inte att det känns som riktig Disney alls.

Angående Star Wars så kan jag säga att två andra saker är uppköpta av Disney; Indiana Jones och Marvels. Till skillnad från Star Wars så tycker jag iallafall personligen att Indiana Jones filmerna är riktigt bra, men ingen ska komma och säga att Indiana Jones är Disney, för det hör inte hemma där (enligt mig).

Jag gillar faktiskt en del Marvels (däribland Spiderman, osv.), men jag tycker inte att det hör hemma hos Disney.

Jag hoppas verkligen att Disney inte köper mer i framtiden (för mig räcker det att de köpt Pixar, Mupparna, Nalle Puh och Pirates of Carribbean).

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 28 september 2017 kl. 21:12:49
Håller med angående Star Wars. Synd att det har blivit Disney. Hoppas inte Disney köper upp mer i framtiden.  Varför gillar du inte Stuffins  ?  Jag gillar verkligen inte pyjamas hjältarna  samt rymd killen.

Vad är Rymd Killen för något?

Hursomhelst, jag gillar inte heller Pjyamashjältarna.

Hursomhelst, jag hoppas att Star Wars företaget lyckas göra massor av fiaskon framöver så att företaget får sparken från Disney för evigt! (genom att tillägga hoppas jag att Disney någon gång slutar göra spelfilmer till sina Disneyklassiker och att de slutar med alla dessa urusla serier)

De enda Marvel-filmer som jag tycker hör hemma hos Disney är Röjar-Ralf och Big Hero 6.

Jag tycker att Disney borde hålla sig till originella animerade långfilmer, som ex vis Zootropolis, älskar den.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 september 2017 kl. 19:37:20
Jag tycker om alla du nämnde utom McStuffins.

Som jag tidigare nämnt så tycker jag att många av de "nya" serierna, som Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Brandi och Herr Morris, En Jycke i Klassen, Rasten, Doug, Händige Manny, Små Einsteins, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, 7D, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Kaninbyn, Stanley, Higglystans Hjältar, JoJos Cirkus, Firma Fantasiflytt, osv. är en vidrig smörja av serier som totalförstör Disney och hur någon människa i hela världen ens kan tycka om dem är mer än vad jag någonsin kommer att begripa...  :o

Dessutom så irriterar jag mig över att Disney köpt Star Wars, det tycker jag är så fruktansvärt  >:( .

Jag tycker faktist att både Rasten, En jycke i klassen, Doug, Brandy och Herr Morris samt Kim Possible är helt okej, men det kan bero på att jag har nostalgiska kopplingar till dem. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 28 september 2017 kl. 21:52:37
Jag tycker faktist att både Rasten, En jycke i klassen, Doug, Brandy och Herr Morris samt Kim Possible är helt okej, men det kan bero på att jag har nostalgiska kopplingar till dem. :)

De enda Disney-serier som jag gillar är Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Raw Toonage, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse, plus bland Playhouse Disney / Disney Junior serierna; Boken om Puh, Musses Klubbhus, Mina Vänner Tiger och Nalle Puh, Sofia Den Första, Lejonvakten, Elena från Avalor och Musse och Racergänget (även om Musses Klubbhus och Racergänget ibland kan kännas en aning överdrivna).

Herkules, Tarzan, Lilo och Stitch och Kejsarens Nya Skola, samt nya Musse Pigg är okej, men övriga Disney-serier är under all kritik.