Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  3 april 2020 kl. 12:13:35
Araber är en ras , Muslimer är en religion , Lär dig vad ORD BTYDER !

Okej då; främlingsfientlig.

Citat från: gstone skrivet  3 april 2020 kl. 13:05:24
Religion är ett val !

Att bete sig som en röv mot oliktänkande är också ett val. Tänk på det.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Soscla

Citat från: gstone skrivet  3 april 2020 kl. 13:05:24
Religion är ett val !

Alltså...jag vet inte riktigt. Det är ju inte ett val som "idag ska jag äta pannkakor" ba "jag känner mig lite kristen idag". Många som är religiösa växer upp med det och hela deras världsbild formas kring det och då är det inget man bara kan välja bort hit eller dit. Tänk på nåt som du håller fast vid och *vet* i djupet av ditt väsen och så kommer nån och säger "du har fel, du ska dö för att du tycker så".
It's so fluffy I'm gonna die!

Sabelöga

Citat från: Soscla skrivet  3 april 2020 kl. 14:48:24
Alltså...jag vet inte riktigt. Det är ju inte ett val som "idag ska jag äta pannkakor" ba "jag känner mig lite kristen idag". Många som är religiösa växer upp med det och hela deras världsbild formas kring det och då är det inget man bara kan välja bort hit eller dit. Tänk på nåt som du håller fast vid och *vet* i djupet av ditt väsen och så kommer nån och säger "du har fel, du ska dö för att du tycker så".
Ett praktexempel på varför religion är ondska  ::)
Houba !

Soscla

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  3 april 2020 kl. 14:56:47
Ett praktexempel på varför religion är ondska  ::)

I många fall kan det absolut ifrågasättas men tycker inte man kan säga att *all religion* är ondska. Många människor finner tröst och gemenskap i det. Alla är inte Westboro Baptist Church  :P
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

Citat från: Soscla skrivet  3 april 2020 kl. 14:48:24
Alltså...jag vet inte riktigt. Det är ju inte ett val som "idag ska jag äta pannkakor" ba "jag känner mig lite kristen idag". Många som är religiösa växer upp med det och hela deras världsbild formas kring det och då är det inget man bara kan välja bort hit eller dit. Tänk på nåt som du håller fast vid och *vet* i djupet av ditt väsen och så kommer nån och säger "du har fel, du ska dö för att du tycker så".

Det där BULLSHIT  >:( Alla som tror på religion är idioter som inte VET BÄTTRE

Religion är DÅLIG van
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

Citat från: gstone skrivet  4 april 2020 kl. 12:27:42
Det där BULLSHIT  >:( Alla som tror på religion är idioter som inte VET BÄTTRE

Religion är DÅLIG van

Jag låter dig och Raltseye tycka så, det är helt okej. Tycker bara inte att det är nåt att elda upp sig över när det gäller folk som gör sin egen grej och inte påverkar andra på nåt sätt alls.
Skulle vi förresten inte prata om corona här? Hoppas alla sköter sig och stannar inomhus om ni inte har superviktiga saker att göra!
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

Jag vill INTE att någon ska dö i corona , Jag vill bara ha ett SLUT ! PÅ DET ! :'( :'( :'( :( :( :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 april 2020 kl. 22:42:43
Jag vill INTE att någon ska dö i corona , Jag vill bara ha ett SLUT ! PÅ DET ! :'( :'( :'( :( :( :(

Vem vill att folk ska dö och vem vill inte få slut på situationen?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios


E

Nu verkar det som det har blivit lite lugnare med viruset💛 Dödssiffrorna i både Italien och Spanien har minskat och i Sverige har 205 st blivit friska hittills (en av dom är 92 år)

Källa: Facebook, Aftonbladet mfl

gstone

Igår sa Trump skit om hur Sverige hanterar Corona ! >:( >:(

FUCK YOU TRUMP !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 april 2020 kl. 14:37:23
Igår sa Trump skit om hur Sverige hanterar Corona ! >:( >:(

FUCK YOU TRUMP !

Som att han hanterar någonting bättre. Vi kanske inte har tagit till lika starka åtgärder som Norge och Danmark, men vi är inte inkompetenta eller ignoranta till den graden Trump är
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Oj shit. Hade värsta mardrömmen att fler hade gått bort av influensan så som Antonio Banderas, Ridley Scott, Gary Oldman etc.
Phoooo! Hoppas detta inte drabbar fler från den fronten. Dem vill man ju verkligen ha kvar.  ::) :-[

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 24 april 2020 kl. 15:12:06
Det är väl den minsta skit jag kan begära i den piss-ass tid !!!!??

Inte egentligen. Att se filmer med svenskt tal är väl ett av de minst prioriterade sakerna i Sverige/världen just nu ::)