Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steven Universe

Startat av Lilla My, 27 juli 2016 kl. 16:48:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 april 2020 kl. 16:35:17
My, lugna ner dej.

Men hon säger ju faktiskt bara vad hon tycker om hans beteende.  :P 8)

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet  1 april 2020 kl. 16:51:46
Men hon säger ju faktiskt bara vad hon tycker om hans beteende.  :P 8)
"Snälla håll käften" skulle inte jag kalla för att uttrycka åsikter utan snarare för att vara oförskämd.
Houba !

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats


Lilla My

#34
Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 april 2020 kl. 16:35:17
My, lugna ner dej.

Är lugn som en filbunke, dock fett lack på folk som inte förstår sig på queer eller transpersoner år 2020.

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 16:19:35
Såklart, Jag är något "flamboyant", men jag är ändå vettig nog att VETA ATT JAG ÄR MAN SOM JAG VAR FÖDD TILL >:(

Du är cis. Klart du anser dig själv vara "vettig" för att din hjärna och din kropp råkar komma överrens om vilket kön du tillhör. Men att säga att "män är män" och "kvinnor är kvinnor" och att man ska "tillhöra det kön man föds i" är oerhört oförskämt mot alla de queer och transpersoner som finns och känns väldigt trångsynt, för att inte tala om gammalmodigt. Det är inte jag som är oförskämd här.

... Och VAD har könstillhörighet med Steven Universe att göra från första början!? Serien handlar inte ens om kön, köntillhörighet eller transrättigheter från första början, i alla fall inte om man bara kollar på ytan och ger fan i att gräva djupare, och även där handlar det snarare om kvinnokamp och queer/homo-representation och att bryta traditionella könsstereotyper än trans*.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 18:27:29

Du är cis. Klart du anser dig själv vara "vettig" för att din hjärna och din kropp råkar komma överrens om vilket kön du tillhör. Men att säga att "män är män" och "kvinnor är kvinnor" och att man ska "tillhöra det kön man föds i" är oerhört oförskämt mot alla de queer och transpersoner som finns och känns väldigt trångsynt, för att inte tala om gammalmodigt. Det är inte jag som är oförskämd här.


Vad är cis för något?^^

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  1 april 2020 kl. 18:33:50
Vad är cis för något?^^

Att man känner att man tillhör det kön man fötts till, kulturellt och kroppsligt. I breda och väldigt svart-vita termer är det motsattsen till att vara transperson.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:12:45
Det är transpersoner som borde hålla käften och VARA NÖJDA >:( >:( >:( >:(!!!!

Vet du hur okänslig du är just nu?

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:14:28
ALLA BORDE VARA cis

ALLA SKA VARA CIS !!!!!!!! >:( >:( >:( >:(

Tänk om jag hade sagt "ingen får vara autistisk!" - Hur hade det känts?

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 18:27:29
Är lugn som en filbunke, dock fett lack på folk som inte förstår sig på queer eller transpersoner år 2020.
Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 15:50:05
Käft plz
Du ser inte motsägelsen här?
Houba !

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:18:25
Alla gems är icke-binära och lesbiska !

Det är därför jag tog tupp det

Eller tekniskt inte lesbisk,  då dom inte har kön(GUD ! det är JOBBIGT !!) Men dom har kvinnliga röster i alla fall.
Så dom är typ-Lesbiska ! :)
Gud vad du skulle få panik av Mentally Advanced i så fall.
Houba !

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:21:01
Jag skulle bli JÄVLIGA ARG !

Tänk då hur transpersoner känner sig när du säger att de inte får vara sig själva.

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:21:01
Jag bara trött på alla transponer som jag sett och träffa och irriterad  >:(

Som om jag skulle säga "jag är bara trött på alla autistiska människor jag sett och träffat!"

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:21:01
God du behöver bli så HIMLA ARG ! ::) ::)

Haha det är inte jag som är arg här

Sabelöga

Houba !

gstone

Den är serien är helt klart QUEER ! Därför tog jag upp DETTA !

Förstår alla nu ?? :o

ÄR ALLT UTRETT NU ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:18:25
Alla gems är icke-binära och lesbiska !

Det är därför jag tog tupp det

Eller tekniskt inte lesbisk,  då dom inte har kön(GUD ! det är JOBBIGT !!) Men dom har kvinnliga röster i alla fall.
Så dom är typ-Lesbiska ! :)

Förstår att just det där är lite förvirrande, lite som i det där klippet från den ugandiska nyhetssändningen som blev viral förra året, d.v.s den här om någon är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=4Q4O5ztz92o. Vill bara upplysa om att det är aningen redigerad, men det är bara texten som dyker upp och den konstiga mannen i grön helkroppsdräkt som hoppar ner som är tillagt så vitt jag vet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats