Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steven Universe

Startat av Lilla My, 27 juli 2016 kl. 16:48:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:23:39
Den är serien är helt klart QUEER ! Därför tog jag upp DETTA !

Förstår alla nu ?? :o

ÄR ALLT UTRETT NU ?

Men nej? Ja serien är queer men problemet här JUST NU är ju att du precis kastat skit på alla transpersoner och sagt att de inte får existera. Som är säga att mörkhyade inte får vara mörkhyade, eller att alla autistiska måste bete sig som "normala" människor.

Snälla förstå att du uttryckt dig dåligt.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 19:23:00
Tänk då hur transpersoner känner sig när du säger att de inte får vara sig själva.

Som om jag skulle säga "jag är bara trött på alla autistiska människor jag sett och träffat!"

Haha det är inte jag som är arg här

Du hart en poäng ! :(

Ska försöka vara mer tolerant, men blir SVÅRT   :-\

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:24:57
Jag fågar inte är det PORR !!?? :o :o :-\ :-\ :-\ :-\

DET KAN VAR VAD SOM HELST !
Nej, det är på Youtube..  ::)
Houba !

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 19:25:42
Men nej? Ja serien är queer men problemet här JUST NU är ju att du precis kastat skit på alla transpersoner och sagt att de inte får existera. Som är säga att mörkhyade inte får vara mörkhyade, eller att alla autistiska måste bete sig som "normala" människor.

Snälla förstå att du uttryckt dig dåligt.

Förlåt.

Jag trött !

Corona hjälper inte dräkt mitt humör.

Ber om ursäkt till alla Transpersoner  ::)

Förlåt alla transpersoner !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 april 2020 kl. 19:28:50
Nej, det är på Youtube..  ::)

Vågar inte ändå !

Har det med sex a att göra ?

Jag vill inte ha snusk ihop MLP i mitt huvud då befläkas min bild av serien ! :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:31:20
Vågar inte ändå !

Har det med sex a att göra ?

Jag vill inte ha snusk ihop MLP i mitt huvud då befläkas min bild av serien ! :'( :'(
Nejrå inget sånt här inte.
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 april 2020 kl. 16:54:09
"Snälla håll käften" skulle inte jag kalla för att uttrycka åsikter utan snarare för att vara oförskämd.

Med för att säga ifrån på skarpen också vilket är ett väldigt normalt sätt när man blir påhoppad sådär.  ???

Elios

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:21:01
'

Jag skulle bli JÄVLIGA ARG !

Men är du inte cis ? ??? ???

Jag hänger inte med !?

Jag bara trött på alla transponer som jag sett och träffa och irriterad  >:(

God du behöver bli så HIMLA ARG ! ::) ::)

Förstår henne precis. Du ska fan inte gå på alla transpersoner. Känner en person som kom på att hon var en hen för något år sedan. Bland dem mest underbara personerna som finns. Säg fan inte att den personen bör finnas för då blir jag fan förbannad.
Iom vad du sagt om transpersoner här.  >:(

Elios

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 19:29:31
Förlåt.

Jag trött !

Corona hjälper inte dräkt mitt humör.

Ber om ursäkt till alla Transpersoner  ::)

Förlåt alla transpersoner !

Bra Tack.  ;D

Lilla My

Vet att jag förut skrivit om att den svenska dubbningen av den här serien suger get-arsle. Ingen kärlek i den dubbningen ö.h.t., varken i dubb eller översättning.

KalleRussin

Nu har jag bara sett snuttar av den svenska dubbningen (vilken jag ogillade skarpt), men har sett majoriteten av SU fram till sista avsnittet (och sett klipp/genomdrag av hela serien inkl. filmen och Future) i originalspråk.

Steven Universe för mig är... svårt att kommentera på, för att vara ärlig. Jag älskade serien fram tills säsong 3-4 i princip (såg fram emot varje nytt avsnitt och fann det oerhört underhållande med bra karaktärer som växte), och någonstans där emellan sjönk min entusiasm. Jag tyckte karaktärerna blev mer och mer platta och blev mer framhävda av 1 av de personlighetsdrag de haft, att de sluta utforska alla förutom Steven, Pearl och Rose. Amethyst blev speciellt "illa" behandlad i detta imo - hon gick från att vara en av mina favoriter till att... well, bara finnas där typ för att klaga lite på att hon inte passar in och vara allmänt nedstämd. Karaktärsutveckling behöver inte förändra en karaktär till 100%, bara delar av den. Så att se Amethyst gå från carefree och glad (om än väldigt naiv och lite väl vårdslös) till nedstämd och halv-seriös konstant var trist, hon fick aldrig tillbaka den energin hon hade i tidigare säsonger.

Jag gav upp på att följa serien under säsong 5, och valde att bara kolla upp hur det gick då och då efter det fram tills sista avsnittet (vilket jag såg i sin helhet). Fann det något underwhelming men förväntade mig inget annat då jag som sagt inte längre följde serien. Hela grejen med the diamonds var kaos tbh, och jag kan inte komma på något sätt som hade kunnat göra något av det rättvisa och vara satisfying på samma gång.

Filmen och Future vill jag inte gå in i detalj på för jag har som sagt bara sett genomdrag av det hela, men av det jag sett och förstått är det inget jag kommer tycka om. Jag avskyr Steven i Future, tål honom inte och hela hans karaktär är horribel - en av anledningarna till att jag inte tänker ge det en chans ens.
Fascinating

MOA


Scoobydoofan1


MOA


Elios

Tycker denna mest verkar sådär.  ::)