Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ljudböcker

Startat av Oskar, 16 augusti 2020 kl. 23:37:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Jag bruka låna ljudböcker på biblioteket.
Det brukar läsa in av röstskådespelare, författare eller skådespelare.
Jag rekommenderar den.
Det är avslappnad och avkopplande.
Jag har lyssnat på Håkan Mohede, Thomas Engelbrektson, Kenneth milldoff, dan bratt, christian fex och massa andra röstskådespelare, skådespelare och författare.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 16 augusti 2020 kl. 23:37:32
Jag bruka låna ljudböcker på biblioteket.
Det brukar läsa in av röstskådespelare, författare eller skådespelare.
Jag rekommenderar den.
Det är avslappnad och avkopplande.
Jag har lyssnat på Håkan Mohede, Thomas Engelbrektson, Kenneth milldoff, dan bratt, christian fex och massa andra röstskådespelare, skådespelare och författare.

Logiskt om man är bra på dubbning borde man kunna läsa upp ljudböcker !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Oskar

Jag har läst att Viktor Åkerblom läst in ljudböcker också. 2016 belönades han även med Stora Ljudbokspriset för inläsningen av När hundarna kommer.

Grimner

Jag kan starkt rekommendera Skräckens Labyrinter uppläst av Ernst-Hugo Järegård, även om du precis som jag avskyr de svenska översättningarna av H. P. Lovecrafts verk. Detta är min absoluta favoritljudbok, och inte bara för att jag troligtvis är Sveriges största Cthulhu Mythos-nörd. För den som någon gång hört Järegårds röst behöver jag inte säga vilken enastående berättare han är, och när det kommer till skräck är han helt enkelt ojämförlig. Faktum är att i vissa sekvenser fann jag hans röst och ton mycket mer skrämmande än själva innehållet i boken. :D

För de mindre skräcksugna så har Torsten Wahlund också bidragit med sin mäktiga röst till en hel del ljudböcker; däribland alla sju böcker i Berättelsen om Narnia, Howard Pyles Robin Hood och Djungelboken.

Om engelska går bra vill jag också passa på att nämna Stephanie Swan Quills, som på sin YouTube-kanal gör makalösa uppläsningar av olika skräckberättelser.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

MOA

Jag lyssnar aldrig på ljudböcker

Lilla My

Mina ljudböcker jag lyssnar på för tillfället är i OTROLIGT OLIK smak, haha!