Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mannen som gav röst åt Mickey Mouse är död.

Startat av mockajacka, 21 maj 2009 kl. 05:31:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mockajacka

Det man inte vet, har man ingen aning om.

ddubbning

Det är verkligen tragiskt, Wayne Allwine var en mycket skicklig röstskådespelare.

Daniel Hofverberg

Onekligen mycket tråkigt.

För de som inte orkar läsa den länkade artikeln är det bäst att förtydliga att det handlar om Musse Piggs nuvarande amerikanska originalröst - före det var det ju två andra skådisar som gjorde den (Walt Disney själv och Jimmy MacDonald).

Frågan är vem som nu tar över Musses originalröst. Musses klubbhus är väl såvitt jag vet inte nedlagt, så de lär ju behöva en ny röst snabbt.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 maj 2009 kl. 12:12:32
Onekligen mycket tråkigt.

För de som inte orkar läsa den länkade artikeln är det bäst att förtydliga att det handlar om Musse Piggs nuvarande amerikanska originalröst - före det var det ju två andra skådisar som gjorde den (Walt Disney själv och Jimmy MacDonald).

Frågan är vem som nu tar över Musses originalröst. Musses klubbhus är väl såvitt jag vet inte nedlagt, så de lär ju behöva en ny röst snabbt.


På röstskådespeleriwebbsajten Voicechasers.com kan man läsa att "We have heard auditions for his successor as the voice of Mickey have been going on for several months now, and Allwine has been very active in the selection process. " (citat från www.voicechasers.com)

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D