Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

E

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2023 kl. 12:23:43Nu har filmen har filmen skjutits upp :(

https://www.filmstaden.se/film/NCG502422/onskan
Det e bara nån månads framskjutning. Det gör väl inte så mycket?

Disneyfantasten

Citat från: E skrivet 10 juli 2023 kl. 12:34:55Det e bara nån månads framskjutning. Det gör väl inte så mycket?
Precis min tanke, dessutom kommer det fortfarande vara samma år vilket jag tycker är bra eftersom att då får filmen fortfarande fira Disney-studions 100 år vilket är en av orsakerna till att filmen var planerad att ha premiär i år.  :)

Oskar

Eftersom Disney anlitar bara iyuno det tar tid och iyuno kan inte jobba fortare var dom gör. Jag tycker att Disney anlitar flera bolag t.ex eurotroll, KM Studio m.m.

Marcusen

Citat från: Oskar skrivet 10 juli 2023 kl. 16:46:29Eftersom Disney anlitar bara iyuno det tar tid och iyuno kan inte jobba fortare var dom gör. Jag tycker att Disney anlitar flera bolag t.ex eurotroll, KM Studio m.m.
Även om de bara anlitar ett bolag så har det inget med saken att göra ju de vill ju bara få pengar och släpper man den i december så går alla barnfamiljer och ser den.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2023 kl. 12:23:43Nu har filmen har filmen skjutits upp :(

https://www.filmstaden.se/film/NCG502422/onskan
Lite tråkigt, men det kanske är någon annan film som har premiär i november som Disney inte vill konkurrera mot...?

Eller så är det bara mer fördelaktigt att lägga premiären närmare jul, så att den fortfarande kan locka folk under den för branschen så viktiga julhelgen (om Disney anser att det inte finns så många andra filmer som vänder sig till samma målgrupp som har premiär på juldagen).

Citat från: Oskar skrivet 10 juli 2023 kl. 16:46:29Eftersom Disney anlitar bara iyuno det tar tid och iyuno kan inte jobba fortare var dom gör. Jag tycker att Disney anlitar flera bolag t.ex eurotroll, KM Studio m.m.
Jag tycker i och för sig också att Disney borde anlita flera dubbningsstudior, på samma sätt som det var tal om för flera år sedan, men jag betvivlar starkt att det senarelagda datumet har någonting med dubbningen att göra.

gstone

Hoppas verkligen vi får veta fler av röstskådespelarna snart !
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag fick en jätte bra idé !

Ola Salo kan göra rösten till Kung Magnifico på svenska :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag läst att kungariket  Rosas(där filmen utspelaer sig ) är,beläget utanför den iberiska halvön.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2023 kl. 14:29:00Jag läst att kungariket  Rosas(där filmen utspelaer sig ) är,beläget utanför den iberiska halvön.
Så det utspelar sig på en ö?

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Henrik Karlsson

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2023 kl. 14:29:00Jag läst att kungariket  Rosas(där filmen utspelaer sig ) är,beläget utanför den iberiska halvön.
I Afrika?

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2023 kl. 14:32:57Så det utspelar sig på en ö?
Ska ja lägga ut hela citat från Disney ?

Då för ni context ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]