Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 april 2024 kl. 19:56:08det är mycket väre med serier och filmer där inget alls förekommer om rösterna( SkyShowtime och SF Anytime) det gör mig så galen>:( >:(

I dom dubbningarna som du frågar om vet vi ju ändå ganska många av rösterna ;)
Ja, jag håller med - det är mycket värre med dubbningar där det inte finns några som helst dubbcredits så att man inte vet någonting alls...

Särskilt HBO Max och SkyShowtime är ju ökända för att aldrig sätta ut dubbcredits på något språk. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 april 2024 kl. 20:59:25Särskilt HBO Max och SkyShowtime är ju ökända för att aldrig sätta ut dubbcredits på något språk. :(
Det ser mörkt ut för Knuckles :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilken Richie Rich tecknade serie/ dubbningen kan det ha varit jag såg på TV som barn ?

Det var på " en vanlig kanal( ettan , tvåan , trean etc) och det var på em helg morgon.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag undrar över dom svenska röster i Aladin et la Lampe Merveilleuse ?

Som släppets på VHS i Sverige åtminstone två gånger.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Vilka Lego serier på Netflix ( det finns rätt många) har svenska dubb credits ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2024 kl. 09:21:46Vilka Lego serier på Netflix ( det finns rätt många) har svenska dubb credits ?
De flesta Lego-serier jag kollat på har haft väldigt bristfälliga dubbcredits, vilket innebär endast skådespelare i grupp och inga andra uppgifter alls (så ingenting om vilka rollfigurer någon spelar, inga regissörer, översättare eller dubbningsstudio). :(

gstone

Har alla DVDer med Nelvanas Babar(89-91) som är utgivna i sverige KM Studio röster ?

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2024 kl. 15:53:29Har alla DVDer med Nelvanas Babar(89-91) som är utgivna i sverige KM Studio röster ?
Nej, för de dubbade aldrig hela serien men alla avsnitt som de dubbade finns med.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2024 kl. 16:02:22Nej, för de dubbade aldrig hela serien men alla avsnitt som de dubbade finns med.
Har du andra Sun Studio röster  ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2024 kl. 17:17:58Har du andra Sun Studio röster  ?
Ja, då det inte finns någon omdubbning av serien alla avsnitt har bara en dubbning var men beställaren bytte av någon anledning dubbningsbolag. Sen har ju alla avsnitt som dubbades inte släppt på DVD heller. 

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2024 kl. 17:27:29Ja, då det inte finns någon omdubbning av serien alla avsnitt har bara en dubbning var men beställaren bytte av någon anledning dubbningsbolag. Sen har ju alla avsnitt som dubbades inte släppt på DVD heller.
Av  någon anledning trodde jag vara DVDerna ha avsnitt som dubbades av KM.
Tack för att du klargjord :D :)

PS jag visste redan att alla avsnitt har bara en dubbning ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2024 kl. 17:41:59Av  någon anledning trodde jag vara DVDerna ha avsnitt som dubbades av KM.
Tack för att du klargjord :D :)

PS jag visste redan att alla avsnitt har bara en dubbning ;)
39 avsnitt släpptes på DVD utgåvorna totalt men fler bör ha dubbats. Det är de senare volymerna som innehåller Sun Studios dubbning.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2024 kl. 17:44:2039 avsnitt släpptes på DVD utgåvorna totalt men fler bör ha dubbats. Det är de senare volymerna som innehåller Sun Studios dubbning.
Kan vi fortsätta snacket om denna series dubbning i en gen tråd ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Vilka spelar Sherlock Holmes, Dr Watson och Professor Moriarty på Svenka i filmen Tom & Jerry möter Sherlock Holmes ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Erika

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2024 kl. 19:45:06Vilka spelar Sherlock Holmes, Dr Watson och Professor Moriarty på Svenka i filmen Tom & Jerry möter Sherlock Holmes ?
Har du möjlighet att fixa ljudklipp?