Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Favorit Disneyklassiker?

Startat av TonyTonka, 1 maj 2024 kl. 00:17:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag var inte säker på om jag skulle lägga denna tråden i Off-Topic, Filmer/TV-serier, Dubbningar och röster eller någon helt annanstans. Jag lägger den här så länge, så får Daniel eller Erika flytta den om den passar bättre någon annanstans.

Jag bara undrar vilken av alla Disneyklassiker som är er favorit? För egen del är det en hård kamp mellan Pinocchio och Skönheten och Odjuret. Pinocchio för karaktärerna och sångerna, och Skönheten för att den är så bra.

Först tänkte jag göra en omröstning, men då det finns så många klassiker (dessutom lär det väl komma fler i framtiden) så tyckte jag det skulle bli lite för bökigt. xD

Motivera gärna. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Jonas9881

Kan förstås bara svara av dom som jag har sett.

Men jag skulle säga att Bilar är väldigt bra film, kanske ingen klassiker men från Disney.

Bilar 1 är bäst men kan riktigt inte jämföra 1an med 2an då handlingen är helt annorlunda, så går det inte jämföra tycker jag.

Men då jag är uppväxt med Bilar 1 så berör den mig mest.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

TonyTonka

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 maj 2024 kl. 00:22:04Kan förstås bara svara av dom som jag har sett.

Men jag skulle säga att Bilar är väldigt bra film, kanske ingen klassiker men från Disney.

Bilar 1 är bäst men kan riktigt inte jämföra 1an med 2an då handlingen är helt annorlunda, så går det inte jämföra tycker jag.

Men då jag är uppväxt med Bilar 1 så berör den mig mest.
Nja, den räknas väl inte som Disneyklassiker precis, men men.  ;D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MB

Citat från: TonyTonka skrivet  1 maj 2024 kl. 23:20:14Nja, den räknas väl inte som Disneyklassiker precis, men men.  ;D
Pixarklassiker räknas den som står det på blu-ray utgåvan

Lillefot

För min del är det Snövit och de sju dvärgarna som ligger i toppen, tätt följt av Aladdin.

Snövit må ha åldrats en hel del och kan upplevas som lite basic jämfört med animerade filmer i modern tid, men jag finner så mycket i den som gör att jag njuter fullt av den när jag ser om den även nu. Allt ifrån animationen för karaktärerna och miljöerna, de färggranna bakgrunderna, sångerna som är minnesvärda samt att filmen inte är rädd för att stundtals bli läskig (som scenen nere i drottningens laboratorium) gör att den håller sig kvar på min första plats. Sedan har det delvis också att göra med de två svenska dubbningarna av filmen, som håller god klass.

För Aladdin har den kortfattat så mycket som gör att helheten blir stark. Karaktärerna är starka och minnesvärda, sångerna svänger hårt och animationen är förstklassig samt färggrann. I mina ögon är den Disney-renässansens höjdpunkt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran