Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Julia Michael ska  skriva såbgerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar vem som får dubba Kung Magnifico  på svenska.

Själv tror jag ingen av Chirs Pines tidagre svenska röster skulle passa.

Magnifico  verkar vara filmen skurk att döma av trailern.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Fråga vilka svenska röster skulle ni välja tilll Asha, Valentino och Kung Magnifico ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Ska vi spekulera i den svenska rösterna till Asha, Valentino och Kung Magnifico ?

Nu när vi vet lite hur dom låter ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 16:13:38Ska vi spekulera i den svenska rösterna till Asha, Valentino och Kung Magnifico ?

Nu när vi vet lite hur dom låter ;)
För Asha kommer de vilja ha någon som är väldigt känd, jag nämnde tidigare Bianca Ingrosso och jag kan väl fortfarande tycka att det hade passat hyfsat bra.

Dock tror jag att sångerskan Kiana Blanckert också skulle kunna passa, förutom att vara med i Melodifestivalen har hon också spelat Dorothy i Trollkarlen från Oz.

Jag tror också att Stran Cetin skulle passa bra men eftersom att hon var Isabela i Encanto så har jag svårt att tro att hon skulle bli castad som Asha.

Jag undrar om Christian Hedlund kanske skulle funka som Valentino känns som att hans röst klarar av den här rollen helt enkelt.

Till Kung Magnifico har jag två förslag den ene är Fred Johansson och den andre är Dan Bratt båda två är sådana som kan låta charmiga och trevliga men också onda.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2023 kl. 17:31:47För Asha kommer de vilja ha någon som är väldigt känd, jag nämnde tidigare Bianca Ingrosso och jag kan väl fortfarande tycka att det hade passat hyfsat bra.

Dock tror jag att sångerskan Kiana Blanckert också skulle kunna passa, förutom att vara med i Melodifestivalen har hon också spelat Dorothy i Trollkarlen från Oz.

Jag tror också att Stran Cetin skulle passa bra men eftersom att hon var Isabela i Encanto så har jag svårt att tro att hon skulle bli castad som Asha.

Jag undrar om Christian Hedlund kanske skulle funka som Valentino känns som att hans röst klarar av den här rollen helt enkelt.

Till Kung Magnifico har jag två förslag den ene är Fred Johansson och den andre är Dan Bratt båda två är sådana som kan låta charmiga och trevliga men också onda.
Alla dessa valen är bra men jag hade gärna vilja haft Rickard Sjöberg som Valentino för gstone nämnde att Valentinos originalröst är en imitation av Patrick Stewart och Rickard Sjöberg har dubbat Patrick Stewart.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 maj 2023 kl. 19:24:24Alla dessa valen är bra men jag hade gärna vilja haft Rickard Sjöberg som Valentino för gstone nämnde att Valentinos originalröst är en imitation av Patrick Stewart och Rickard Sjöberg har dubbat Patrick Stewart.
Var har Rickard Sjöberg dubbat Patrick Stewart?

Mathilda Gustafsson

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2023 kl. 17:31:47För Asha kommer de vilja ha någon som är väldigt känd, jag nämnde tidigare Bianca Ingrosso och jag kan väl fortfarande tycka att det hade passat hyfsat bra.

Fred Johansson och Dan Bratt är båda bra förslag.

Sjölv tänkte jag på Patrik Martinsson .

Han kan både vara charmig och onde och sjunger väldigt bra.

Jag är osäler Valentino .

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Själv skulle jag tror att Disney väljer en röst till Asha .

Som vi inte äbs har gissat på.

Så brukar det vara :D

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Zebastian

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 20:40:43Själv skulle jag tror att Disney väljer en röst till Asha .

Som vi inte äbs har gissat på.

Så brukar det vara :D
Man vet aldrig Steffan lyckades ju gissa att Ellen Bergström skulle dubba Raya långt innan hon gick ut med det.

gstone

Citat från: Zebastian skrivet  1 maj 2023 kl. 20:47:01Man vet aldrig Steffan lyckades ju gissa att Ellen Bergström skulle dubba Raya långt innan hon gick ut med det.
Det var välidgt bra gjort ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Får jag komma med fler förslag ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall